Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Botanicus

5 x autoflower lemon skunk

Recommended Posts

Hey guys, 

Ik ben nog nieuw op dit forum, dit wordt mijn 2e post. Mijn 1e post is een voorstelronde geweest, die kan je dus terugvinden de daarvoor bestemde sectie voor als je geïnteresseerd zou zijn in mijn wezen.

Ik ben in april begonnen met 5 autoflower lemon skunk zaden te bestellen, het is mijn eerste buitenkweekje en eigenlijk doe ik maar wat. Ik heb mezelf voorgenomen om goed voor de planten te zorgen, maar verder geen extra zaken aan te schaffen die ik nog niet in huis had. Een hele simpele down-to-earth hippie kweek dus. Ik heb verder weinig verwachtingen, dus alles wat goed gaat is mooi meegenomen. Einddoel is om een portie brownies te bakken met een vriend en er een ouderwets goede avond mee te beleven (ik rook zeker 7 of 8 jaar niet meer, en dat was ik niet van plan om te gaan doorbreken).

Allereerst moesten de zaden gekiemd worden. Dat heb ik gewoon op zolder gedaan bij kamertemperatuur in het plastic schaaltje met watjes wat meekwam met de bestelling. Kiemen ging feilloos en snel. Na 1 dag (6 april):

20180406_013905.thumb.jpg.e76b401cb3df5879cc70a13778e94fd7.jpg

De zaailingetjes heb ik vervolgens nog een tijdje op zolder gehouden voor een rij ramen op het zuiden en zo nu en dan een zwak led kweeklampje erboven gezet. Nogmaals, het zijn wat niet-wiet-gerelateerde items die ik toevallig nog in huis had, ik heb niets aangeschaft verder. 8 april:

20180408_114823.thumb.jpg.e70c82a6c1940d4df03b9b1b95719f70.jpg

Ik vond het al behoorlijk kicken om de groei van deze plantjes te documenteren, ik had nog geen idee van het avontuur wat nog zou volgen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk was het geen wonder dat de zaailingetjes een beetje begonnen te stretchen. Hoewel nog relatief vroeg in het jaar, heb ik de plantjes gespalkt en buiten in de volle zon geplaatst. Die zon was al goed aanwezig in ieder geval.

17 April:

20180417_170454.thumb.jpg.e77072d464654bc7c143696cd1f6d56f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een aantal weken groeien (op 13 mei):

20180513_072518.thumb.jpg.0ec45ade1a0f7fbc2b56a7966b04f48f.jpg

Ze staan nu in hun definitieve potten van 8 liter met standaard "blumenerde" van een standaard tuincentrum. Ik heb nog wel opgelet dat het niet van die kleffe zwarte turfzooi is, maar een wat luchtigere, diverse samenstelling heeft. Op gevoel, niet theoretisch naar de ingrediënten gekeken, maar de aarde gewoon even door mijn handen laten gaan. Ik zal er nog ongeveer 40% perlite aan toegevoegd hebben voor de drainage en luchtdoorlatendheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dagen later, op 21 mei, viel mij op dat de planten (volgens mij) aan hun voorbloei waren begonnen.

20180521_084406.thumb.jpg.688dcf28b3226ac9cc1b944fc9e9210d.jpg

Ik had er in de tussentijd nog een handje bloedmeel en beendermeel bijgegooid, weer gewoon een beetje op gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds mooie groene planten zonder problemen (23 mei)

20180523_123904.thumb.jpg.5430230935363e097bcb8c954915cac0.jpg

Op 3 juni is de bloei al lekker op gang en begint het ook werkelijk ergens op te lijken. Ik ben verguld; het lijkt allemaal nog te gaan lukken ook en de brownies worden wellicht over een paar maanden werkelijkheid...

20180603_123150.thumb.jpg.270a28c22ba72f754d642044813a82d4.jpg

Edited by Botanicus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 16 juni heb ik een avondfoto genomen met flits, deze foto's kunnen erg mooi worden vind ik zelf. De trichomen zijn mooi zichtbaar en de planten gedragen zich nog steeds goed. Op mijn telefoon kon ik ver inzoomen en de trichomen goed bekijken. Inmiddels is alweer 1 of 2 x een handje beendermeel bijgegaan om de bloei te ondersteunen, ik had gelezen dat dat wel kan helpen.

20180616_000931.thumb.jpg.8568290c99b92562078a7a2264de86e5.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste foto die ik heb genomen van een top was op 24 juni, vlak voordat de plant omging. Misschien, volgens sommigen iets te vroeg, maar ik werd een beetje nerveus omdat de buren om me heen begonnen te praten. Geen rechtstreekse klachten gehad, maar je merkt wel als het zo is.

20180624_000817.thumb.jpg.62cb6c45a9e79e4dbf0ec3aa97fd5ba2.jpg

Ik heb iedere dag telkens 1 plant omgehaald en zitten knippen en inmiddels hangt alles van de 5 planten op mijn vliering te drogen. Met de geur valt het gelukkig wel mee allemaal.

Ongedroogde opbrengst en knipafval van de eerste plant:

20180624_124321.thumb.jpg.d15c90debd2741abdc57a46b3d00dae8.jpg

20180624_124325.thumb.jpg.e7b0348f7576f321bb383c2e71b1e5e5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed daar :D, keep up the good work!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, alkaline said:

Gaat goed daar :D, keep up the good work!! :verrygood

Thanks alkaline! Ik vond het enorm gaaf om te doen deze kweek en ga het zeker vaker doen. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik met de buren aan moet. Ik blijf me toch een beetje sneaky moeten gedragen vrees ik :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag bleek alles goed droog te zijn en heb ik de was maar van de lijn gehaald. Ik was natuurlijk erg benieuwd naar wat de droge, geknipte opbrengst van mijn eerste kweekje zou zijn.

20180702_123534.thumb.jpg.9283b53574ecd6d0d4beeb12d8681f61.jpg

Om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit zo'n grote zak wiet gehad. Ik heb weleens 3 gram gehaald lol, maar dat was het dan wel denk ik. Of het een normale of juist kleine opbrengst is, zou ik niet weten maar wat mij betreft is het allang boven verwachting.

Met het knipafval heb ik ook nog lowtech geprobeerd om iets te doen. Nooit gedacht dat dat op wat voor level dan ook zou lukken, er kwam nog een aanzienlijke hoeveelheid spul uitvallen:

20180702_104518.thumb.jpg.469ddfdc8d8326a04292ab8528174b14.jpg

Op de foto was ik nog maar net begonnen met schudden. Er liggen 2 pakjes in cellofaan onder een zware bloempot, geen idee hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien.

Reacties en tips voor een volgende kweek zijn meer dan welkom! Cheers!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het 39gram totaal of van één plantje? 

In ieder geval, vergeet ze niet te curen (liefst ook in een glazen container in plaats van een gripzak ^_^)

Laat ze smaken!! En op naar de volgende ronde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, alkaline said:

Is het 39gram totaal of van één plantje? 

In ieder geval, vergeet ze niet te curen (liefst ook in een glazen container in plaats van een gripzak ^_^)

Laat ze smaken!! En op naar de volgende ronde B)

39 gr totaal. Curen in een glazen pot. Check. Hoelang moet dat duren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doel van curen is me een beetje ontgaan. Is het om het "hooiïge" er een beetje af te krijgen? Of heeft het een ander of meerdere doelen?

Edited by Botanicus
typo

Share this post


Link to post
Share on other sites

39gr van 5plantjes is niet echt een schitterende opbrengst, zal volgende x wel beter zijn :D

 

Inderdaad om de scherpe kantjes van je toppen te halen en smaak beter te accentueren,... ^_^

https://www.cnnbs.nl/altijd-perfect-gecurede-wiet/

https://www.cnnbs.nl/cnnbs-basics-wiet-oogsten-drogen-en-curen/

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, alkaline said:

39gr van 5plantjes is niet echt een schitterende opbrengst, zal volgende x wel beter zijn :D

 

Inderdaad om de scherpe kantjes van je toppen te halen en smaak beter te accentueren,... ^_^

https://www.cnnbs.nl/altijd-perfect-gecurede-wiet/

https://www.cnnbs.nl/cnnbs-basics-wiet-oogsten-drogen-en-curen/

Thanks alkaline.

Ik had al zo'n idee dat het voor de doorgewinterde kwekers hier een lachertje zou zijn. Maar ik heb geen haast, ik ga met kleine stapjes het proces iedere keer weer een stukje verbeteren. Welke maatregelen zijn de eerste om te nemen om een betere opbrengst te krijgen? Bijvoorbeeld:

1: 7 liter potten zijn aan de kleine kant denk ik, dus naar bijv 12 liter gaan?

2: Ik heb de planten vrij dicht bij elkaar gehad. Zijtakken konden minder goed ontwikkelen hierdoor denk ik. Dus meer ruimte.

3: Kom maar op met suggesties :wave:

Thanks alvast!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn kleiner gebleven dan ze konden worden. Je bent 1.5 maand te vroeg begonnen.. en je hebt nog veel geluk gehad met het warme voorjaar.

Gefeliciteerd met je eerste eigen wiet!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/4/2018 at 9:37 AM, Dom Pachino said:

Planten zijn kleiner gebleven dan ze konden worden. Je bent 1.5 maand te vroeg begonnen.. en je hebt nog veel geluk gehad met het warme voorjaar.

Gefeliciteerd met je eerste eigen wiet!

Dom Pacino, bedankt! Het staat nu te curen in glazen potten en de geur wordt nu al merkbaar beter. Het ziet er voor een buitenwiet ook helemaal niet slecht uit. Ik herrinner me dat ik vroeger van een vriend om de zoveel tijd een zak buitenwiet kreeg en dat was echt enorm luchtig. Prima verder, het was gratis en ik mekkerde niet, maar ik moest 3 pure joints ervan draaien voor een beetje effect hahah. Dit spul ziet er behoorlijk potent en wat compacter uit vind ik.

Te vroeg begonnen zou goed kunnen, ik had een paar keer het idee dat de groei niet zo opschoot als de nachten onder de 10°C kwamen en de dagen ook niet echt exotisch aanvoelden. Maar goed, hele grote planten hoeven het ook niet te worden voor mij gezien ik geen grootverbruiker ben. Ik vond het hele proces gewoon supergaaf om te doen. En de volgende keer doe ik het weer een beetje beter. Thanks voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch een beetje van mijn geloof afgestapt en de stoute schoenen aangetrokken. Een heel klein beetje wiet in een bong gestopt en een hit genomen. Ik dacht niks te merken en nam nog een hit. Dit keer iets minder voorzichtig. Ik ging helemaal stuk omdat ik al zeker 8 jaar niet gerookt heb. De rest van de avond was ik volledig knetter. Niet te geloven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...