Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chronic89

AF Meeldauw + roest? wat nu?

Recommended Posts

Eergisteren ontdekte ik meeldauw op deze plant. Het betreft een Autoflower Bubblegum (zie foto's onderaan)
Ik heb toen direct research gedaan op het internet. Gisteren heb ik op basis van de gevonden informatie het volgende gedaan:


- De extreem besmette takken weggesneden en weggegooid, dit waren er helaas 3 waar een paar mooie volle toppen aan zaten, hier kon ik niks meer mee want zelfs de toppen zelf waren helemaal wit aangeslagen van de meeldauw.
- 20% halfvolle melk + 80% water + 2 eetlepels bakingsoda gemengd in een spuitflesje en de plant hiermee helemaal ondergesprayed.
 

Nu zie ik net dat de plant helemaal roest achtige vlekken heeft gekregen en veel blaadjes beginnen vreemd op te drogen en op te krullen. Voor de rest ziet het er nog wel redelijk okey uit.
Nog zeker niet klaar om te oogsten want ik heb ze pas 15-04 in de grond gestopt na een ontkiem periode van 5 dagen. dat is dus ongeveer 10/11 weken geleden. De meeste trichomes zijn nog wit, met hier en daar paar amber kleurige maar lang niet genoeg om te oogsten.. Wat raden jullie aan? Omkappen of nog een keer proberen in te sprayen met melk en water?

Alvast bedankt.

20180628_164052809_i_OS.jpg
20180628_164114157_i_OS.jpg
20180628_164120862_i_OS.jpg
20180628_164141447_i_OS.jpg

Edited by Chronic89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die aangetaste topjes zeker knippen. Langer laten staan gaat meer kwaad dan goed doen gok ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...