Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Echep

Begonnen met hydro, vuiligheid in slangen...

Recommended Posts

Beste wietkwekers,

Ik ben overgeschakeld naar hydro, maar vind maar moeilijk mijn weg. Met veel moeite heb ik van de 8 zaden 2 overlevende plantjes. Ik had ze gewoon gekiemd, tussen de hydrokorrels gelegd met daaronder een bubbelaar. Langs boven sproeide dit om het half uur goed nat (is hoge LV afgesloten ruimte). Ik heb al andere zaden kiemen, behoorlijk duur zaad.

Maar nu, niets dan miseie! Ik heb mijn hydrokorrels regelmatig gespoeld, als laatste laten trekken in PureZym van Plagron. Maar ze blijven vuiligheid afgeven waardoor mijn slangetjes verstropt geraken. Behoorlijk snel!
Hoe kan ik dit oplossen? Bedankt.  Ik ben bang dat ik het op een dag niet in de gaten heb en ik ze dood aantref. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito to the rescue? 

Of is er echt geen manier om deze ronde uit te draaien op deze korrels?
Zijn er nog mensen die op hydro telen waar het water vervuild door hydrokorrels? Zoja, hoe op te lossen? 

Waarvoor dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja!!!! Dat zou het kunnen doen.... Als ik dat daar tussen foefel moet ik maar dat filtertje uitkuisen en zijn we gesteld.
Dat zou het allemaal terug veel leuker maken.... Domme vraag: hoe noemt die filter om dat in de growshop te searchen. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoel die korrels vooraf.

Zaadjes kiemen in die korrels doe ik niet. Ik gebruik EasyPluggen. Die zijn klein genoeg dat ze het systeem niet vervuilen, maar wel net groot genoeg om het zaadje goed te beschermen en laten ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fietswinkel of auto/motorzaak hebben die, misschien bouwzaken tegenwoordig ook, zou rond een euro moeten kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korrels in een emmer of netpot en deze doorspoelen met een douchekop erop tot je geen gruis meer uit de gaatjes ziet komen werkt het beste.

Nadeel is dat je ze dan daarna weer moet weken om de ph naar beneden te krijgen.

Mocht je droge korrels willen gaan gebruiken dan helpt het een boel als je ze nat maakt van tevoren.

 De korrels werken dan niet zo als schuurpapier op elkaar waardoor je bij minste geringste beweging van de korrels veel gruis krijgt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grotere diameter slang pakken (?) en als er druppelaars op zitten deze ook ff nakijken of er gewoon afhalen. a.u.b. foto's plaatsen gebruikte materialen en setup om e.a. te verduidelijken, met lijstje gebruikte materialen. Jij weet niet waar de fout zit, en wij moeten raden wat je gebruikt/hebt. Dus hup hup aan het werk even inventariseren en communiceren. ;)

 

Tip maak een grow verslagje, je kunt dan hier later terug kijken (dagboek) wat je hebt gedaan. En anderen kunnen hier dan eventueel ook advies geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dank jullie allemaal.

Ik ben niet zo een verslagmaker, ik leef te onregelmatig. Met spijt in het hart heb ik mijn verslag hier nooit afgemaakt. Maar uiteindelijk wel nog dikke hazetoppen geoogst. Ik was gewoon niet in de stemming verder fotos te nemen. Veel drukte in mijn leven en dan weer momenten van rust.

 

dikkere slangen gaat niet. Ik heb een nutriculture van Amazon gekocht. Deze kan ik pimpen naar een eb en vloed. Dan gaan dikkere slangen wel. Wat een nutriculture doet is water tegen de wortels sproeien die in een vochtig afgesloten bak wortelen, daaronder nog een apart watervak. Misschien is dat eerder aeroponics te noemen? Ik was thuis op aarde.

 

nu ervaar ik dat stekken op watercultuur vlekkeloos verlopen, maar zaailingen echt weinig kans op slagen hebben. Hoe hoog mag de EC zijn voor een zaailing? (EC opgedreven met plagron hydro a en b en worstelstim)

Edited by Echep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga die nutriculture eerst leren kennen met peperplanten hoor. Wat is het duur geworden voor wiet. Alles dood. In allerijl een stek op dwc geplaatst in de hoop iets overlevend te hebben.

maar terug wat op aarde gekiemd dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...