Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

120x120 GPLed - SOG, Purple &Lemon Haze

Recommended Posts

@Collie Weed Goed kan ik het niet noemen want ik had het beter verwacht, maar ik zal zeker genoeg rookwaar overhouden.
volgende ronde zal ik niet veel problemen krijgen met thripsen omdat ik een nieuwe tentje zal aanschaffen, ik vermoed dat mijn tent niet goed licht dicht is. Ook heb ik  minimaal 2 inlaten nodig.

@cannarie Daar zit ik ook mee, ben benieuwd of er een deskundige rond zwerft op het forum die alles mooi kan uitleggen wat er gebeurt tijdens het verdampen tot het opslaan van het water vanuit de lucht ontvochtiger. 

@HUFFnPUFF voor de gast die meer dan 50+kw kweekt heeft of een hele luxe leven ergens ver weg, of hij zit tussen 4 muren en moet douchen met allemaal mannen om zich heen :)

PS: I.v.m. sommige redenen moet ik volgende week al omhakken, meeste plantjes zijn ook rijp genoeg. Vandaag met mijn microscoopje gekeken naar de trichomen die zijn mooi melkwit gedeeltelijk amber gekleurd. uiteraard heb ik niet alle topjes kunnen controleren maar het is wat het is :j

Edited by Buyuk Hilmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Gaat niet perse om je grond..... maar om de fijnstof die gewoon door het filtersysteem van je wortels heenglipt en de plant ingaat.
Net zoals fijnstof door je vaatwanden kan reizen en ook door het bloedfilter dat je hersens vrij zou moeten houden van verontreinigingen.
En komt zo dus op plekken waar het zeker niet hoort.

Met fijnstof bedoel ik roetresten en zware metalen uit uitlaatgassen en voornamelijk diesel.
Deze deeltjes zijn zoooo klein,dat ze overal in komen en tussendoor glippen en de gekste groeistoornissen/allergie/ziektes veroorzaken.
En zelfs in the middle of no where heb je deze deeltjes,weliswaar minder maar ze zijn er......
Onverbrande/half verbrande koolwaterstoffen zijn het ergst,en komen uit diesel motoren of zware industrie.
 

Kan je nagaan watter gebeurt als je fijnstof rookt?:o
Tuurlijk houd je bodemleven wel wat vast hier en daar en sluit het in,maar zeker niet alles.
Dus spul wat er niet inhoort,gooi ik er niet bij.
 

Datzelfde wil ik van mijn mede-hobbyisten,want dooie/zieke hobbyisten hebben we niks aan en is zonde :lol:
Dus houd jezelf schoon,en je planten ook !

 

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint bijna komisch te worden dit collie.

Als we er even vanuit gaan dat de minimale hoeveelheid fijnstof in mijn hok allemaal in het ontvochtigerswater terecht komt, dan bij het bewateren allemaal door de plant wordt opgenomen en als je het dan rookt binnen krijgt wat ontzettend ongezond is.

Vind dit al tamelijk ver gezocht, maar denk dan toch ook heel even verder. Als ik in een stedelijk gebied op een balkon een wietplant kweek. Hoeveel van die fijnstof komt er dan wel niet direct in de toppen en op de grond via wind en regen? juist ja, duizenden keren meer. Volgens jouw theorie zou die plant dan zwaar giftig moeten zijn.

Niet alles waar je in je hoofd een construct van kan bedenken is ook waar.

 

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten nemen ionen op. Fijnstof heeft een afmeting van 10.000 keer zo groot. Moet je je voorstellen dat je een hap neemt van een appel die 10.000 keer zo groot is als normaal.

Wat er wel in condenswater zit zijn bacterien en schimmels. Dat is potentieel ongezond voor mensen als die het opdrinken, maar normaal gesproken hebben je planten daar geen last van (of je moet echt anearobe bacterien in grote hoeveelheden aanmaken). Bacterien en schimmels worden uiteraard ook niet opgenomen door de planten.

Waar het wel "mis" kan gaan is wat er aan metalen in de ontvochtiger gebruikt wordt. Wellicht dat er sporen van koper of aluminium in het water terecht kunnen komen. Kraanwater heeft een hoge pH en is hard zodat het koper niet oplost in het water. Condenswater heeft dat  niet en daar kan het dus wat makkelijker in oplossen.

Al loopt dat uiteraard ook allemaal niet zo'n vaart, want dan zou het ding het al snel begeven.

Steek je EC meter in dat condenswater en de EC moet extreem laag zijn als het schoon is. Dan zitten er dus ook maximaal zoveel ionen in opgelost. Als de EC wel hoog is dan zou ik het niet gebruiken. Heeft dan ook geen zin.

Kraanwater zit doorgaans een "berg" aan natrium in. Als je al bang bent voor de opbouw van zware metalen in je grond dan zou ik me eerder daar bang om maken dan over dat pestbeetje aan alu/koper wat mogelijk oplost uit je luchtontvochtiger.

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras has spoken :D

Vandaag een klein mini topje geknipt zodat ik alvast kan proeven voordat ik alles ga omhakken :ph34r:

 

20181016_013302.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Hmm zal wel....slappe humor heb je dan.:P
Gewoon geen fris idee gewoon.
Net zoals met een handschoen een drol oppakken,daarna was ik mijn handen echt wel !:D
Dat van buitenplanten en fijnstof wist ik wel,daarom woon ik ook niet in Amsterdam gelukkig.:verrygood

 

En je koolfilter verzamelt misschien wel schimmelsporen maar,knap dat ze eraf vliegen kunnen met negatieve druk.........
of stoof jij de bloemetjes altijd door je zuigert af te zetten en ze de kans te geven daar beneden op je toppen te komen?:lol:
Zeker circus schimmels?:lol:

Je filtert je inkomende lucht toch?
dus hoe komt dat daar dan arie?
je had toch geeneens fijnstof in je tent??:lol:

 

Ik KAN tenminste zelf een construct bedenken waarom ik het niet zou moeten doen.
Zonder er maar 1 webpagina voor te openen.
Vind het zowieso lame als mensen wijs komen doen met webpagina's die ze de volgende dag alweer vergeten zijn..
Net of ze niet voor zichzelf denken kunnen :lol:
Dus doe alsjeblieft niet zo bijdehand als ik probeer te helpen arie,ik wil geen fakking discussie voeren over een domme ontvochtiger die ik niet eens nodig heb.:lol:
(omdat MIJN klimaat WEL klopt):rofl

 

En waarom moeilijk doen voor dat pis beetje water,als je het bij je in de tuin flikkert is het ook gerecycled haha.:lol:

 

 

 

@Wietefras Thnx voor de info !

"Het" concentreert zich in het water van dat ding,mij niet gezien dus.
 

Het zal vast kloppen wat je zegt,maar geen fris idee is bij mij altijd nee.:lol:

 

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Collie Weed said:

Ik KAN tenminste zelf een construct bedenken waarom ik het niet zou moeten doen.
Zonder er maar 1 webpagina voor te openen.

Prima, maar waak dan wel voor zelfoverschatting. En dus niet een construct dat is gebaseerd op onvolledige achtergrondkennis en aannames als keiharde waarheid presenteren.

11 minutes ago, Collie Weed said:

Vind het zowieso lame als mensen wijs komen doen met webpagina's die ze de volgende dag alweer vergeten zijn..
Net of ze niet voor zichzelf denken kunnen :lol:

Als iemand iets zegt waarvan ik me afvraag of het klopt ga ik in de meeste gevallen eerst even wat achtergrond info opzoeken voordat ik er tegenin ga. Of je hiermee nou doelde op mij of niet, het is toch geen schande om iets op te  moeten zoeken. Ik kan me zo voorstellen dat wietefras ook die verhouding in grootte tussen ionen en fijnstof heel even op moest zoeken. Zou me aan de andere kant niet eens verbazen als dit niet het geval zou zijn :) 

En waarom pak jij poep op met handschoenen? Ik trek altijd gewoon door :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie nou moet je ophouden........
ik kom niet meer bij !:rofl:lol:

 

straks moet ik aan de O2 uit bottle (zonder fijnstof )!:lol:
 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Als ik het zelf niet weet geef ik liever geen reactie en zoek het meestal niet voor een ander op.(tenzij ik het zelf echt wil)
om ook maar iets te kunnen terugvuren wat niet van mij is,gaat niet gebeuren.

Zelfoverschatting waak ik wel voor mijn vriend,ik ben vrij nederig en rustig in mijn echte leven.
En echt zomaar iets gillen doe ik dus ook niet zo heel snel.

Ik zou het slecht vinden van mezelf om een ander onwaarheden te voeren.
Al dat ik wil is mensen vooruit helpen,en niet de sloot in als het even kan.:lol:
Dit is waar je van op aankan bij mij.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook niet zo bang dat je mensen helemaal het bos in zal sturen ofzo hoor. Daar heb je veel te veel ervaring voor. Denk dan ook dat geen kweker helemaal onderuit zal gaan omdat hij het water uit zijn ontvochtiger niet gebruikt omdat hij denkt dat de plant dan allemaal fijnstof op gaat nemen. Maar toch denk ik dat het goed is (voor iedereen) om constant bij jezelf na te gaan hoe sterk het fundament is van wat je zegt. En dan kan een klein nuanceverschil door je verhaal te beginnen met "het lijkt mij zo, want..", in mijn optiek een groot verschil maken. Juist omdat er ook zoveel lariekoek wordt verkondigt op het forum en omdat er zoveel van de welbekende hardnekkige kweekmythes blijven circuleren.

Dus als ik iemand op een onwaarheid denk te betrappen (helemaal als ik al aan de discussie deelneem zoals in dit geval) zal ik er altijd vol gas ingaan. :) Aard van het beestje laten we maar zeggen. Als ik mijn vriendin vertel dat ik weer een discussie op het forum heb, begint ze altijd meteen te roepen hoe irritant ik wel weer niet zal zijn. Zij kent me ook langer dan vandaag. Maar ik offer me alleen maar op voor de kwaliteitshandhaving van de informatie hier. Graag gedaan :P 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Collie Weed said:

@cannarie Hmm zal wel....slappe humor heb je dan.:P
Gewoon geen fris idee gewoon.
Net zoals met een handschoen een drol oppakken,daarna was ik mijn handen echt wel !:D

En vervolgens zet je wel gewoon je planten op die drol! Samen met nog wat extra schimmels en bacterien in de grond. Lekker fris zeg B)

 

3 hours ago, Collie Weed said:

@Wietefras Thnx voor de info !

"Het" concentreert zich in het water van dat ding,mij niet gezien dus.

Het concentreert  zich niet, want je haalt het water eruit. Het zou zich alleen kunnen "concentreren" als je dat water indampt en steeds weer nieuw vervuilt water invoert zonder ooit iets af te voeren.

 

Quote

En echt zomaar iets gillen doe ik dus ook niet zo heel snel.

Je roept hier anders wel een hele hoop dingen die gewoon echt niet kloppen.

 

Dat water is prima te gebruiken. Zo lang je het maar niet zelf binnen krijgt. Dus niet opdrinken of over slaplanten gieten bijvoorbeeld. Als de planten het door de wortels opnemen dan is er echt niets minder "fris" aan dan alle andere "onfrisse" zooi die je in de grond stopt. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alle luchtverontreinigingen uit je huis haalt gedurende een week en die in een bak water stopt, heb je dan niet heel vies water? :wacko:
 

Iedere dag ademen we steeds troep in, maar als het maar beetje bij beetje is vallen we niet dood neer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees lekker mee over en een hoop info... nu weet ik dat ik niet meer mijn poep met handschoenen moet oppakken maar moet gaan door trekken :wave:

Ec van de "condens" water is 0,05. 

En zo ziet mijn super extreem ultra gedievde buiten plantje, en ja hoor.. ze staat nog steeds buiten.

20181016_130115.jpg

20181016_130054.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, HUFFnPUFF said:

Als je alle luchtverontreinigingen uit je huis haalt gedurende een week en die in een bak water stopt, heb je dan niet heel vies water? :wacko:

Zal best, maar wat heeft dat met een luchtontvochtiger te maken? :wacko:

 

@Buyuk HilmiEC van 0,05 is prima dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees nu je tekst post edit pas..

On 10/16/2018 at 8:51 AM, Collie Weed said:

Dus doe alsjeblieft niet zo bijdehand als ik probeer te helpen arie,ik wil geen fakking discussie voeren over een domme ontvochtiger die ik niet eens nodig heb.:lol:
(omdat MIJN klimaat WEL klopt):rofl

De nobelheid zelf die iedereen alleen maar met zijn wijsheid probeert te helpen. Totdat er kritische vragen worden gesteld die de onzin die je verkoopt bloot kunnen leggen. Erg relevant ook dat jij je klimaat zo goed op orde hebt dat je geen ontvochtiger nodig hebt.

Je noemt jezelf een nederig persoon, maar ik heb de indruk dat je ego je toch erg in de weg zit, vriend.

jah bless..

Emperah salassiai, I and I, burn dem gays, freedom and equality my bredren and sinstren, rightiousss!!

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/15/2018 at 6:24 PM, HUFFnPUFF said:

ja ik moet zowat iedere week de ramen wassen :wacko:

Heb je wel eens tussen de wasbeurten door met een pasje wat van je raam geschraapt en daar een magneetje bij gehouden? Ik wel! Ik heb het over de buitenkant na een regenbui...
.......
Ik wil me eigenlijk helemaal niet mengen in deze discussie, maar er zitten grote mazen in de wet.
Men noemt alles fijnstof maar het grote gevaar is ULTRA-fijnstof!
Wat ze doen is een wet hanteren met een drempelwaarde die veel te hoog is, alsof ze met een visnet gaan meten hoeveel zandkorrels er in een zandbak zitten...... Ze meten PM10 maar de deeltjes zijn PM0.1 100x zo klein dus!
Zo kunnen ze ons blijven belasten en kathalisatoren aansmeren, en de fabrieken kunnen chemische troep blijven uitstoten, zolang het stof maar fijn genoeg is 'bestaat het niet'....... Wat denk je trouwens dat er gebeurt met al die volle roetfilters? Die gaan naar alle waarschijnlijkheid een eindje verderop gewoon zo weer de groene stroom centrale in, om omgezet tot ultrafijnstof zo via een mega pijp in het zelfde milieu te belanden, dat levert dan gratis groene stroom op, kassa!.....

Hoe dat verder zit met wat de plant daarvan opneemt, ja daar kan ik geen uitspraken over doen die verder gaan dan gissen, maar wel weet ik dat er geen luchtfilters bestaan die ultrafijnstof efficient kunnen filteren.
Auto intrerieurfilters komen nog het dichtst in de buurt, want ja fabrikanten weten wel wat er voor troep wordt uitgestoten op de weg, allemaal giftige deeltjes, die zo klein zijn dat ze aan gas moleculen grenzen en ze gaan zo door de bloed brein barriere heen en veroorzaken daar mechanische schade in de hersens, cellen raken overbelast/ontstoken en plegen daardoor zelfmoord = hersenschade, auto immuun ziektes kunnen ontstaan bijv hierdoor, en vele andere moderne ziektes werkt het ook in de hand..
Vroeger kwam er een zwarte roetwalm uit een diesel, dan zag je tenminste nog dat het vies was, nu zijn de deeltjes zo klein dat ze onzichtbaar zijn geworden, het is net zulke troep, maar grover stof daar weet de natuur zich tenminste nog tegen te wapenen, dus het probleem is alleen maar groter en groter aan het worden. in de luchtr zijn er dus ook geen normen voor en dart is te zien!!! Ze timmeren flink aan de weg met hun NANO -CLEAN TECH CARBON TAX technocraten psychopaterij! Tegenwoordig kunnen ze ook aan chemisch afval flink verdienen, dat heet dan winstmodel he. (kijk naar fluoride, chemisch afval uit de kunstmest industrie, die ze nog weten te verkopen aan drinkwater maatschappijen...)

Het is is wel een heel interessant onderwerp ook met die dehumidifier!

Als ik aan oplossingen denk denk ik ook aan schimmels, als er 1 organisme is die schadelijke stoffen kan ontbinden dan is het wel de schimmel. Dat is ook een van de redenen dat ik probeer die bodem op een soort van bosgrond te laten lijken.. :)

 

Edited by Sunbeam
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Wietefras said:

Zal best, maar wat heeft dat met een luchtontvochtiger te maken? :wacko:

 

@Buyuk HilmiEC van 0,05 is prima dus.

als je dat moet vragen..

 

:rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras Je filtert en condenseert de lucht door dat ding toch?
dus per definitie concentreer je de verontreiniging uit die lucht.:tu
Misschien van een week of een dag of een uur,maar concentreren doe je wel...........noemenswaardig of niet.
 

@Buyuk Hilmi Jij heb zeker geen hond?:P
Of laat je al die bruine bommen gewoon liggen voor de andere mensen om in te staan?:rofl
 

@cannarie Still you ah go blabbing 'bout equality .....and then ya say  bun dem gays.......?:huh: wtf happened to equality?
Contradiction run ya ting....does it not ?:lol:

Je had die edit van mij allang gelezen arie,you nah fool me.....
Beetje de halve dag nadenken over waarmee je die collie kan terug scotten??:lol:
Jij bent idd fyah bro,maar helaas niet spontaan.

Relax bro and smoke em if ya got em......

 

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, HUFFnPUFF said:

als je dat moet vragen..

 

:rolleyes:

Ja,blijkbaar meoit je het weer vragen ja. Want ook die opmerking sloeg weer nergens op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Collie Weed said:

@Wietefras Je filtert en condenseert de lucht door dat ding toch?
dus per definitie concentreer je de verontreiniging uit die lucht.:tu

Nee. Dat doet het niet. Het water condenseert. De lucht condenseert niet.

Sowieso, de EC van het water is 0,05. Wat denk je dat daar in zit dan? Veel puurder dan dat wordt het niet.

We hebben het hier ook niet over een theoretische situatie, er zijn zat kwekers in de VS die het condenswater gewoon gebruiken voor dit doel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, HUFFnPUFF said:

 denk aan je hart 

Mijn hart heeft hier geen last van, maar ik wordt er wel heel erg verdrietig van dat mensen zulke onzin spuien en zo hardnekking die onzin blijven verdedigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras misinterpretatie geloof ik:withstupid:van het apparaat.
Blijkbaar werd er iets anders bedoeld door mij dan door jou:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...