Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Week 5 is ook weer voorbij gevlogen.

Deze week zijn 2 dingen erg opgevallen..

1. Het rappe vergelen van het blad. Ben deze ronde dan wel bewust heel laag gestart in de voeding, maar deze deze week toch maar even omhoog geschroefd tot tegen de ec 2.0 omdat de boel opeens heel hard vergeelt. Wilde eigenlijk niet op de 2.0 komen, maar omdat die melasse voor de 2 achterste planten toch een behoorlijke ec waarde blijkt te hebben, zat het water voor die 2 een paar dagen geleden opeens op ec 2.1. Zal het nu proberen tot het afbouwen op 1.8 te houden. Volgens de breeder hoeven ze dan nog maar 2 tot 3 weken en dat zou de vergeling wel kunnen verklaren, maar als ik zo naar die toppen kijk moeten die echt nog wel wat langer. Aan de andere kant heb niet echt ervaring met van die korte bloeiers, dus wellicht gat dat ineens heel hard dan.

2. De planten gaan ineens meer drinken. Nou viel het ook wel op dat ze steeds erg weinig dronken. 3 liter per per 3 dagen. Maar de afgelopen week redde ze het simpelweg niet met 3 dagen. Nou ben ik toch gewend dat ze vnl de eerste paar weken na het schakelen veel drinken, maar terwijl het nu juist kouder is geworden doen deze planten het in week 5.

Voor de auto zit haar tijd er nu wel zo'n beetje op. Heb de trichomen al een tijdje niet bekeken, maar ze ziet er iig al erg lekker uit, ruikt lekker en is al door de opgegeven 10 weken heen. Morgen maar weer eens checken voor de lamp aan is.

Dat dit geen geweldige ronde wordt mag duidelijk zijn. Qua gewicht dan. Heb toch wel besloten volgende ronde met de zelfde soort verder te gaan. Wellicht zegt men niet voor niets dat je de eerste weken 12/12 meteen vol moet belichten (wat nu dus niet kon dor de warmte).

20180827_20531.thumb.jpg.15e54662939541d647c12cf1164867dc.jpg

20180827_205238.thumb.jpg.5be07ed44944fa9107de3412b5c01e5b.jpg

Die ene rare top die qua formaat net 2 aan elkaar geplakte toppen zijn..

20180827_20525.thumb.jpg.f51613f9ee9616e739c504bc2c7df6b2.jpg

en de auto..

20180827_205303.thumb.jpg.6fc9bb77fce2bb08463fab00f76b7447.jpg

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant waar deze kweek stiekem mijn hart toch wel het meest naar uit ging, is niet meer. Na 73 dagen heb ik de Amnesia Auto CBD omgehaald.

Geloof dat ik het blijf roepen maar ik blijf het frappant vinden dat de iets kleinere bladeren nog allemaal donkergroen van kleur zijn en de meeste bladeren verbrande punten vertonen, terwijl ze nagenoeg geen voeding heeft gehad en op tamelijk licht bemeste grond grootgebracht is.

UItgaande van de zelfde soort vorige ronde waar het allemaal iets minder rooskleurig verliep, maar toch boven verwachting eenmaal droog 25gr in de schaal bracht, denk ik dat deze toch zeker wel 50gr moet brengen. Zou haar eigenlijk voor de grap wel eens op 18/6 willen draaien.

Trichomen waren trouwens nog niet super ver, nog geen amber exemplaar tegen gekomen. Maar omdat dit soortje hoe dan ook toch wel in staat is om je enkele uren na consumptie behoorlijk slaperig te maken, vind ik het wel prima zo.

20180829_210112.thumb.jpg.a99cdb067e9448fd8dfe96a0397c74e3.jpg

20180829_210026.thumb.jpg.f00179b1cae4daba7edf9b1048a72886.jpg

20180829_212223.thumb.jpg.752a5a9023b6082275f11b6086860ab4.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongeacht de breeder, vind ik amnesia autos toch bijna altijd wel mooi! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebaseerd op mijn ervaring met amnesia auto's, helemaal mee eens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 weken om. Nog 1 tot 2 weken te gaan op papier

Er is goed nieuws en slecht nieuws..

De toppen zijn toch wel wat meer aan het zwellen dan gedacht. Helemaal met het oog op de volgende ronde waar ik deze soort weer in het groot in wil zetten, wel erg fijn. Ook raken ze lekker besneeuwd  en komt er een best aangename frisse geur vanaf.

Het slechte nieuws.. De planten hadden toch iets van steun moeten hebben. Denk dat het dimmen tijdens de eerste weken hier de grootste boosdoener van is. Was net 48u niet in het hok geweest en het is een fucking slagveld! Vnl achterin is alles omgedonderd. In mijn ietwat te daadkrachtige (lompe en misschien wel iets paniekerige) poging om alles omhoog te trekken en vast te binden heb ik een aantal stengels flink omgeknakt. Sommige zelfs 2 keer. Van bepaalde takken vind ik het echt een wonder dat de bladeren nog niet zijn gaan hangen (afsterven).

UIteindelijk dus toch maar een aantal bamboe stokken in de grond geramt en de boel hieraan opgehangen. Als ik dat nou meteen had gedaan, maarja, doe dat normaal gesproken liever wat eerder in de cyclus om de wortels niet te beschadigen. Lamp ook maar even maximaal gedimd om ze de nodige rust te gunnen om te herstellen.

Op  de fotos had ik nog niks door en had dus nog niet ingegrepen. Als je de foto zo bekijkt valt wel op dat er maar weinig toppen  omhoog staan :)

20180903_205256.thumb.jpg.8dbf79d3dac2addd516de6a8620015e3.jpg

20180903_205313.thumb.jpg.9f7cb998672b08ca04f372caefffc5e3.jpg

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF, zo had ik het de eerste ronde in dit hok gedaan. Maar nu heb ik 4 planten op de helft van het oppervlak met ook nog eens een meer indica dominante soort. Had dus niet verwacht dat het nodig zal zijn en in dit stadium zou dat ook niks meer geworden zijn om op te hangen joh

Share this post


Link to post
Share on other sites

praktisch erop gooien niet? zolang het maar niet omvalt tegen de buren aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @cannarie,omvallen is dan wel jammer maar wel een goed teken :P zien er inderdaad lekker wit uit!:D

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het had wel gekund @HUFFnPUFF, maar ik heb altijd al ruzie met die netjes als je ze op een hoogte hangt waar de planten nog niet eens komen. En ook tijdens het oogsten trouwens.

En inmiddels zitten die stokken er toch al in. Had het met een netje wel wat mooier kunnen verdelen, maarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach bij mij begint het ook een beetje los te lopen, had in de veg zon mooi veldje, gaat het nu gewoon een eigen leven leiden -_-
begon 1 zelfs beetje te hangen, met 2 weken bloei, groeit wel weer recht

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat herken ik wel. Maar tis nu wel effe wat erger dan anders.

Maar ik stress niet. Ik zie steeds meer potentie in de soort en volgende ronde wordt weer wat grootser aangepakt en gaat er geknald worden! En hier zullen ook nog wel een paar goede jointjes vanaf komen ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Op hennepdesk vroeger zeiden ze: wit netje op 40 cm boven de pot.

Ik weet niet wie dat forum nog kent. Zat er op in 2004,5,6 zoiets. 

Mvg

Hannesh

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogte hangt natuurlijk ook een beetje af van hoe lang je ze laat voorgroeien en de soort die je hebt staan. Mijn planten worden doorgaans meer dan een meter hoog (boven de pot). Dan zou een netje op 40cm misschien kunnen voorkomen dat takken tot op de grond omvallen, maar dan hang ik hem liever iets hoger zodat ze gewoon blijven staan ;)

Maar als het effe niet hoeft gebruik ik ze liever helemaal niet. Altijd 1 grote knopen bende. Wordt daar echt helemaal kriegel van

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 weken zijn om.

Ze zouden tussen nu en een week klaar moeten zijn, maar denk dat ik er nog een weekje bij op ga tellen.

Ik geloof dat ik 2 weken geleden zei dat ik het zo raar vond dat ze toen na 5 weken ineens meer gingen drinken en dat ik de gift van 6 liter per 3 dagen naar 7 liter moest brengen. Maar nu wordt het nog gekker en moet ik de gift, terwijl de planten duidelijk richtinig het eind gaan, opeens verhogen naar 8 liter.

Ben vandaag verder begonnen met afbouwen van de voeding. Nu net ec 1.5 gegeven gegeven (ec 1.7 aan de melasse planten). Dit zal tevens de laatste beurt met melasse zijn.

Ik dacht net trouwens een duidelijk verschil in geur te ruiken in het voordeel van de melasse planten. Tot  ik me realiseerde dat de niet melasse top die ik rook direct onder de fan stond (dus niet direct in de wind). De andere toppen an de zelfde plant roken aanzienlijk sterker. Toen vroeg ik mij af.. zal een grotere interne circulatie zorgen voor meer vervlieging van terpenen en dus minder aroma? Of is dit alleen tijdelijk?

 

Hier het vorige week omschreven slagveld..

20180910_205010.thumb.jpg.90fabe06a7b3d5455ee84b4a0d9008ab.jpg

20180910_205041.thumb.jpg.02d968fc535da0fdcbc08a8584c46012.jpg

20180910_205051.thumb.jpg.01497672b59df5bb80e8ff884aed5c66.jpg

De rare top houdt er ook een vreemde manier van verbruinen op na. Wordt wel een flinke knots..

20180910_205109.thumb.jpg.fb4231cac86512f33ff9a28e79eb7a1e.jpg

Glitters!!..

20180910_205704.thumb.jpg.61db388683cd7a6ee17761abe29e6205.jpg

En waarom ook niet gelijk de nieuwe lamp uitproberen :)..

20180910_210501.thumb.jpg.781771d4fc75053de5df654d20269bc6.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit,  beginnen al aardige knuppels te worden :D

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nou, ehm @Head Honcho.. we hebben een emmer en houtblokken waar de autoflower op stond om haar wat te  verhogen, ik zie nog een grijze pot waar de planten voor het verpotten in stonden, een postzak in de luchtinlaat om de inkomende lucht wat meer over de planten te trekken en dan hebben we nog een hele zooi dooie blaadjes :P 

Over dat laatste heb ik wel vaker opmerkingen gekregen van houd het hygiënisch etc. en dan kon ik altijd zeggen dat ik nog nooit rot of beestjes had gehad, maar dat gaat na afgelopen ronde niet meer op. Het zit nou eenmaal een beetje in de aard van het beestje. Ik heb in mijn hok nou eenmaal geen vrouw die me achter mijn reet aanzit :) Ik haal het dode blad wel altijd uit de potten trouwens en zo lang er geen vocht bij komt zal het volgens mij wel los lopen wat dat betreft.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik haal twee keer per week de stofzuiger door mijn kast, maar mijn bed maak ik nooit op, prioriteiten :lol:

 

pee-es https://en.wikipedia.org/wiki/Fasciation tijd dat cannabis legaal wordt want ik heb dit op zeker 10% van mijn planten en wil graag weten waarom :rolleyes2:

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarja, normaal gesproken als ik mijn hele hok vol heb staan kom ik er ook gewoon niet meer bij.  Dan moet ik me al letterlijk in bochten wringen om de blaadjes uit de potten te halen.

Wat dat verder met deze ronde te maken heeft weet ik ook niet :P

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor,droog dood blad boeit niet.

Ik pleurt het ook in de hoek tot ik het opruim,en dat gebeurd euh......weinig....:lol:
Laatst had ik een heel plakkaat droge blad onder de sokken,lekker crunchy loopje had ik...

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Collie Weed said:

Laatst had ik een heel plakkaat droge blad onder de sokken,lekker crunchy loopje had ik...

herkenbaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindgewicht van de  Amnesia Auto CBD komt op 34gr.

Stuk lager dan mijn schatting van 50gr, Maar die was vnl gebaseerd op het feit dat hij de vorige keer met 25gr zo veel zwaarder was dan vooraf ingeschat. Maar misschien moet ik gewoon wat aan mijn timmermansoog werken ;)

Om een hele globale schatting per gebruikte watt te maken.. Ik had op mijn gebruikte oppervlak 15 van deze plantjes neer kunnen zetten. Met een gemiddeld gewicht van 34 was ik op 510 gram uitgekomen. Ik heb met de warme dagen natuurlijk veel gedimt, maar heb ook geregeld geboost, dus reken maar gewoon met 750W en kom dan op 0,68gr uit. Voor een autoflower op 12/12 lijkt me dat niet eens zo gek.

Opvallend verschil met de vorige keer is dat ik hem toen heel bessig vond ruiken en smaken. Tijdens deze kweek vond ik hem nu ook wel bessig ruiken, maar het is gedroogd veel meer richting citroen gegaan. Ook lijkt hij nu een stuk sterker te ruiken dan vorige keer. De smaak heb ik nog niet ervaren.

20180913_122611.thumb.jpg.2d60dd71fee838ec0832b0f737117eb8.jpg

20180913_123611.thumb.jpg.c009b067c14228c6bc53510019fadabe.jpg

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...