Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Botanicus

Hey guys!

Recommended Posts

Ik zal eerst maar even netjes meedoen aan de voorstelronde en vertellen waarom ik op dit forum ben gekomen.

Ik laat mijn naam nog maar even achterwege, omdat je maar nooit weet wat voor impact de ontdekking van je fascinatie voor wietplanten teweeg kan brengen in je professionele leven. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben. Ik heb mezelf de naam Botanicus toegekend omdat ik altijd met planten (dus niet alleen wietplanten) bezig ben en het tot een gepassioneerde hobby heb gemaakt om exotische soms zeldzame plantensoorten op te kweken, vrijwel altijd uit zaad verkregen van contacten die ik over de hele wereld gelegd heb en deze hobby delen met me. Ik ben echter geen universitair geschoolde plantkundige ofzo, wat de naam ook kan suggeren natuurlijk.

Anywayz, ik woon in Amsterdam en heb van ongeveer mijn 17e jaar tot mijn 23e stevig geblowd. Daarna steeds minder en minder tot ik uiteindelijk, een jaar of 7 geleden finaal gestopt ben. Ik was een avondblower, zoals ik ook een avondmens ben. Het waren mooie tijden en heb er mooie herrinneringen en gevoelens aan overgehouden. Er is echter één ding wat ik uit die tijd wat ik altijd wilde doen maar nooit echt kon doen, en dat was mijn eigen plantjes groeien. Ik zat enkel dagelijks in of haalde bij de coffeeshop. Ik woonde op een studentenkamertje en zag nooit echt mogelijkheden om iets te groeien dus bleef het zo. Weleens een zaadje wat in mijn wiet zat laten uitgroeien tot een flinke plant op de brandtrap maar toen de huisbaas erachter kwam, moest ie natuurlijk meteen weg.

Inmiddels woon ik in een rijtjeshuis met tuintje en heb een gezin met 2 dochtertjes, peuter en kleuter leeftijd. Afgelopen voorjaar besloot ik om de knoop door te hakken en eens te kijken of ik op een nederige manier wat plantjes in mijn tuin kon zetten. Na wat te hebben rondgespeurd hier op dit forum, leerde ik over het bestaan van autoflowers, wat ik ideaal vond. Ik hoef echt geen halve bomen te hebben, plus ik hoor de buren al klagen.... Nee ik  wilde het bescheiden houden en stel dat de plantjes ook nog wat zouden opleveren, dan zou ik er, omdat ik mezelf beloofd heb om nooit meer te roken, brownies van bakken ofzo en een ouderwets leuke avond ermee hebben. Ik heb 5 lemon skunk autoflower zaden besteld en ben aan de slag gegaan. Ik zal binnenkort een kweekverslag schrijven zodat er hopelijk wat tips en tricks op gepost worden door de wat meer ervaren mensen hier, ik denk namelijk dat het niet de laatste keer gaat zijn. Ik vond het supercool om te doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...