Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif

cannarie

Bouw avontuur 2x led strip armatuur

Recommended Posts

220 euro voor 550 watt aan 154 lm/w led strips incl drivers is idd een mooie deal, en zal menig hps groeier ff de oren bij spitsen :ph34r:

• Like 2

Als je veel kweekt dan verdien je het prijsverschil wel weer terug uit de stroom besparing.

Waarom 4 mean well drivers eigenlijk? Je zou toch twee 240W drivers doen  (eentje per 13 strips)?

Het zijn blijkbaar weer maar een tiental setjes TCI strips wat beschikbaar komt. Wel raar dat hij er steeds maar zo weinig bij doet.

Edited by Wietefras

3 hours ago, Bringdown said:

220 euro voor 550 watt aan 154 lm/w led strips incl drivers is idd een mooie deal, en zal menig hps groeier ff de oren bij spitsen :ph34r:

Naja als je de arbeid mee gaat rekenen gaat het, beetje afhankelijk van je uurloon, toch al aardig oplopen ;)

1 hour ago, Wietefras said:

Als je veel kweekt dan verdien je het prijsverschil wel weer terug uit de stroom besparing.

Ik bekijk het iets anders. Ik heb mezelf een soort globaal quotum gesteld wat betreft stroomverbruik. namelijk 2 rondjes van 2x 750 of geboost 825 Watt per jaar (waar ik nu met een "halve" zomerronde overigens alweer overheen ga). Dit omdat ik bang ben dat mijn stroomverbuik mogelijk anders te veel op  gaat vallen.

Dus als ik de meeropbrenst in wiet bij gelijk stroomverbruik, zet tegenover de aanschafprijs van de lamp, verdien ik het nog veel sneller terug. Of tenminste, zo probeer ik het mezelf een beetje te verkopen :P

1 hour ago, Wietefras said:

Waarom 4 mean well drivers eigenlijk? Je zou toch twee 240W drivers doen  (eentje per 13 strips)?

Dat had ik al gezegd toch? Had je zelfs al op gereageerd :D

Aanvankelijk wilde ik idd 1 driver per 13 strips gebruiken. Maar 2 per 13 maakt nauwelijks verschil qua aanschafprijs. En zo hoef ik in het vroege stadium minder strips aan te sluiten om aan het minimale voltage van de driver te komen, dus is dan iets efficienter. Daarnaast wees je me op het gevaar van het mezelf aansluiten op die 290V via het frame. Geen idee verder hoe ik dat gevaar precies moet interpreteren (hoog voltage was niet perse gevaarlijk dacht ik), maar omdat ik nogal een lompe lul ben, leek een lager voltage me dus ook wel fijn :)

Edited by cannarie

Ga is gewoon aan de slag joh, lampje's bouwen doe je in een dag... :o:huh::P

• Like 1

Dat betwijfel ik @vakman. We zijn hier niet allemaal vakmannen he ;)

Daarnaast heb ik in deze 6 paginas geouwehoer behoorlijk wat bijgeleerd over ledverlichting, zijn mijn plannen verbeterd en is de prijs van de strips die ik wil gebruiken met een euro per strip gezakt.

Bovendien is de voorpret de helft van de lol en duurt mijn huidige ronde nog een week of 9 dus ik heb nog effe. Maar wees gerust, ik zal snel met plaatjes komen van lampen enzo

edit: oh nee :)

Edited by cannarie