Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

120x120 GPLed - SOG, Purple &Lemon Haze

Recommended Posts

Geen idee of een luchtontvochtiger wat verandert aan de samenstelling van water, maar waarom zou je het risico nemen, zo duur is water ook weer niet :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er naar mijn idee een beetje vanaf met welk doel.

In principe is het niks anders dan gedemineraliseerd water toch? Ik gebruik het water uit mijn ontvochtiger wel eens om de start ec va mijn kraanwater wat omlaag brengen.

Of heb jij een andere insteek @HUFFnPUFF

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

in "principe" ja, in praktijk is het een broedplaats voor alles wat jij en je plant niet wilt! NIET DOEN NOOIT NEVER NIMMER NADA NIET DOEN!
 

Quote

 

Remember, don't drink the water

In case you didn't see the Essential Answer, dehumidifier condensate (the water that the dehumidifier produces) can be loaded with biological contaminants and metallic residues that are not safe to drink. As this graphic from a Samsung dehumidifier manual advises, please do not drink the water that collects in your dehumidifier.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger had je op youtube een kanaal van een gozer genaamd medicropper. Hij had een gesloten setup met iets van 50kw aan verlichting. Hiervoor gebruikte hij 6 of 8 aircos waarvan het waterresidu direct naar zijn watertank werd geloodst. Op deze manier hoefde hij niet of nauwelijks water toe te voegen aan het systeem. Volgens mij doet hij dan niks anders dan wanneer je het water van je ontvochtiger gebruikt maar dan op hele grote schaal. Zou het niet zelf opdrinken maar dat is wat anders.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je wel iets roken dat groeit in salmonella? kun jij dat water testen of moet je maar gokken of het veilig is? standford univesity zegt doe maar niet, samsung de fabrikant zegt doe maar niet, en de meeste mensen zeggen dat ook

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij denkt dat salmonella verbrandingstemperatuur overleeft? :)

Volgens mij ging dat advies over het zelf opdrinken.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik drink dat water gewoon niet, het is geen schoon water :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Condenswater zuivere H2O is kan het niet slecht zijn voor de planten lijkt het mij 

 

@HUFFnPUFF Ik gaf al aan dat ik het niet zou doen, alleen vraag ik me wel af waarom wel of waarom niet. wat veranderd aan je water, wat gebeurt er met je plant e.d. 
Salmonella is een bekende en beruchte ziekmakende bacterie. Salmonella kan voorkomen in rauwe dierlijke producten, zoals vlees, vis en eieren, en op rauwe groente, kiemgroente en fruit.

Volgens mij is de kans op salmonella klein bij water uit de ontvochtiger

@cannarie Dat idee met gedemineraliseerd water had ik ook, waar ik naar benieuwd ben is wat er met het water PRECIES gebeurd :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit ook vaak in de grond en zo besmet dingen als sla wat laag gekweekt wordt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk Hilmi allen nog maar spoelen, je bent eigenlijk al te laat daar mee. 2 laatste weken alleen maar spoelen met pH 5.5 water. Misschien nog een keer enzymen. Maar zowiezo de laatste week alleen spoelen met pH 5.5 water. De pH loopt toch altijd weer op. 

Groeten,

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF Dat zou best kunnen, bij oom google  heb je ook niet altijd antwoord op je vraag :D 

@Hannesh Hoezo te laat het is nu nog te vroeg voor spoelen, laatste 1/2 weken ga ik spoelen.  als we naar mijn planten kijken lijkt het er op dat ze nog wat aantal weekjes door kunnen. Mijn bedoeling is dat ze na max 3 weken worden omgehakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Buyuk Hilmi said:

@HUFFnPUFF Dat zou best kunnen, bij oom google  heb je ook niet altijd antwoord op je vraag :D 

@Hannesh Hoezo te laat het is nu nog te vroeg voor spoelen, laatste 1/2 weken ga ik spoelen.  als we naar mijn planten kijken lijkt het er op dat ze nog wat aantal weekjes door kunnen. Mijn bedoeling is dat ze na max 3 weken worden omgehakt.

Laatste 2 weken spoelen en je hebt de mooiste, lekkerste wiet. De bladeren mogen geel worden(als je dat al lukt). 

Zelf weten. 2 weken spoelen is echt het beste advies dat ik je kan geven. 

Doe er mee wat je wilt.

Groeten,

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn al veel discussies gevoerd op het forum over smaak verschil in je wiet als je gaat spoelen. Ik ben in ieder geval ervan overtuigd dat gespoelde wiet milder is in vergelijking met wiet vol voeding. 

Daarom geef ik ook aan dat ik 1/2 weken ga spoelen met afgezuurd kraan water, ik ga er van uit dat ik na 3 weken alles ga omhakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Bloeiweek 8

Ph 6.0 EC 1.9

Vandaag voor het laatst voeding gekregen. Aantal plantjes zijn al bijna 90% bruin, trichomen heb ik nog niet bekeken.

Vanaf volgende waterbeurt krijgen ze allren kraantjes water met ph 6.0. 

1 Purple haze gaat volgende week om, zij maakt geen nieuwe bloriharen en is volledig bruin en ik heb stiekem nieuw rook waar nodig :)

zo zien ze er momenteel uit.

 

20181014_044100.jpg

20181014_044110.jpg

20181014_044141.jpg

20181014_044219.jpg

20181014_044243.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk Hilmi

Die zogenaamde verbrande blaadjes onderin is chlorose door thrips?
Maakt nu niet echt uit meer,laat dat blad maar leegtrekken als het bruin is weghalen want er zitten eieren op dat soort blad.
 

Gebruik dat vocht uit je de-humidifier maar niet,daar zit alleen maar alle verontreiniging uit de lucht in en dat hoort er niet in.
Kan me niets schelen wat mensen op youtube doen,maar ALLES uit de lucht komt erin ook foute schimmelsporen gisten en dat soort troep.
Maar vooral ook fijnstof...en dat is pas echt slecht.

 

Wel rekening met thrips houden als je weer nieuwe zet.
Zou mooi zijn als ze weg zijn/blijven volgende keer.
 

Verder gaat het wel mooi toch?
 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Collie Weed said:

Kan me niets schelen wat mensen op youtube doen,maar ALLES uit de lucht komt erin ook foute schimmelsporen gisten en dat soort troep.
Maar vooral ook fijnstof...en dat is pas echt slecht.

Maakt me dan toch wel erg nieuwsgierig wat een beetje fijnstof in het water dan met je grond doet.

Of die paar sporen die normaal door de plant getrokken zouden worden, nu via de ontvochtiger in het water komt en dan vervolgens op je grond gedeponeerd worden.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetzelfde als je een extractie maakt met verontreigigde troep, dan concentreer je de troep ook

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF Ik denk dat sporen zich beter in mijn grond kunnen accumuleren dan in het filter van mijn koolstoffilter vanwaar ze op mijn toppen kunnen neerdwarrelen.

Voor wat betreft fijnstof zie ik nog niet zo voor me over welk fijnstof dit dan precies gaat en waarom dit zo slecht is voor mijn grond.

Tuurlijk kun je een heleboel theorieen verzinnen waarom je dit water niet zou moeten gebruiken. En ben je in de toepassing liever safe dan sorry. Maar als je ziet dat het in de praktijk op grote schaal zonder problemen gebeurt, door mensen die tonnen in zo'n kweekje hebben zitten (en zich dus zeker geen risicos kunnen veroorloven). Dan durf ik het wel aan om een beetje van dit water aan mijn hobby plantjes te geven. Maar iedereen moet zijn eigen afweging maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist met het grote geld laat men de basiskennis achterwege, je zou denken dat shell niet de aarde hoeft te vervuilen en mensen gewoon goed loon zal betalen? :whistle:

wij huis tuin keuken kwekers kunnen gewoon naar de super voor een paar flessen spa blauw, dat doen de big boys clubs niet, die stelen tankwagens vol 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De woorden "zonder problemen", waren vrij essentieel in dat stukje tekst ;)

Ik had het hier overigens niet over een enorm bedrijf, maar over iemand die al jaren (ver voor de legalisatie) kweekt en steeds groter is gegaan tot uiteindelijk een setup van 50+kw verlichting

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...