Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MicroGrowerK

stoppen of doorgaan

Recommended Posts

hoi medekwekers, 2 van mijn 3 planten doen het niet zo goed en hebben erg fluffy toppen en hebben erg veel blad in de toppen. Ook zijn er weinig tot geen trichomen te zien op de toppen of de blaadjes rondom. 1 van mijn 3 planten doet het wel goed en heeft erg mooie toppen al zeg ik het zelf. 

Ik vermoed zelf dat de 2 die het slecht doen het gevolg is van de hoge temperaturen de laatste tijd en het niet bij houden van PH/EC door mij(kweek wel bio), ben wel echt van plan dit de volgende kweek te doen. Ook waren die 2 ietsje langer dan de 1 die het goed doet dus wellicht de lamp iets te kort erop. heb wel altijd minimaal 42 cm aangehouden met een 400w hps en een ventilator tussen de lamp en de planten(niet op de planten)
de soort betreft Moby Dick XXL autoflowering trouwens. 
Nou was mijn vraag, herstellen deze 2 planten zich nog een beetje of kan ik ze beter gewoon omhakken? ze zouden nog zo'n kleine 4 weken moeten.

Zie foto's, 1 van 3 fotos is een foto van de plant welke het wel goed doet, spreekt voor zich ;)

 

123.jpg

1234.jpg

12345.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten het hoe en wat waarom ze zo erbij staan... als ze nog maandje+ moeten, hoe veel zin heeft het dan om ze nu weg te doen? ik zou ze gewoon over maandje/twee omhakken, op het moment staan ze aan het begin van de bloei en alles dat er nog niet aan zit moet nog groeien, misschien heb je de ruimte om er nog twee te ontkiemen, die kunnen dan voorgroeien terwijl deze afbloeien...

Het vergelen lijkt mij gewoon stikstof maar gezien ze oorspronkelijke donkere kleur durf ik dat niet met 100% te zeggen, maar kan ook dat ze nu pas honger krijgen, hoe was het verloop van de 'problemen'? (meer blad is meer groenreserve) 

Wat voor lamp grond voeding etc gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is inmiddels de 4e week bloei al, de 2 die het slecht doen zijn altijd wat groter geweest en hebben dus ook steeds wat korter op lamp gestaan, wellicht dat dat t probleem is in combinatie met de hitte van de afgelopen tijd en dat het soms wel tot 31 graden op liep in mijn tent.(nu niet meer overigens). Ook heb ik gewoon rustig aan gedaan met de voeding, mss iets te rustig aan. Ook zie ik bij andere Moby Dick XXL kweekverslagen dat er meerdere mensen problemen hebben met deze strain dus zou ook daar aan kunnen liggen. Gebruik een 600w dimbare hps lamp, ik dim die terug naar 400w hps ivm tent, heb gewone potgrond gemixt met 30% cocos en gebruik Plagron, Alga grow & bloom, start up, vita race en green sensation. 4 ml/l alga bloom en 1 ml/l green sensation momenteel, ben van plan om dit terug te gaan schroeven aangezien ze niet meer zolang hoeven. Jammer dat ik niet de PH en EC bijgehouden heb overigens. 

hier foto van 2 weken terug toen ze het nog redelijk goed deden

yarrrrrr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone potgrond is denk ik je probleem.

Welke kokos heb je gebruikt, ook iets wat voorbemest was?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik altijd potgrond om mijn eigen mixjes te maken, nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd. Ik heb de cocos van Aveve gebruikt, niet voorbemest. Door Dinafem(breeder) werd aangeraden om 30% cocos in je grondmengsel te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...