Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

1 minute ago, Ronaldkoeman said:

Wat een naar ventje ben jij man 

Kijk eens in de spiegel man...

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het nog een lekker wietje geworden? Ben toch wel heel benieuwd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inmiddels idd droog en opgepot. Alleen die hangende plant resten moet ik nog even schoonknippen voordat ze echt gortdroog zijn geworden.

Ben er alleen nog niet aan toegekomen om het te roken. Drukdrukdruk. Kan wel vertellen dat de geur na het verpotten weer helemaal tot leven gekomen is. Dit was tijdens het drogen even wat minder. Het is een erg aangenaame zoete geur die zich verder moeilijk laat omschrijven of vergelijken met iets.

Rookrapportage houd je nog tegoed. Ook die van de autoflower trouwens, heb zelfs die nog niet geproefd.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was vandaag nog even terug bij de verloren (5e) zuster COP.

Ik had eind juni bij het verpotten uit de voorgroeipotjes de zwakste van de 5 ergens in de tuin gezet. Uiteraard zonder er verder iets van te verwachten omdat de soort niet voor ons klimaat bestemd zal zijn.

Hier heeft ze eerst een hele tijd stil gestaan, misschien door de hitte destijds ik weet niet. Maar uiteindeijk is ze toch wat te gaan groeien. Zag nu zelfs dat ze al in bloei staat! :) Dat laatste komt niet echt terug op de foto helaas.

Voordeel van minimale topontwikkeling is iig wel dat je de plant ook makkelijker wat langer kan laten staan omdat de kans op rot gering is ;)

20181007_124.thumb.jpg.a69e6874e34e95dd31d4b794c9c18f0f.jpg

 

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze nog even het resultaat..

gewicht 2 planten met toevoeging van molasse: 240gr
gewicht 2 planten zonder molasse: 225gr
gewicht kleine (maar harde) topjes die nog aan de restjes van de 4 planten hingen: 17gr
En dan komt er 34 gram van de eerder geoogste autoflower bij.

In totaal dus 516gr onder een 750W hps. Niet bijster veel natuurlijk, maar heb ook erg veel moeten dimmen. Vooral gedurende de eerste weken 12/12 stond hij vaak op de minimale 400W. Gezien het verloop van de ontwikkeling gedurende de bloeifase had ik er ook niet heel veel meer van verwacht.
 

Wel opvallend dat de 2 molasse planten meer opbrachten, omdat ik dit op het oog voor het oogsten juist andersom had verwacht. Nou is er van de andere 2 wel nog ca 10 gr weggegooid ivm rot. Het aantal planten is wel veel te klein om te zeggen wat de invloed van de melasse op dit alles is geweest.

Dan de smaak/geur, want daar was het experiment om te doen. Ik heb erg mijn best gedaan, maar kan geen verschil herkennen tussen wel melasse en geen melasse.

Kanttekeningen die hierbij gemaakt kunnen worden is dat ik pas na 4 weken 12/12 ben begonnen met de toediening. Ook heb ik blackstrap melasse gebruikt, waar 'uitdager' @vakman volgens mij een variant gebruikt met een hoger suiker gehalte en een lager mineralengehalte. Grootste nadeel wat dat betreft was dat mijn melasse de ec behoorlijk deed oplopen en de planten toch minder suikers hebben gekregen. Ook hebben alle planten een topbooster met suikers er in gekregen, wat het beeld zou kunnen vertekenen, maar dat was wel onderdeel van de 'uitdaging'.
 

Verder zijn alle toppen zeer uniform qua structuur en uiterlijk. Zelfs de kleine topjes zijn gewoon hard geworden, maar dat zou ook te maken kunnen hebben met dat alles aan het eind omgedonderd was wat meer penetratie gaf en dat ik de laatste week die ledlamp vanaf de zijkant heb ingezet.

20181014_132243.thumb.jpg.15cf9e2955b94ab22a39c0095501faee.jpg

Smaak en geur zijn erg fijn. Als ik het zou moeten omschrijven staat het zoet fruitige voorop, maar denk er ook wel sinasappel in te herkennen. In hoeverre dat een confirmation bias vanwege de naam is, durf ik niet te zeggen :) Over het effect zal ik niet te veel zeggen, want ik reageer sowieso erg atypisch op wiet :) 

Volgende ronde worden het 4 COP's onder 750W hps en ca 500W aan led(strip)licht. Ben erg benieuwd!!

Edited by cannarie
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eigl geen idee of het ontbreken van een bodemleven en de bacto nog van invloed is, mijn gevoel zegt van wel. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

Ik heb eigl geen idee of het ontbreken van een bodemleven en de bacto nog van invloed is, mijn gevoel zegt van wel. 
 

haha tja. Maar zo kom je weer snel op het vlak van het grotere vraagstuk; "is bio wiet lekker ja of nee?". Iets waar ik zelf moeilijk over kan oordelen. Ik begrijp dat dat voor jou buiten kijf staat vakman,  maar bepaalde andere leden, wiens expert opinion ik ook zeer hoog inschat, geloven daar dan weer niet in. Maar laten we daar niet al te ver op doorgaan ;)

Hoeveel bodemleven ik dan in mijn grond heb zitten is natuurlijk moeilijk meetbaar. Als ik de praatjes van al die aptus additieven mag geloven, zit er zoveel bodemleven in mijn grond dat ik moet oppassen dat de potten niet weglopen. Heb deze ronde zelfs nog een keer of 3 van dat bacterienpoeder meegegeven. Gewoon omdat ik het nog had liggen, volledig uit de losse pols zonder iets van een schema, dat dan weer wel.

Dus of ik het ooit nog eens ga gebruiken voor mijn planten weet ik niet. Heb iig wel ontdekt dat je er best lekker mee kan koken en het schijnt nog gezond te zijn ook ;)

Edited by cannarie
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweekje Cannarie!

Toen ik zag wanneer je omschakelde naar 12-12, dacht ik wel even, dat gaat een volle bak worden, maar uiteindelijk was dat een prima beslissing, en bleek het goed uit te pakken!

Geniet van je oogst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks @bosrand

Ja daar was ik ook een beetje bang voor maar het viel idd alles mee. Moet nog even kijken in hoeverre ik dat het schakelmoment voor mijn volgende ronde ga laten beinvloeden, als ik met 4 van deze planten het dubbele oppervlak vol moet zien te krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk soortje dan toch, alles hard. Al met al geen slechte kweek, gezien de hitte die we gehad hebben. Ondanks dat je atypisch reageert op wiet, werd je er high of stoned van?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik echt niet helemaal de juiste persoon voor om te omschrijven @420man010. Tijdens mijn tienerjaren van 24/7 wiet roken ben ik steeds slechter op thc gaan reageren. Erg gespannen, pijntjes overal en ongemakkelijk gevoel. Ben er achter gekomen dat ik veel beter op cbd rijkere wietjes ga. De cbd auto is dan ook voor eigen gebruik en de COP wiet gaat grotendeels naar vrienden/kennissen. Daarbij probeer ik vaak wel feedback te krijgen maar dan is "ja euhh, het smaakt naar wiet en je wordt er skaffa van" meestal alles wat ik er uit krijg.

Als ik dan zoals nu een wat thc rijke wiet rook doe ik dat ook meestal effe na cbd rijke wiet gerookt te hebben. Maar dat vertekent het beeld dan weer. Ik had iig niet het idee dat ik er heel erg moe van werd, als dat je vraag een beetje beantwoord :) 

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/14/2018 at 7:59 PM, cannarie said:

Als ik de praatjes van al die aptus additieven mag geloven, zit er zoveel bodemleven in mijn grond dat ik moet oppassen dat de potten niet weglopen. 

:jump:  Had je ze aan de ketting gelegd? :lol:

 

De discussie of iets lekkerder is of niet ga ik ook niet aan beginnen, dat maakt iedereen voor zichzelf uit ;) 
Ik gebruik het ook niet alleen voor de smaak/geur, ik gebruik het ook als bio-topbooster. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus is mooi spul, alleen erg duur. Enzymen en topbooster van gebruikt. Erg over te spreken, goede resultaten. 

Geen idee wat het moet doen die microben( en of het werkt op hydro???) 

@cannarie CBD wiet veel over gehoord. Ik ga de volgende kweek cbd wiet kweken. Hoopt dat het me helpt tegen pijntjes en de gemoedsrust. Welk soort zet jij neer? 

Groeten,

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Hannesh said:

Aptus is mooi spul, alleen erg duur. Enzymen en topbooster van gebruikt. Erg over te spreken, goede resultaten. 

Het is relatief duur als je het met andere merken voeding vergelijkt. Maar als je het in het hele kostenplaatje plaatst valt het best mee.

Ik gebruik basisvoeding die voor zowel groei als bloei bestemd is en het mooie aan aptus vind ik dat je de N, P, en K "boosts" afzonderlijk toe kan voegen om zo de verhoudingen mooi per fase af te kunnen stemmen. Voor zover dit uiteindelijk niet neerkomt op gewoon wat op gevoel aan te kloten :)

Ik overweeg een van mijn komende rondes de overstap te wagen op 100% kokos ipv slechts 50%. Denk dat ik aptus dan wel links zal laten liggen ivm de biominerale eigenschappen ervan. Begrijp dat je minder van je bodemleven kan verwachten op 100% kokos. Maar dat zal met jouw hydro setup ook zo zijn.

14 hours ago, Hannesh said:

@cannarie CBD wiet veel over gehoord. Ik ga de volgende kweek cbd wiet kweken. Hoopt dat het me helpt tegen pijntjes en de gemoedsrust. Welk soort zet jij neer? 

Heb nu 2 rondes 1 Auto Amnesia CBD van dinafem bij de rest gezet. Heeft een thc/cbd verhouding van 1/2. Bevalt prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 5e Critical Orange Punch ontwikkelt strijdlustig verder in de tuin. Wie had dat gedacht in november met een soort die niet op ons klimaat is afgestemd. Nog maar helemaal de vraag of ik er iets bruikbaars aan over houdt natuurlijk, maar het is iig een mooie test van de veerkracht van de soort.

20181103_114706.thumb.jpg.41d80453ab770b36c3bc5ee6db3ca843.jpg

20181103_114712.thumb.jpg.3c0b9c762a354af634c7dd1cdc792cf6.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond het zo riching het eind van november wel mooi geweest voor het buitenplantje.

Had niet verwacht dat dat zo laat nog kon. En ook helemaal zonder rot of iets. Zijn dan wel geen hele compacte toppen natuurlijk, maar toch zit het dan met de resistentie wel goed zou ik denken.

Wat ik er mee ga doen? Weer een pot voor in de rij om ooit nog eens hasj van te maken denk ik dan maar. Moet ik toch ooit eens aan gaan beginnen.

Heb de plant maar niet in de buurt van mijn hok gehangen ivm mogelijke beestjes ofzo. Voor zolang het gaat dan zonder dat mijn vriendin over de geur gaat klagen.

20181119_170804.thumb.jpg.ec6c7b24fd8a3becd41213df8a1b4eee.jpg

20181119_200030.thumb.jpg.0216785dec72393f396a65635fb9ac1e.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...