Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Canobi

verontreinigingen in concentraat?

Recommended Posts

Hallo,

Ik had in de coffieshop 4 verschillende wietsoorten gehaald, (WW, G13, Zamnesia Gold en gruis) om wietolie te maken.

Ik heb het op de manier gedaan van NAW Concentrate/oil making. In een afgesloten pot met 96% consumptiealcohol goed schudden, daarna gefilterd door koffiefilter.

Ik had hierna een mooie heldere lichtgroene oplossing. Heb deze oplossing in tweeen verdeeld, want ik wilde 1 op de koude manier (HTCa) en 1 op de warme manier (HTC).

De koude heb ik in een ovenschaal, met een klein ventilatortje die eroverheen blies, in een donkere kast gezet.

De andere  was ik op een verwarmbare magneetroerder de alcohol aan het verdampen, toen ik ineens allemaal dingetejes zag drijven. Ben gestopt en heb het bekeken en wat ik zag heb ik nog nooit gezien. Dit is de 4e keer dat ik dit doe.

Ging ook kijken naar de schaal en zag hier ook allemaal 'dingetjes' inzitten. 

Heb er foto's van gemaakt, kan iemand mij vertellen wat dit is? 

20180701_152031c.jpg

20180701_152035e.jpg

20180701_152055a.jpg

20180701_152105b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantvetten? (ik zeg maar wat hoor) 

dit is NA filtering door koffiefilter? verontreiniging zou dan wel microscopisch moeten zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is idd na filteren. Had toen ook een mooie heldere vloeistof.

Het bekerglas had ik al meer dan een uur op de verwarmbare magneetroerder staan, de alcohol te verdampen. Zit nu nog zo'n 25 ml in. was begonnen met ca 100ml.

Opeens zag ik hele donkere stukjes drijven en stopte om te kijken. Al die donkere plekjes zag je dan naar elkaar trekken om vervolgens en als een soort olie samen te voegen.

Sommige plekjes, zoals op de foto blijven drijven, en aan de onderkant zit echt een hele zooi zwart spul.

Heb net ff gekeken weer naar het glas. Nu ligt alles op de bodem. Lijkt wel een beetje op dikke olie maar tegelijkertijd ook een beetje suikerachtig. De kleur is donker bruin, beetje bruine basterd suiker kleur.

Aan de ene kant lijkt het wel of de wietolie zich al van de alcohol heeft gescheiden op de een of andere manier.

De alcohol die ik gebruikt heb is die van food4food. Deze alcohol is van rietsuiker gemaakt, las ergens toen ik opzocht of deze alcohol goed was dat je bij verdamping wat suiker over zou kunnen houden. Dat is dit toch niet?

Misschien kan het volgende er ook mee te maken hebben:

Na het filteren had ik erg veel vloeistof (alcohol oplossing) heb toen eerst een paar uur alles in die ovenschaal met een ventilatortje eroverheen een deel laten verdampen tot ik zo'n 200ml overhad. Dat heb ik toen door tweeen gedeeld.

Edit: Vervolgens heb ik de oplossing langzaam verwarmd, om de 10 a 15 minuten de temperatuur verhoogd met ca 20 graden tot de alcohol ging koken.

Edited by Canobi

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Canobi said:

Deze alcohol is van rietsuiker gemaakt, las ergens toen ik opzocht of deze alcohol goed was dat je bij verdamping wat suiker over zou kunnen houden. Dat is dit toch niet?

Misschien kan het volgende er ook mee te maken hebben:

Vervolgens heb ik de oplossing langzaam verwarmd, om de 10 a 15 minuten de temperatuur verhoogd met ca 20 graden tot de alcohol ging koken.

Koken van de alcohol is niet de bedoeling: geeft mogelijk zwart residu.

Au bain marie (max 30C) geeft beste resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Koken van de alcohol is niet de bedoeling: geeft mogelijk zwart residu.

Au bain marie (max 30C) geeft beste resultaat.

Ik doe beide, de foto's van de ovenschaal is de koude manier, voor de thca. Die foto's van het kleine glaasje (weet ff niet hoe die heet) die ben ik aan het decarboxyleren, thc . De bedoeling is dat ik er een 5% oplossing voor te druppelen onder de tong van gaat maken.

Het rare van die zwarte residu vind ik dat het nu al gescheiden is van de alcohol. Dit heb ik nog niet meegemaakt. 

Hoe het eruit ziet op die foto's van die ovenschaal, de koude methode, vind ik het afwijken van voorbeelden die ik op youtube heb gezien. Daar was het residu egaal van kleur. Op de foto van mij zie je allemaal 'dingetjes'zitten. Is dit normaal?

Edited by Canobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou ook nog om verontreiniging van de Coffeeshopwiet gaan wat mee oplost in de alcohol en bij het indampen weer vast wordt. Lekker ziet het er in ieder geval niet uit........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...