Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GT3

Voorgroeipotjes

Recommended Posts

Hey!

ondanks het al vrij laat is zou ik toch nog een guerilla kweekje willen starten

Heb hiervoor Passion 1 en Frisian dew van Dutch Passion besteld

 

ik las dat je best wacht met ze in de volle grond te steken tot wanneer ze 30cm hoog zijn (?)

Aangezien ik alleen (nog maar weinig) ervaring heb met af’s weet ik niet of een 1liter pot volstaat om voor te groeien, iemand die daar meer over weet?

 

alvast bedankt!

gt3

Share this post


Link to post
Share on other sites

1liter is meer als voldoende voor een voorgroei potje (zou misschien zelfs een solo cup 500ml kunnen aanraden)

Als je ze gaat uitplanten op hun plek, wat kippengaas er rond en klaar :P

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Alkaline!

Aan dat gaas had ik ook al gedacht :)

Echter.. hoe ik de plantjes ga beschermen tegen slakken weet ik niet..

Ik ben persoonlijk niet zo’n voorstander van slakkenkorrels/bier... zeker niet als er alternatieven zijn en al helemaal niet als ik guerilla zou kweken. 

Thuis gebruik ik steeds kopertape (paar cm breed) die ik dan rond de pot plak

Bij de guerilla is het natuurlijk in de volle grond dus ik weet niet of en hoe ik die kopertape zou kunnen gebruiken (rond gaas?)

Wel heb ik gezien dat er scherpe lavakorrels bestaan die je rond de plant kan strooien zodat de slakken er niet aan geraken, oa DCM verkoopt dit.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of kunnen deze door de regen en wind verspreid geraken  en is het geen goede oplossing bij guerilla kweek?

 

Thx & grt

gt3

Share this post


Link to post
Share on other sites

pet fles onderkant en bovenkant er af, zodat je een koker over houd, knipjes in de rand maken en naar buiten vouwen, heb je uitstekende scherpe stukjes plastic waar ze niet overheen komen, kokertje over je plant en slakvrij

visuele ondersteuning op verzoek verkrijgbaar :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En misschien nog een zak schelpen kapot slaan en er omheen strooien, heeft je grondje er ook nog wat van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stuk pvc (regen)pijp met kopertape eromheen,werkt ook op guerilla kweek als een wondertje beter dan wegsmeltende korrels.

Zolang de slakken niet via een andere route dan de kopertape kunnen,werkt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:

Een stuk pvc (regen)pijp met kopertape eromheen,werkt ook op guerilla kweek als een wondertje beter dan wegsmeltende korrels.

Zolang de slakken niet via een andere route dan de kopertape kunnen,werkt het.

Thx!

hoe voorkom je dan dat die kopertape bedenkt wordt met aarde/takken... als je die op de grond legt? Of geeft dat meestal geen problemen? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GT3   Doordat je de buis rechtop zet met kopertape aan de bovenrand,moeten ze langs het koper.

Opspattend zand door regen is een dingetje wat je in de gaten moet houden,kopertape moet schoon zijn/blijven.

Ik pinde een (geperforeerde)vuilzak met haringen als zeil op de grond,en in het midden een gat voor je plant.

Zo overgroeit de kopertape niet,en vormt er geen brug van troep/gras/onkruid.

Als je iedere week of iedere 5 dagen aanwezig bent,hou je de boel mooi vrij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...