Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nadat het maken van Sugar Punch zaden twee keer achter elkaar is mislukt gaan we het toch weer opnieuw proberen. Stap voor stap zal ik uit de doeken doen hoe we de Sugar Punch zaden maken begeleid met foto's en uit leg.

De rumte is een tentje van 80 X 80 voorzien van een gavita IR 400 watt lamp

De te ontvangen moeder oftewel de zaad drager is de Super Silver Haze, deze kloon gebruiken we nu een jaar of 10 maar is zeker ouder als 15 jaar, deze super silver haze kloon is de real deal en heeft bewezen een krachtige invloed te hebben op haar nakomelingen. Het klonen van deze plant is wel een langdurige kwestie van gemiddeld 3 weken. Ze is een plant welke niet altijd doet wat van haar gevraagd word en heeft altijd extra aandacht nodig.

Er wordt gestart met 5 SSH planten welke twee weken voor gegroeid zijn op 1.5 liter potjes met light mix aarde met Symbiosis mycorrhiza een klein beetje perfect start en eerste keer aangewaterd met Bacto. Ze zijn nu klaar om over gepot te worden naar hun definitieve 11 liter potten.

sugarpunch-2018.jpg.018df0e182d2d07eaba7a34512d3ccae.jpg

De aarde van de 11 liter potten is Bac light mix opgewaardeerd met Bio-char, perfect start en mycorrhiza schimmels, uiteraard gaan er per pot twee Buffertabletten in de aarde om te zorgen dat de gehele cyclus de aarde voldoende buffer heeft en de planten voorziet van de benodigde voedings stoffen in de groei periode. Verder niets en moet het bodem leven de rest gaan doen !

sugarpunch-2018-2.jpg.a8db982e94b624fbb4b5ddb4e0af2383.jpg

Na het over potten naar 11 liter een flinke eerste water beurt aangevuld met een ruime gram Bacto om het bodem leven een kick start te geven, tevens zal de bio-char de bacto oplossing absorberen waardoor een nog groter netwerk kan gaan ontstaan.

sugarpunch-2018-3.jpg.7d4945b647ffa7eccb38e204c2a5dd19.jpg

Het scrog net eroverheen en we kunnen van start

sugarpunch-2018-4.jpg.0d00b299e8d6162192ca432624e6e7ba.jpg

Aan de zijlijn staat bestuivende factor The One, deze plant is gekomen uit een selectie in 2006 ( Blueberry Sativa X Killa queen/NYCD ) en heeft de afgelopen 10 jaar haar dienst bewezen als smaak maker in haar nageslacht. The One kan een gevoelige plant zijn maar de SSH als tegenhanger zorgt dat deze gevoeligheid zich niet laat zien in haar nageslacht.

Deze plant wortelt in 4-5 dagen en bezit een enorme groei potentie, ook na 12 jaar stekken en martelen.

Wanneer de SSH lekker aan het groeien is zal ik ongeveer 2 weken voor de bloei van de SSH gaan beginnen met het ombouwen van The One naar een bestuivende plant.

De vorige twee rondes welke niet zijn gelukt hebben gefaald op het maken van bruikbaar stuifmeel en hoewel het erop leek dat de planten bestoven waren groeiden er toch geen zaden, vandaar dat ik deze ronde nog eerder begin met het ombouwen van de te gebruiken plant. Tijd zal uit wijzen of deze ronde wel gaat lukken.

Updates zullen wekelijks volgen

 

greetz sannie

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, hopelijk deze ronde meer geluk!

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook weleens van die steriele dingen tussen,doe je niks tegen.

Niets,behalve stug nog een keer draaien.

Het zal vast wel weer gewoon lukken,ze zijn nooit allemaal steriel toch.....;)

 

Bedankt voor het fixen van het forum,en goed je hier weer tegen te komen Sannie :tu

 

Jah bless!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eventjes wachten dus :jump:

staat er toevallig nog een nycd (met ko kush bijv) kruizing op de planning? :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de tegenvaller met de Sugarpunch. Hopelijk gaat deze ronde alles wel naar wens. Als ik hier nu weer rondkijk begint het toch wel weer te kriebelen zelf een kweekje te doen. Groeten van Donnie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/29/2018 at 7:12 PM, HUFFnPUFF said:

Nog eventjes wachten dus :jump:

staat er toevallig nog een nycd (met ko kush bijv) kruizing op de planning? :icecream:

Nee momenteel geen NYCD kruisingen, wel zijn we bezig met de ko kush maar dit is in het begin stadium.

Eerst moet ik de voorraad van de soortjes in de winkel weer op peil krijgen en hierna kan ik weer wat gaan stoeien met andere leuke soortjes.

greetz sannie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/29/2018 at 11:34 AM, Collie Weed said:

 

Bedankt voor het fixen van het forum,en goed je hier weer tegen te komen Sannie :tu

 

Jah bless!

 

Sluit ik me bij aan... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi sannie!!

komt chucky's bride nog een keer terug?

ben veel leuke soortjes tegen gekomen in de shop over de jaren heen maar ik hoop dat chucky's bride nog een keer terug komt!

MVG sjaak

Edited by -sjaak-
plantjes staan er natuurlijk weer netjes bij!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 dagen later en de scrog training is vol begonnen, planten doen het prima ondanks de hitte.

Van de week ga ik de onderkanten flink snoeien anders word het te vol om nog goed water te kunnen geven, tevens is het beter alleen plant in het licht te hebben aangezien daar de zaden ook zullen afrijpen.

SP-verslag.jpg.c6d2d285b10345fbb7047cb9c424ac4a.jpg

De bestuivende mama The One is klaar om over gepot te gaan worden en zal van de week ook op 12/12 gaan om omgebouwd te worden naar een bestuivende plant.

Ik gebruik altijd twee planten om het risico uit te sluiten dat als er een plant dood gaat ik zeker nog een andere zal hebben om de klus te klaren.

So far so good

greetz sannie

 

SP-verslag-2.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie

Huy Sannie,

Als ik het dus goed begrijp is de Sugar Punch een goed samengevoegde F-1 hybrid?
Hoe voorkom je segregatie in zoiets moois?
Of matchen de ouderlijke genen gewoon zo goed dat je gewoon maar 1 flawless  phenotype krijgt met de juiste gewenste eigenschappen in de F-1?
Ik weet dat de F-1 vaak een goede mix is van beide ouderlijke strains,en dat de f-2 altijd segregatie vertoont.
Maar dit gaat niet altijd op toch?

 

Sorry ik volg met bewondering,maar ik ben gewoon altijd brutaal dus ik vraag gewoon hehe :lol:

 

Toch wel relaxed van je dat je ons het genoegen geeft om dit te mogen aanschouwen.

 

 

Jah bless!
 

 

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk is de SP daar snel terug. Snelle bloeier voor een weelderige sativa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/26/2018 at 9:27 AM, Collie Weed said:

@sannie

Huy Sannie,

Als ik het dus goed begrijp is de Sugar Punch een goed samengevoegde F-1 hybrid?
Hoe voorkom je segregatie in zoiets moois?
Of matchen de ouderlijke genen gewoon zo goed dat je gewoon maar 1 flawless  phenotype krijgt met de juiste gewenste eigenschappen in de F-1?
Ik weet dat de F-1 vaak een goede mix is van beide ouderlijke strains,en dat de f-2 altijd segregatie vertoont.
Maar dit gaat niet altijd op toch?

 

Sorry ik volg met bewondering,maar ik ben gewoon altijd brutaal dus ik vraag gewoon hehe :lol:

 

Toch wel relaxed van je dat je ons het genoegen geeft om dit te mogen aanschouwen.

 

 

Jah bless!
 

 

De Sugar Punch is een S1 kruising tussen een gestabiliseerde plant (SSH) en een niet gestabiliseerde plant (The One)

Aangezien we het hier over een fem kruising hebben hebben zal deze niet door veredeld worden maar altijd een S1 (F1) kruising blijven. De genen matchen inderdaad erg goed maar niet als we het hebben over stabiliteit in het nageslacht wbt allemaal dezelfde feno types. Om dit te bewerk stellen heb je twee gestabiliseerde ouders nodig welke zorgen voor een echte F1, dit nageslacht zal wel overwegend stabiel in feno type zijn. Maar wanneer je naar de volgende generatie gaat zal er weer onstabiliteit optreden.

Het makkelijke aan het fem zaden verhaal is dat je de strains dus niet hoeft te veredelen aangezien er nooit gebruik gemaakt wordt van fem zaden bij het veredelen naar een volgende generatie.. Dus in feite heb je twee goede moeders nodig om een lange tijd fem zaden te leveren, dit in tegenstelling van reguliere zaden waar je als doel hebt de strain te stabiliseren en door te veredelen en dus ook regelmatig selecties nodig zijn om je doel te bereiken.

De Sugar Punch is een ideaal hybride welke uit blinkt in haar power en smaak in een redelijk korte bloei periode. De planten (The One en SSH) zijn dus ook altijd hetzelfde gebleven vanaf dag 1 dat we de SP gingen maken. Hoe het kan dat van beide ouders de sterkste kanten omhoog komen in deze kruising is voor een groot gedeelte puur geluk en een kwestie van veel kruisingen proberen met de desbetreffende ouders en hopen op een winnaar. Maar de gedachte achter een strain begint bij het bedenken van je ideaal en streven naar perfectie.

Nu verkeer ik al  ruim 12 jaar in een positie waar ik het privilege heb om de strains welke ik maak op grote schaal uit te testen en de feedback via forum of email te krijgen en hier kan ik weer op anticiperen. De echte test begint eigenlijk pas als de zaden verkocht worden over de hele wereld en in honderden verschillende setups wordt gekweekt, hier komen eventuele onderliggende eigenschappen naar boven aangezien alle kweek ruimtes anders zijn en wij de info kunnen gebruiken om op een volgend niveau te komen.

Genoeg geouwehoerd tijd voor de update :

De Super Silver Haze staat nu een week of twee in de bloei en buiten dat het erg warm weer is lijken de dames zich er niet al teveel van aan te trekken

sugarpunch-2018.thumb.jpg.26dcce7b055dae5b600c9ae72f0735b2.jpg

De temperatuur is wel opgelopen naar 35 graden en er is ook PVP gespoten tegen beestjes, dit doe ik meestal op het moment dat er nog geen haren te zien zijn om preventief een uitbraak tegen te gaan. Bij top vorming spuit ik niet meer dus ben het liever voor !

Zoals te zien is hangen er twee netten om de schietende takken te ondersteunen, normaal zou ik langer door gaan met het neer leggen van de takken maar aangezien het zo warm is leek het me beter wat meer lucht tussen de aankomende toppen te creëren 

Ik ben niet ontevreden 

sugarpunch-2018-2.jpg.aa54542adacfffacba586ebebc242680.jpg

The One welke in het ombouw proces zit en duidelijk is te zien dat er ballen aangemaakt worden ipv haren

sugarpunch-2018-3.jpg.14840f7f8e802f2fc63148619f4049e4.jpg

Zij heeft wel meer last van de warmte en mishandeling welke ik haar aan doe maar ze doet wat ze moet doen en ik doe het ervoor.

Nu is duidelijk te zien dat de bloei voorloopt op de SSH en juist dit is de bedoeling

sugarpunch-2018-4.jpg.332d559a9267fbf60cf4aa99adfe27a4.jpg

Er komt nog geen stuifmeel af en ik verwacht dat dit nog wel een weekje gaat duren.

De spannende periode gaat er nu aan komen ik zal updates doen als er wat te melden is.

 

greetz sannie

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sannie : Dat bedoel ik nou Sannie , master @ work !
Bedankt voor je uitleg over jouw Sugar Punch !:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes en good luck verder!:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ballen in de maak, hopelijk gaat het deze keer allemaal zoals het hoort :whip: 
Ik wil de SP ook wel eens proberen hier.

Succes ermee!!

 

 

@sannie ik had nog een vraag, wat is de maximum bodemtemp voor de schimmels en bacto's in onze potten?? En wat gebeurt er als het te heet wordt, is dan alles ineens kapot of hersteld het zichzelf weer?  
Heb hier nu temperaturen in de pot van 30/31 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ver ik weet, verminderd dan de activiteit van de meeste strains, rolletje isolatiefolie halen en potten inwikkelen? volgens mij loopt het wel los 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar weken verder en we zijn aan het einde van de pollinatie van de Super Silver Haze, de planten zijn aardig de warmte van de afgelopen maanden door gekomen. De SSH is een beetje lang maar dit heeft te maken met de warmte en opzettelijk om een betere lach circulatie te verkrijgen tussen de toppen.

sugarpunch-OG-2.jpg

The one lijkt pollen af te geven maar dat is lastig te zien met het blote oog, hiervoor gebruik ik een sterke led zaklamp waar je de vallende pollen kunt zien in de licht straal. Moeilijk te zeggen of de pollinatie gelukt is na het twee keer achter elkaar falen.

sugarpunch-OG.jpg

Close up van de SSH laat zien dat ze betsoven is, ik heb dit eerder gezien zonder ook maar 1 zaadje te oogsten dus ik houd een slag om de arm. Als het goed is zou ik spoedig zaad aanmaak moeten gaan zien.

sugarpunch-OG-3.jpg

Ik houd jullie op de hoogte, ik weet dat er een hoop klanten wachten op de nieuwe SP zaden.

 

greetz sannie

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpt het als we allemaal een kaarsje aansteken? :P  Hopen dat 3 x scheepsrecht is, ik wil ze graag eens kweken.

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle kleine beetjes helpen dus ik zeg doen !

 

greetz sannie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik duim mee aangezien ik weet hoe irritant eigenzinnig feminiseren kan zijn:lol:

Suc-6 Sannie , ik wens je dikke harde bonen toe :showoff:

 

 

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ook een kaarsje branden

mooi om te zien hoe de ssh zo typisch ssh is! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er op dat de bestuiving is gelukt, de eerste zaadvorming is begonnen

sugarpunch.thumb.jpg.7872c648ad9a7f3fa39e51b70da8286d.jpg

Ik kijk er al naar uit om de Sugar Punch te oogsten en de enorme hoeveelheid klanten welke aan het wachten zijn te kunnen bedienen

sugarpunch-2.thumb.jpg.1d9d799f8123c216b5cd6f02cf2d9fcb.jpg

Ik houd jullie op de hoogte

greetz sannie

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie

Dat zit mooi vol Sannie

klasse ! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste zaden zijn eruit gepulkt en ziet er goed uit !

Het zal geen top oogst worden maar ik hoop er toch genoeg uit te kunnen halen voor een werkbare voorraad.SPseeds.thumb.jpg.70332e4817e5a6ee1a8f5de4c720f3fe.jpg

Ik hoop volgende week de planten te knippen en te drogen.

greetz sannie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...