Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

quint

wat te doen bij kaliumtekort?

Recommended Posts

middag,

sinds kort heb ik een aantal planten  in de buitenkweek staan. Maar heb hier nog geen eerdere ervaring mee.

 Amnesia haze
https://www.grasscompany.com/nl/r-q-s-amnesia-haze-5-pcs.html

-Guano Kalong aarde
https://www.g-tools.nl/product/voeding-en-kweekmedia/kweekmedia/guano-kalong-aarde

Bovenstaande aarde en zaden heb ik gebruikt. In deze grond zit als het goed is meer dan genoeg voeding voor de planten. Nu begint bij een plant echter het blad steeds geler te worden en ook te verbranden (zie foto's)
Na goed speurwerk te hebben gedaan lijkt het er heel erg op dat dit komt door een kaliumtekort.
Nu weet ik alleen niet hoe ik dit op moet lossen. In de voedingen die ik voorbij zie komen op het internet zit namelijk niet alleen kalium, maar vaak ook nog andere stoffen. Ik ben bang dat als ik hiermee ga voeden om kalium weer op niveau te krijgen in de grond, dat er van de andere stoffen een overschot komt, wat ook weer slecht is voor de plant.

 

Wie helpt mij uit nood? Alles begon namelijk in 1 plant, maar ik ben bang dat ik nu ook verschijnselen begin te zien in de tweede plant !:(

Wat kan ik het beste doen? 

Groet

blad 1.JPG

blad 2.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt me geen kalium tekort. Dat heet niet voor niks randjesziekte en ik zie het hier op het hele blad. Wat het wel is vind ik wat lastiger. Heb je geen foto van de hele plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie. Excuus voor mijn late reactie, ik was even een weekendje niet in de buurt van de dames.

hieronder zal ik een paar nieuwe foto’s toevoegen. Het lijkt nu wel gestopt te zijn met uitbreiden over de rest van de plant. 

Zou het bijvoorbeeld ook van verbranding door een te warme plek of watertekort oid kunnen komen?

7A07CCC8-2781-45AE-8014-B28B1584BEE5.jpeg

7ED476D7-B97D-48EE-B80C-BB9984190631.jpeg

1219D328-8ECF-4BC0-8461-320245E67EDE.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk om hier iets over te zeggen. Je plant lijkt een verdampingsprobleem te hebben (opkrullende bladrandjes), maar staat ook als het ware nogal verkrampt in z'n pot. (naar beneden hangende bladeren) Is je aarde erg nat misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/5/2018 at 12:11 PM, quint said:

Bovenstaande aarde heb ik gebruikt. In deze grond zit als het goed is meer dan genoeg voeding voor de planten.

In de voedingen die ik voorbij zie komen op het internet zit namelijk niet alleen kalium, maar vaak ook nog andere stoffen. Ik ben bang dat als ik hiermee ga voeden om kalium weer op niveau te krijgen in de grond, dat er van de andere stoffen een overschot komt, wat ook weer slecht is voor de plant.

In die aarde zit echt niet voldoende om vanaf begin tot einde de plant op af te bloeien.

Voedingen bevatten meer stoffen omdat de ene stof in relatie tot de ander staat.

Zo compleet mogelijk voeden krijg je de minste problemen.

IK denk dat je beter je best moet doen met water geven... 1e foto veel te droog en laatste foto zeiknatte verarmde grond (zie 1e zin)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Aquar said:

Moeilijk om hier iets over te zeggen. Je plant lijkt een verdampingsprobleem te hebben (opkrullende bladrandjes), maar staat ook als het ware nogal verkrampt in z'n pot. (naar beneden hangende bladeren) Is je aarde erg nat misschien?

De bladeren van deze plant hangen vanaf het begin al maar beneden met opkrullende randjes. Korten op water heb ik al geprobeerd, dit had geen effect. Een tijdje ook nog geprobeerd meer water te geven dan voorheen, maar dit hielp ook niks.

1 hour ago, lostchild said:

In die aarde zit echt niet voldoende om vanaf begin tot einde de plant op af te bloeien.

Voedingen bevatten meer stoffen omdat de ene stof in relatie tot de ander staat.

Zo compleet mogelijk voeden krijg je de minste problemen.

IK denk dat je beter je best moet doen met water geven... 1e foto veel te droog en laatste foto zeiknatte verarmde grond (zie 1e zin)

Dan zal het misschien wel aan de voeding liggen. Bij de tweede plant beginnen nu namelijk precies dezelfde verschijnselen op te treden. Met voornamelijk geel blad onderin de plant.

Is het de moeite en de kosten nog waard om deze planten nu nog te gaan voeden? (Met betrekking tot de uiteindelijke oogst)  Aangezien deze foto’s alweer van een aantal dagen terug zijn, en de planten nu dus nog verder verzwakt zijn.

(de geur van de planten is trouwens ook sterk afgenomen, er is bijna niet meer te ruiken dat het een cannabisplant is)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is het proberen waard, voeding gaan geven.

Alles beter dan de huidige situatie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gok, dat het geen water, uitgedroogde wortels, hele berg water, niet op kunnnen nemen, te veel water verschijnselen, maar toch niet "te nat staan" -effect? 

ook lettende op de calcium achtige vlekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben jullie nog tips voor goede voeding?

(voor als water het probleem niet blijkt te zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu een maand later staat hij er weer perfect bij. Bedankt voor de hulp mensen.

IMG_20180812_125022.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt al veel beter quint,maar misschien wil ze eerst nog een grotere pot voor ze gaat bloeien;)

Fijn dat de hulp van alle members zich uitbetaald in dit herstel van je plant !

 

Jah bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het advies gekregen ze in dezelfde pot te laten staan aangezien het verpotten veel stress kan geven zo vlak voor de bloei. Wel ga ik de potten nog aanvullen met extra grond tot aan de rand, dit geeft ze bijna een liter aan extra groeiruimte.

Bedankt voor de tip nog though!

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon verpotten bro !

luisteren !

:punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@quint Dan weet diegene vast ook te vertellen dat de wortels door de pot heen gaan racen in het pre-flower stadium?:oeps
En je plant dus echt extra ruimte/buffer nodig is met bloeien.
Dus wat is dat z.g.n. advies waard?:D

NU heeft die plant stress,heb jij weleens twee maten te kleine schoenen aangehad en de vierdaagse gelopen daarmee?:lol:
Dat valt af te raden op zijn minst.

 

Als je niet wilt luisteren zoals Mac al zei pak ik wel de :whip:  erbij hahaha.    (grapje)

 

Doe maar gewoon overpotten quint,DAN gaat echt veel beter dan nu anders zou ik het niet impliceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dan ga ik ze verpotten. Wat is handig, want origineel deed ik de planten in aarde van guanokalong omdat hier al voeding in zat. Maar is het handig om ze in de nieuwe potten dan weer in deze grond te zetten? Omdat ik nu ook voeding geef(guanokalong grow 2,5ml om de dag),  krijgen ze misschien een voedingsoverschot? 

En 20 liter potten, zal dat volstaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een voedingsoverschot zou ik niet zo heel bang zijn,gewoon de G.K. aarde die je hebt gebruiken dat is goed.
Dat vloeibaar bijvoeden gewoon rustig mee doorgaan.
 

Ik zou voor 20 of 30 liter gaan,wat voor potje staat ze nu?

 

Maak je handen lekker vies jongen,dan heb je er later profijt van;)

 

Jah bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat nu in ongeveer 12-13 liter uit mijn hoofd. Dus 20 liter lijkt me dan een betere stap toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Doe dan maar vanaf 40 Liter minimaal,met maar 7 liter extra toevoegen ben je aan't dweilen met de kraan open.
En ben je dus aan't werk voor de jan met de korte achternaam.
 

De bloei vraagt het meest v/d plant,en nu zou het precies nog kunnen dat overpotten.
 

Dan heb je een dikke boom vol toppen straks.:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeer benieuwd :innocent:

Een boom uit de eerste kweek zou toch mooi zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar waar geen wortels zitten is geen beschikbare grond, en dat doet de plant in de veggie periode; wortels maken, merk je ook direct als de boel wel op 12/12 gaat, als het niet volgeworteld is duurt de voorbloei duidelijk langer

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, HUFFnPUFF said:

ja maar waar geen wortels zitten is geen beschikbare grond, en dat doet de plant in de veggie periode; wortels maken, merk je ook direct als de boel wel op 12/12 gaat, als het niet volgeworteld is duurt de voorbloei duidelijk langer

Dit snap ik niet helemaal? Kan je het anders uitleggen? @HUFFnPUFF

Edited by quint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels staat de andere plant er zo bij.

 

Is deze al oogstklaar? Of hoelang zouden jullie haar nog geven?

 

IMG_20181023_133802.jpg

IMG_20181023_133717.jpg

IMG_20181023_133701.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror de tip die van je kwam om de andere plant in een grotere pot over te planten heeft trouwens inderdaad geholpen om een halve boom te kweken. Helaas is dit die wel later in de bloei gegaan door het verpotten zolaat nog. Die plant zal ik binnen af moeten kweken nu :cry, maar het is een genot voor het oog geworden.

Die staat er nu zo bij.

 

4 minutes ago, macerror said:

stukkie proefroken !:specool

Klaar voor de oogst dus? :rolleyes:

 

IMG_20181019_205227.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...