Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
4TM

Planten gaan dood en stinken!

Recommended Posts

Goedemorgen!

 Een flink aantal planten in mijn hokje hangen slap en zijn dood aan het gaan. Bladeren verschrompelen volledig en top droogt uit. Het stinkt ook in het hok en de geur lijkt uit de slabs te komen. Toen ik de dode planten er uit trok stonk het ook aan de onderkant van steenwol blokje. 

Het gebeurde  eind 5de/6de week na ik klaar was met de PK periode. Water temperatuur is hoog, krijg ik moeilijk onder de 28 graden door de warmte buiten.

Heb ze er nu dus er uit getrokken die dood leken te gaan en stukje medium erom heen ook verwijderd. Druppelaars en leidingen goed schoongemaakt en slabs goed gespoeld. 

Eerste draai met Canna voeding en toen de PK erbij kwam werd het vat super vies vergeleken bij vorige voedingslijn. Druppelaars waren ook behoorlijk vies, sommige verstopt. Nu D-block erbij preventief.

Iemand een idee wat hier mis is gegaan en hoe ik dit kan voorkomen. Al een tijdje met cocos bezig met dutchpro voorheen maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt :(

 

Hier nog wat info:

Medium: Coco slabs Canna

PH: 5.8/5.9

EC 2.1

Voeding: Canna Coco

Temp: 30 graden

LV: 50/60 %

co2: 800 ppm

Water temp: 28 graden

 

Groeten 4TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelrot, Pythium denk ik.

Pythium is een zwakteparasiet. Externe oorzaken zoals tijdelijk wateroverlast, te hoge bodemtemperatuur, foutieve bemesting en een te vochtige opkweek kunnen grootschalige aantastingen veroorzaken.

Je maakt het de schimmel heel erg makkelijk met 28C water geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zat er wel in. Twijfelde wel omdat veel al met een temperatuur van 25 graden werken hoopte ik misschien dat 3 graden verschil niet al te veel problemen zou geven... Voor de zekerheid bij jullie checken dat het niet iets anders is zodat het niet nog een keer gebeurd! Iemand nog een tip om water temperatuur te laten zakken? Ruimte waar vat in staat ook nog is koelen wordt moeilijk momenteel. Bedankt voor de reactie heren!

Edited by 4TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...