Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Melovesgreen

85 x amnesia kweektentje

Recommended Posts

Hallo jongens,

ik ga weer een verslagjebijhouden maar de info van mij setup zal ik in de avond netjes vermelden,Ik zit nu in dag 8 van de bloeifase en heb een probleem. Denk dat ik het al zelf weet maar heb jullie mening nodig, de plantjes groeien niet zo lekker en vertonen gele bladeren onderin. Oorzaak zal zijn door te nat kweken, is dit nog recht te trekken of zullen de plantjes op ten duur doodgaan? De ene helft groeit goed door en de andere weer niet

 

ik kweek deze keer op RFX-1 

 

FFA60BA5-2A0B-4714-8382-D9C0799A56A3.thumb.png.018ac4e8c5f1faf6bd150d36a2bf0d5b.pngFA48DA5E-5F26-4FD2-973A-67C54CD98D33.thumb.png.db1708e797caa22b6018b8179b3a252b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat op rfx ken ik niet(of er blijft telang water op je zeil) ik zat laatste de oude topics te lezen( city'spuk avonturen)  en daar kreeg hij als tip van pol om ze met een hoge ec(3.0) icm nate voetjes. Wat resulteerde in  mooi gedrongen groene plantjes zonder verbranding. Zaak is dan wel om het af te bouwen na week 5. 

Ik hou de gehele ronde een ec van 1.4 en in week 5/6 begint herfst al,volgende keer ga ik dat ook uitproberen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef okk toe dat ik te vroeg ben gestopt met groeivoeding... die geef ik de bolgende beurt weer mee maar ben bang als ik dat nu doe dat ze verdrinken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeivoeding geven tot er zichtbaar bloei te zien is. Dan overgaan op bloeivoeding... De pH rond 5.8 op rfx? Temperatuur 21°C. Welke voeding gebruik je? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ph mee tussen de 5,7 en 6.0 , groei &bloei biogreen, wortelstimulator van hypro, bloombastic van atami die geef ik nu nog niet erbij natuurlijk.  Maar wat is het beste wat ik kan doen of zullen ze niet meer te redden zijn? Heb vandaag alleen geneveld met bladvoeding omdat ik ze eerst droog wil laten trekken voordat ik weer wat meegeef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setup:

-dr240 secretjardin

-softbox 3250

-can filter (als ik me niet vergis rond de 3000) groot ding hehe

-6x600watt

-groei&bloei van biogreen

wortelstimulator van Hypro

topbooster van atami bloombastic

pk 13 14 van biogreen

-85 x amnesia haze in 11 liters met RFX

 

door de hitte die we krijgen af en toe staan nog niet alle lampen aan heb er nu 2 tot 3 aanstaan. Zodra het beter gaat en de toppen gaan vormen wil ik dit opschroeven naar 5 tot 6 lampen. Maar dan krijg ik mijn temp niet op de juiste getalletjes dus ben ik van plan om een verplaatsbaar airco aan te schaffen en die bij de inblaas neer te zetten zodat die frisse en koude lucht naar binnen zal blazen. Ik krijg hier te maken met temp tot 30 graden buiten.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees over biogreen

For all types of soil... Rfx is geen Soil.... Hoe dan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan even op de site gaan , staat voor hydroteelt en op de verpakking staat het ook afgebeeld slabs mapito cocos en aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dus heb jij enig ervaring met planten die zijn gestopt met groeien zoals bij mij, te nat en stikstof te kort neem ik aan. Wat te doen nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw planten hebben na het overpotten gewoon een flinke klap gekregen door óf een te grote PH-wisseling of een hoge EC-wisseling. 

Té nat kan op RFX niet; het overvloed aan water spoelt er onderin namelijk gewoon weer uit, het is gemaakt om de ideale hoeveelheid water vast te houden. Ik zou ze nogmaals doorspoelen met de juiste voedings/phwaarden, te beginnen met PH 5.5 in de groei en EC >1.5 (afhankelijk van je startwaarden van je water). Wat Kapiteinkoek zegt, 1e keer mag de EC best hoog zijn. Pak eens 1 pot, spoel er 5-7 liter nieuw voedingswater doorheen en vang de laatste liter die eruit komt lopen op en meet die waarden, zo weet je grofweg wat de daadwerkelijke waarden IN de pot zijn. 

Een tip met nieuwe RFX: druk tijdens het vullen het wat aan, het spul klinkt nog behoorlijk in na een paar keer wateren / hergebruiken volgende rondes, nu zijn je potten straks maar voor de helft gevuld en heb je dus eigenlijk 6 liters ipv 11. 

Zó erg vind ik je planten er trouwens niet uit zien hoor, je kunt wel zien dat ze een tik hebben gehad maar de nieuwe nodes zien er toch gezond uit? 

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben straks weer bij de dames en dan gaan we zien hoe ze erbij staan..... ben benieuwd. Ik ga ze nu even weer groeivoeding geven tot de toppen er echt zijn. En blijf ook bladvoeding erbij geven. Ik heb 2 keer gespoten tegen spint.... 1 keer vertimec en een ander goedje. Ze zaten uit het niets vol met spint werd er gewoon bang van. Luchtvochtigheid omhoog gekrikt en gespoten nj valt het reuze mee. Einde vd week gaan er ook beestjes in om het verder te bestrijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze nog steeds hebt zou ik weer spuiten.. beestjes uitzetten is achter de feiten aanlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer water gaan geven we zitten nu op einde week 2 bloeifase en ik begin toch wel even te stressen.... de plantjes groeien maar niet en zien er erg uit. 

vandaag groeivoeding plus wortelstimulator gegeven en de bladeren beetje gesproeid met spraymix. Ph 5.5 meegegeven

 

de linkerhelft die eerder overgepot waren naar 11liters staan er prachtig bij en groeien als kool en de andere 35/40% moet ik bijna van huilen haha. Denken jullie dat ze het gaan redden of kunnen ze er beter uit gegooid worden zodat de andere goeie verpreid door de tent kunnen.   En als ik dit zou doen haal ik dan nog wel dezelfde hoeveelheid gewicht erut of gaat de helft van mn oogst dan ook weg??

 

en ik heb de onderste gele bladeren die dood zijn eraf gehaald, lamp boven de kleine plantjes ook zo hoog mogelijk gehangen in de hoop dat ze naar het licht gaan groeien

A3DFEF84-0B63-46B7-84C7-14BD29997E41.png

F500D16E-56B0-4AA7-933E-62A98F4E446F.png

7AAC900D-B17D-4C33-98A6-7C680E0CB57D.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mist een heel belangrijk produkt...

 Calgel

Als je Biogreen voeding gebruikt zou het handig kunnen zijn de produkten die in het schema vermeldt staan aan te houden of te evenaren van een ander merk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godver je hebt helemaal gelijk, idioot van de grow gaf me deze en zei dat het genoeg was. Straks snel wat bijkopen, zal het wel helpen op dit moment nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meestal week 5 en 6 ook dat vanuit onderen de bladeren al geler worden kweek niet te nat en verschrompelde bladeren net als jou..

Kheb sowieso veel meer bladproblemen dan dat ik ooit gehad hebt zonder opti..

Ikzelf zet de stekken ook nog eens direct in de vlokken..bij mij slaan ze ook heel verschillend pas aan.wat ik opzicht best raar vindt wat een ander van het forum kan ze prima direct 12/12 zetten..en dan prima aanslaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel eerlijk gezegt denk ik dat je beter opnieuw kunt beginnen ,,

Ik denk persoonlijk dat je vlokken te zuur zijn.knijp eens een goede hand vlokken uit en meet de waardes eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een update

week 4 begint nu

 

ze produceren allemaal toppen maar de ene helft is zoals te zien klein gebleven rond de 20/25 cm. Snap niet hoe dit kan gebeuren als de andere helft gewoon goed gaat. Krijgt dezelfde voeding etc ph 5.5 vandaag voor het eerst ook biogreen bloom en pk 13/14 meegegeven... de ene helft is ook niet zo mooi geworteld als de bij de rest het schiet er niet onder elke pot uit.

balen hoor dit.

mijn airco is eindelijk binnen dus vanaf deze week gaan we proberen 7/8 lampen aan te houden

A633BCEB-06E3-4D37-8338-EF4D3A394B7B.png

13490A8A-F2D8-4E3D-944D-F7795F68E6B4.png

F6CBFE3F-53C4-405F-A81F-17A365304BAE.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje wat zonde, zo'n ronde moet je toch niet eens willen afmaken?

Je bent meer tijd en energie kwijt aan je lampen/airco dan dat het je nog wat gaat opbrengen ben ik bang, laat staan of je deze planten überhaupt wel 9-11 weken in leven kunt blijven houden. 

Ik had het advies van Capitano ter hande genomen en zou ook opnieuw beginnen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt een hoofdpijn ronde als je door gaat. Je planten hadden de hele tent moeten vullen. Je planten zijn ondervoed en hebben een achterstand die ze niet meer goed gaan maken. De groei is er inmiddels wel uit..... Ik vind je planten erg iel, krijgen je planten wel voldoende verse lucht? Zonde man, mijn advies....... luister naar El Capitano, en zorg er voor dat alles klopt voordat je een nieuwe ronde start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...