Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grow43

Geel blad + bruine plekken. Plant wordt steeds lichter van kleur

Recommended Posts

Beste forum leden,

Ik heb een probleem met mijn White Widow: de bladeren worden van onder steeds geler en dit trekt langzaam steeds verder naar boven. De plant wordt in zijn geheel steeds lichter. Op de bladeren zitten ook wat bruine gaatjes. Vanaf het midden tot bovenin de plant, ziet ze er gezond uit, hier heeft ze mooie volgroene bladeren. De nieuwe scheuten zijn ook mooi groen. Ik heb al veel informatie gelezen om te achterhalen wat het probleem is, maar ik kan nog niet de juiste diagnose stellen.

Even wat achtergrond informatie: De plant is op 15 april gezaaid en is staat vanaf begin mei buiten in verband met het mooie weer. Ze zit in een 18L pot met bemeste cocos grond met perliet (goed voor 6 maand voeding staat op de zak). Hieraan heb ik wat lavameel toegevoegd. Ze meet inmiddels ruim 110cm. Om de paar dagen voed ik de plant met een beetje Alga grow. Elke dag geef ik ongeveer 1-1.5 liter water, afhankelijk van hoe zwaar/licht de pot weegt.

Ik zat zelf aan een stikstof of magnesium tekort te denken, maar in de groeivoeding zit stikstof en in lavameel magnesium. De pH waarde van de grond moet ik nog meten.

Kan iemand mij helpen om de juiste diagnose te stellen? :)

Alvast bedankt!

Foto1.jpg

Foto2.jpg

Foto3.jpg

FOto5.jpg

Foto6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou meer plagron grow geven en kijk het voedingschema na op hun site. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant verpotten naar een 65 liter speciekuip. Die 18 liter pot is simpelweg veeel te klein voor een plant die zo graag wilt groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎6‎/‎20‎/‎2018 at 11:45 AM, Grow43 said:

Ja, maar welke voedingsstof?

voornamelijk stikstof ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi er kippenmest korrel bij,vind ze lekker.

Nog beter zelfs,buffertabletten kruimelen en als topdressing geven,dan werkt het direct.

Want je kweekt er een met anorexia zo:P

Dat is zonde want het is op de honger na een prima plantje :tu

Blijkbaar toch te weinig buffer in zo een klein potje,als ze weer groen is opgetrokken moet je haar toch echt overpoten in een grotere bak met wat buffertabletten.

Verder alles hetzelfde doen zeg ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere potten gebruiken (50l)  en meer voeding geven, dan komt het wel in orde. Zijn geen AF neem ik aan ? Ik zou deze ook beginnen  op 12/12 te zetten en dan bloei voeding geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...