Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

120x120 GPLed - SOG, Purple &Lemon Haze

Recommended Posts

Ziet eruit als een plant uit de nachtschade familie : chilipeper?:huh:
Heb ik asociaal veel van staan dit jaar,ik ben dan ook een heethoofd....:lol:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad chilipeper, en zo heet dat ik als een draak kan vuurspuwen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk Hilmi

Ja welke dan?

De heetste die ik heb staan is de Yellow Submarine van seaspringseeds,it smells so good you'd want to live inside one !(zeggen hun dan)
Volgens mij ga ik wel een rondje of wat rennen als ik hem zo v/d plant af opeet:lol:

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

salvia heeft ander blad/meer nerven dus ik ga voor de reapers, en je zegt heet? :evil:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed ik heb echt geen flauw idee, ik heb het gekregen van een vriend. Het enige wat ik weet is dat ik tranen krijg bij het eten van deze peper :cry

Maar het kan ook zijn dat jullie er veel meer tegen kunnen dan ik :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je foto's hebt van die rauwe rijpe shizzle kunnen we raden wat het is.

Ik denk niet dat het een Carolina reapert is,dat is de heetste die er momenteel is.
Als je hem kan eten zonder te hittehikken is hij milder dan een goede habanero.

Maar jouw tranen geven aan dat ie heter is dan een jalapeno.
Misschien is het een serrano peper?

 

Mwah......... mijn hitteresistentie valt wel vies tegen hoor,ik ga ook gewoon hittehikken van een rauwe oranje habanero. 
Maar die aromatische smaken zijn niet na te maken,zo verdomde lekker!
Can't leave it alone.....

 

 

Maar hoe gaat het binnen nu met die mildere temperaturen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal wel een foto maken van een rijpe peper, maar daar is het momenteel te vroeg voor.

And back to the indoor garden :)

Ik vind dat het aardig goed gaat in mijn tentje, vooral nu de buitentemp ook is gedaald kan ik aan mijn plantjes zien dat ze het beter hebben.

Eerst begin ik met de purple haze soortjes, deze soortjes hebben mij op een hoop ellende gezorgd tijdens ontkiemen. Ze doen het gelukkig nu in dit stadium beter (helaas 1 achterblijver) maar vergeleken met de lemon haze vind ik ze wat minder omdat de onderste vertakkingen heel laag blijven, deze moeten over 2 weken gedievd worden.

Lemon haze soortjes zien er beter uit, onderste takken bereiken meer de hoogte en hebben ook duidelijk 2 mooie hoofdtoppen aangemaakt na het toppen. Voor de rest heb ik er weinig over te zeggen.

Banana sherbetjes gaan ook lekker maar ik zie dat ze meer de breedte in gaan terwijl ze 70% sativa zijn. Ik vind ze eigenlijk meer indica's, wat vinden jullie ? (plantjes meest rechts op de foto)

En als laatst de Critical kush van RQS, het enige zaadje van de 3 van rqs die wou ontkiemen. Soortje met 8 weken bloeiperiode om niet 11 weken op de haze soortjes te hoeven wachten (als tussendoortje). Ik hoop dat deze dame zo door blijft gaan want ik verwacht er veel van.

De Super Skunk die staat nog steeds buiten omdat ik misschien een ander huisje voor kan vinden, desnoods ga ik er volgende week stekjes van knippen en de hoofdstam de kliko in.

Irrigatie systeem is weer zoals het begin van mijn ronde was, water geven met slangetjes met open einde. Ik blijf alle plantjes wel controleren op waterbehoeftes.

Na de eerste bloeiverschijnselen zal ik beginnen met mineraal voeden, Hy-pro A+B.

Vandaag is mijn lamp omgeschakeld naar 12/12.

En nu de foto's :)

20180813_011903.jpg

20180813_011855.jpg

Edited by Buyuk Hilmi
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

Ik wil mijn herrie makende buisventilator vervanger voor een geisoleerd afzuiger zoals een softbox, en liever één met een hoog capaciteit die ik ook kan dimmen voor als ik later alles wil gaan upgraden.

Dit (klik voor link) setje heb ik kunnen vinden voor €329 + Davin Controller voor €76,99. Dit vind ik wel beetje aan de dure kant, dus alle soorten combinaties zijn mogelijk

Ik hoor graag spoedig jullie adviezen en ervaringen :) 

PS: Zal het veel verschillen als ik Sonoconnect slang ga aanschaffen voor mijn buisventilator ?

Edited by Buyuk Hilmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf gebruik een buisventilator van 800M3, maar deze zet ik nooit harder dan 26hz (cli-mate controler). 

De sonoconnect zorgt zeker voor geluidsvermindering, maar het zou niet zo stil worden als een softbox.

Welke buisventilator heb je en op welke snelheid draait deze?

*gevonden, de TT vents 125.

 

Gr, X 

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik inderdaad de TT vents 125 die draait nu rond de 50%, na 60/70% kunnen al mijn buren meeluisteren.
Met de Sonoconnect hoeft het niet fluisterstil  te zijn, ik ben al tevreden als ik de gebrom niet buiten mijn kamer kan horen.

Ik kan ook gaan voor de softbox 500m3 (ivm prijs), heb ik dan ook een controller nodig voor mijn 120x120x200 tentje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonoconnect dempt wel wat, ik ben er zeer tevreden over.

Je zou een softbox kunnen nemen of gewoon een grotere buisventilator die je maximaal op 50% laat lopen. Is net wat je wilt en hoeveel kracht je nodig hebt.

Bv zo iets: Klik

Of stukje groter: Klik

Heb je bijna dubbele vermogen en kan je hem rustiger laten draaien. En bij de grotere kan je nog uitbreiden als je wilt, weet alleen niet wat zijn minimale stand is. Ik heb zonder controler er in en die gaat tot 18hz bij 17hz kan die niet meer starten vanuit stilstand.

Hoe heb je de buisventilator hangen/gemonteerd? 

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De buisfan van G tools had ik al bekeken, het lijkt inderdaad op een tof spul.

Maar ik heb tog het idee dat een buisfan bijna altijd wel buiten de kamer te horen zal zijn, ik heb het liefst egt muisstil.

Mijn afzuiger hangt momenteel met tireps vast, maar het is meer het gebrom dat te horen is.

Ik heb mezelf overtuigd om als nog in 1 x goed te investeren zodat ik achteraf geen hoofdpijn krijg. 

Greensell adviseerd voor mijn tentje softbox 500m3, ik denk dat ik 1000m3 plus controller ga aanschaffen en laat draaien op ongeveer 40%. Hoe zit het dan met energie verbruik ? En welke controller zou je adviseren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je inderdaad beter voor een softbox gaan, die zijn fluisterend stil.

Ik weet niet of je nog meer licht in de toekomst wilt, anders zou je voor een 700M³ kunnen gaan?
Dan heb je wat overcapaciteit voor in de toekomst MOCHT je meer licht willen.

Ik zelf gebruik de Cli-Mate 3 amp, ik had een 700M³ maar die begon pas met draaien met 21Hz (als ik het goed onthouden heb).
Nu staat die heerlijk in de schuur niks te doen, vond een buis ventilator toch fijner i.v.m. de kracht die hij heeft.

Een softbox is zuiniger doordat deze minder kracht heeft maar wel even veel lucht kan verplaatsen, vooral met de aanzuig merk je het verschil.
Softbox van 700M³ verbruikt 32W ipv een buisventilator van 800M³ verbruikt 65W ong.

Conclusie: Voor echt super stil = softbox.

Gr, X

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel van plan om later meer licht aan te schaffen in een iets groter tentje vandaar dat ik het over 1000m3 had, maar jij vind 700m3 verstandiger dus ?

Ik weet niet wanneer jij de controller heb aangeschaft, maar welke controller zou je adviseren ?

En trouwens over de aantal hertz weet ik vrij weinig, over hoeveel %dimmen hebben we bij een softbox bij 21hz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hz is de helft van het percentage. dus 50hz is 100%

21 hours ago, Xaim said:

Softbox van 700M³ verbruikt 32W ipv een buisventilator van 800M³ verbruikt 65W ong.

Dat klopt niet helemaal. ik heb een 800m3 buisfan die 106W verbruikt en een 500m3 slakkenhuis die 120W verbruikt, gemeten met zo'n wattagemeter ding. beide gewoon vrij draaiend op 100%, zonder drukval.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/15/2018 at 9:15 PM, Buyuk Hilmi said:

Ik weet niet wanneer jij de controller heb aangeschaft, maar welke controller zou je adviseren ?

En trouwens over de aantal hertz weet ik vrij weinig, over hoeveel %dimmen hebben we bij een softbox bij 21hz ?

@Buyuk HilmiIk ben zelf zeer tevreden met mijn cli-mate, maar ik gebruik een buisventilator. Ik vond 21hz te weinig om terug te dimmen dat ik er een goed gevoel bij had vandaar de keus van buisventilator:innocent:

700:50hz=14M3 per hz X 21hz = 294m3~ 

@cannarie, wel apart want de specificaties van de Torin 700m3 zeggen dat die ongeveer 32w gebruikt.

Zie specificaties: Klik

Heb zelf nog niet gemeten:rolleyes:

Gr, X

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja @Xaim, dat is zeker apart. Toen ik mijn 500m3 torin slakkenhuis kocht, stond er zowel op de webshop als op de site van torin-sifan dat hij 22W verbruikt, maar daar klopt dus geen reet van. Toen ik vervolgens bij torin-sifan de bijbehorende grafiek bekeek, las ik daar wel terug dat hij bij max airflow 110W verbruikt. Is in de praktijk dus nog net effe wat meer, maar komt iig in de richting.

Jouw 700m3 variant staat er niet meer op, maar bij de 750m3 variant staat het maximale vermogen volgens de grafiek op 150W.

Wel grappig trouwens dat als ik deze ventilator of een van mijn buisfans dim met mijn frequentieregelaar, het verbruik aanzienlijk lager is dan het % waarop hij loopt. Dus bij 25hz verbruikt hij veel minder dan 50%. Weet het niet meer uit mijn hoofd, maar vlgs mij kwam het eerder in de buurt van een kwart uit. Ik heb er niet echt verstand van maar blijkbaar regelt de regelaar op de eoa manier eerder het aantal omwentelingen dan het vermogen.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel appartement @cannarie, ik zou dan verwachten dat de box met maximale belasting/verplaatsing 32w zou verbruiken. Ben blij dat ik hem dan niet meer gebruik:rolleyes:.

Was het verbruik ook meer bij de buisventilator dan er gezegd wordt?

Ik zal is kijken of ik van het weekend een buisventilator kan testen van Gtools, de 220m3/360m3 variant, kijken welke wattage die aangeeft. Zitten twee standen op 220m3 zou die 45w kwijt zijn en op 360m3 65w. Zie: Gtools 125 - 2 standen

Ik zou ook niet zo durven zeggen waarom dat verbruik dan zoveel minder is. Ik weet wel dat men mij toen adviseerde een cli-mate te nemen om zo ook de stroomkosten/verbruik te drukken doordat die niet persè op "vol" vermogen hoefde te draaien. Perfect ding trouwens :tu

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Xaim said:

Was het verbruik ook meer bij de buisventilator dan er gezegd wordt?

Daar staar 0,28A op, dus dat zou neerkomen op 65W. Dus ja, maar het verschil is wel veel kleiner dan bij de torin.

12 hours ago, Xaim said:

Ik weet wel dat men mij toen adviseerde een cli-mate te nemen om zo ook de stroomkosten/verbruik te drukken doordat die niet persè op "vol" vermogen hoefde te draaien. Perfect ding trouwens :tu

Ja, die 800m3 buisfan is traploos te dimmen. Maar of ik hem nou op vol vermogen draai of op 10% maakt bijna geen verschil in verbruik. Dus alleen daarmee bespaar je natuurlijk al flink met een frequentieregelaar (helemaal omdat ik een 2310m3 afzuiger heb). Maar dat hij in de praktijk dus nog veel zuiniger is, was een mooie meevaller.

edit: heb het nog eens getest het het is niet helemaal waar wat ik zeg. tot 50% verandert er nagenoeg niks, maar als je nog lager gaat dimmen loopt het verbruik wat harder terug tot ongeveer 50W bij 10%

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/15/2018 at 2:21 AM, Buyuk Hilmi said:

Hoi Allemaal,

Ik wil mijn herrie makende buisventilator vervanger voor een geisoleerd afzuiger zoals een softbox, en liever één met een hoog capaciteit die ik ook kan dimmen voor als ik later alles wil gaan upgraden.

Dit (klik voor link) setje heb ik kunnen vinden voor €329 + Davin Controller voor €76,99. Dit vind ik wel beetje aan de dure kant, dus alle soorten combinaties zijn mogelijk

Ik hoor graag spoedig jullie adviezen en ervaringen :) 

PS: Zal het veel verschillen als ik Sonoconnect slang ga aanschaffen voor mijn buisventilator ?

Stop die buisventilator gewoon in een doos. Dat heb ik ook gedaan 7mm mdf box gemaakt van 50x50x50cm daar die buis in gehangen. Geluid isolatie erin Sonoconnect eraan. Samen met een variac dimmer van 80 tientjes hoor je bijna niks meer. Zit zelf ook met veel buren dus vibraties en gebrom dat wil je allemaal niet hebben. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De_Föhn dat klinkt goed, heb je toevallig ook een foto van je ''geisolleerde'' buisfan ?

Er lees hier en daar dat de meeste Contollers de afzuiger laten brommen, en de cli-mate zonder brom beginnen al vanaf 250 euro.
Ik wil max rond de €400 totaal uitgeven

Wat Fohn zegt een soort SOftbox maken voor een G-tools buisfan met een nieuw filter en dan plaatsen buiten mijn tent? G-tools+filter €219 
Softbox 700m3 set incl. filter en sonoconnect voor €300 en een bijpassend fan conrtoller ? Softbox 700+FIlter €299,95
Of hebben jullie meer setjes in de aanbieding ? :) 

Edited by Buyuk Hilmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig wel ! 

Moet wel zeggen. Dit is het eerste modelletje. Was toen 50x50x50 binnen maat. Wat ruim bemeten dus, en over gefabriceerd. 4 plastic flensen en de buis in rubbers afgehangen. Daarbij ook nog afgehangen aan het plafond. Heb dit truckje daarna nog een paar keer overgedaan met 40x40x40 binnen maat. En dat ding gewoon zonder rubbers ellende in die doos gepropt. Sonoconnect slag, flensen en een paar slang klemmen om het op zijn plek te houden. Scheelt echt een bak herrie.  

SAM_1864.thumb.JPG.7e951914ea5694cbd25ad8650ba8ce5e.JPG 

 

En dan is daarna de keuze of echt poen uitgeven voor een frequentie controller of een Variac. Heb zelf ervaring met een cli-mate trafo controller en een uniteck trafo controller. Dat werkt op zich leuk, maar die 2 meier meer voor een frequentie controller is in dat geval een beter idee vind ik achteraf gezien. Variac is goedkoop en ook top. Nadeel daarvan deze geen thermostaat heeft. Je stelt hem in op de voltage/snelheid die je wil en dat is het 24x7. Niet altijd ideaal. Ligt aan je locatie. Hoe dan ook geen goedkope troep doen. Trafo of frequentie controllers gebruiken om geen brom te hebben.   

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er inderdaad heel gaaf uit, dat is een optie voor mij.

Ik zit nu een vergelijking te maken voor een compleet softbox700 incl filter met een cli-mate controller.
Momenteel heb ik twee soorten gevonden  alleen weet ik niet wat het verschil is zie Link1     Link2
ze zijn in verschillende ampères verkrijgbaar, alleen ik heb geen idee wat het uitmaakt  :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is link2 het nieuwere model van link1. Heb zelf ervaring met deze. cli-mate controller Net als de uniteck die ik daarvan gebruikt heb, hebben die geen min/max, maar 5 standen en een alleen een max temp. Niet ideaal weet ik nu. Wat ik zeg als je dan toch al die 150 uit gaat geven. Leg er dan nog ff een barkie bij voor een frequentie controller, maar een variac is met jou LED setup volgens mij ook al voldoende. 

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buisventilator zit in een kartonnen doos met in de doos een lading van dat zwarte eierschaal demping materiaal om de buisfan heen gewikkeld en de doos maak ik dicht met sjorbanden vd Action (2,50 per 2). Gaten maken ter grootte vd slang die je aan de fan zet en pas nadat de slang door de gaten is de doos op gaan vullen met geluiddemping.

Geen gewicht van het MDF (en ook het werk en soms best wel gepruts op de cm niet) en hetzelfde resultaat, een fluisterstille buisventilator ook op 100%.

Had hem eerder in een MDF box zoals Föhn dat ook heeft maar ik kan met het verstrijken der jaren met mijn nek nog maar lastig tillen en ben toen op zoek gegaan naar andere lichtere oplossingen omdat ik nog wel eens op en af moet breken en kwam hierop en ik heb na 7jr nog steeds geen fik gehad of andere rare dingen.

Ik heb een 250m3 en een 1000m3 buisfan op deze manier 'gedempt' en gebruik de 250m3 uitvoering nog zeer vaak, mag alleen de ventilator wel weer een keer schoonmaken en gelukkig is de fan de doos uit een kwestie van 2 sjorbandjes en weer inpakken.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...