Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo mede forum gebruikers,

Ik ben sinds 2 jaar geïnteresseerd geraakt in cannabis concentraten en dabben.
Dit is van Rosin over gegaan naar RSO/AHO/Qwiso.
Nu is dit allemaal leuk en aardig maar ik wil me er meer in verdiepen.
Dit wil ik doen door cannabis distillaat te maken. 
Nu weet ik dat dit eigenlijk niet iets voor de algemene cannabis hobbyist is maar toch wil ik in ieder geval een kijkje achter de schermen nemen om te zien hoe dit nou precies in z'n gang gaat.
Ik heb zelf natuurlijk al heel wat uitgevogeld en ben ik er ook wel achter gekomen wat zo'n short path fractional distillation setup kost dus misschien dat de mensen van dit forum mij kunnen helpen met mijn "Probleem".
Zelf wil ik hier mee beginnen omdat je zo super schone olie krijgt en omdat je zelfs de terpenen uit je eindproduct kan laten voor een cannabissmaakloze edible ervaring. 
Ik ben benieuwd hoe zo'n systeem nou in z'n werking gaat terwijl ik ondertussen mijn vragen beantwoord kan krijgen.
Als je mij denkt te kunnen helpen kan je mij dan een PM sturen?

Alvast Bedankt!

Somango

dtl.jpg

spd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is juist de vraag? Hoe het in zijn werking gaat?

Je zou het eventueel eerst door de rotovap kunnen halen voor je de shortpath opstart . (Geloof dat dit de gebruikelijke eerste stap is)

Short path Simpel uitgelegd is een fractionele distilatie, verschillende stoffen verdampen op verschillende temperaturen.

De uier met de kolven draai je bij elke fractie, ik zie 3 kolven in je voorbeeld foto dus kan je 3x draaien.

vb: 1ste kolf zit dan je troep en een heel deel terpenen, 2de klof dan je "honing", 3de kolf de naloop

De truc is vooral om op de juiste temperatuur en tijd de kolven te draaien. (Liefst iets later dan te vroeg draaien zeker bij de wissel tussen de 1ste kolf en 2de)

De vacuüm pomp dient om de damp door het glaswerk te zuigen (en om een vacuüm te trekken zodat alles kan verdampen op een lagere temperatuur)

Bv water bij een vacuüm kookt op kamertemperatuur.

De cold-trap dient dan weer zodat er geen solvent dampen je pomp opvreten :P

 

@weetje kan je hier volgens mij wel meer over vertellen?

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dat is natuurlijk wel een heel groot verhaal om hier neer te pennen,
ik zou voor die specifieke informatie het joetjoep kanaal afschuimen.

je zult je wel realiseren dat, als je met dit soort apparatuur gaat werken, je wel richting de laboratorium kennis moet gaan,
en dan doel ik op veiligheid etc.
sommige "foutjes" kunnen vrij hard afgestraft worden.

Als je dit pad in wilt slaan adviseer ik je zeker om dit stap voor stap te doen.
Het afgelopen jaar ben ik het pad juist weer terug gelopen; dus met simpele opstellingen, een maximaal resultaat.
Het doel is om deze productlijn op de markt te brengen; glaswerk waarmee je je bong kunt samen stellen, maar ook je olie destilatie set.

 

SAM_8208.JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo, 

Ik zie wat je bedoeld, voor iets wat je in een keer snapt en niet arm van wordt; zie mijn topic: Soxhlet extractor .

Dit is allemaal duur en ingewikkeld en het product hoeft niet eens zo veel beter te zijn. Vooral niet prijs/kwaliteit gezien. 

Groeten,

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...