Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nieuw Forum, nieuw verslag!

Was oorspronkelijk van plan een buitenronde te doen in de zomer.. Plan gestaakt en doe toch maar een halve binnenronde met 1 lamp.

Enerzijds slechts 1 lamp om de zomerwarmte de baas te blijven en anderszijds had ik 2 rondes per jaar ingecalculeerd wat betreft stroomverbruik en zo kom ik daar niet al te ver overheen.

Ik ga met een nieuw soortje aan de gang. Een volledig nieuw soortje van wederom Dutch Passion. Waarom deze soort? Op het plaatje zag het er wel lekker uit :p En het reclamepraatje klonk ook prima :) Verder is er dus ook nog niet zo veel over bekend. Ben ook altijd wel gesteld op Dutch Passion, omdat ik goede ervaringen heb gehad met hun klantenservice. En ik ben zo iemand waar de gunfactor een grote rol speelt.

Het worden dus 4 grote COP's en een kleine Amnesia Auto CBD. Die laatste is van Dinafem overigens. De zelfde auto die ik de vorige ronde had staan, maar dit keer krijgt ze ook gewoon 50% all-mix ipv alleen kokos. De COP's komen in 2 grote smartpots van 114ltr te staan. 2 per pot dus.

Vandaag zijn de zaadjes in de grond gedrukt en heb ze voor de verandering eens niet onder de lamp gezet om ze warm te houden maar op een IR matje. Scheelt toch weer een wattje of 190 :) Eens kijken hoe dat uitpakt.

20180614_230908.thumb.jpg.995b99e25f24536d1243ccd9166e7987.jpg

Dat iedereen zich vooral vrij mag voelen om zich er weer lekker mee te gaan bemoeien.

Laterr

Edited by cannarie
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had die mail van DP ook gekregen en was benieuwd, nou mooi dat jij er al mee aan de slag gaat :tu

Als die net zo compact en groot worden als in het plaatje.. ;)

Veel plezier alvast

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die geile topstructuur op het plaatje gaf voor mij idd de doorslag, na mijn afgelopen ronde met een berg luchtige zooi te zitten. En was al wel langere tijd wel geinteresseerd in de Critical genetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk soortje is dat? zelf nog nooit dp gezet al hebben ze best leuke soortjes dus ik schuif aan :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De critical orange punch dus.

orange bud x grandaddy purple x critical

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal wel een dikke punch geven zo te horen :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel leuk uit die COP. Dikke knuppels. Heb een kaartje gekocht

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkt dat die warmtematjes best heel traag hun warmte afgeven. Eerst na een uur 1 kartonnetje tussen potjes en matje weggehaald en na 2 uur het 2e kartonnetje. Werd maar niet echt warm. Maar toen ik zaterdag aan het eind van de dag thuis kwam en ze de hele dag direct op het matje hadden gestaan waren ze echt veel te warm geworden.

Was bang dat de zaadjes gekookt waren, maar vandaag is eindelijk de laatste opgekomen. Ben gewend dat alles na 48 uur wel boven is, maar wellicht dat dit door de warmte komt.

20180618_162719.thumb.jpg.7b16cddc358d8b5011d16a843836e787.jpg

Dag 1 dus...

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog erg lastig dus die matjes. Had al gelezen dat de potjes er niet direct op mogen staan vanwege de hitte. Nasr temp reguleren is niet makkelijk dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja het is iig nog even zoeken naar de beste manier om het te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dr ook al een groeilampen boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels wel ja. 4x55W tl.

beetje overkill op 6 van die sprietjes wel, dus zat vanochtend in de auto te denken waarom trek ik er niet gewoon 2 uit. Zoveel oppervlakte heb ik niet te belichten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaa worden ze lekker bruin van al dat licht 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ze er een photon meer door zullen ontvangen maar meer dat ik nu ook de grond aan het beschijnen ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zo zonde dan toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit nog is naar je foto te kijken en schiet me ineens te binnen dat ik gelezen heb blokjes onder die potjes te moeten zetten, karton isoleert enorm met al die luchtkamertjes. misschien voor de volgende keer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat, @Mr-w. Tot die zelfde conclusie ben ik ook zo'n beetje gekomen. Ook adhv die foto :)

Ik heb dat matje ooit gekocht voor paddenstoelen kweeksets. Deze werden ook met kartonnetjes snel te warm. Maar die hadden dan waarschijnlijk niet zo'n mooie structuur als de kartonnetjes die ik nu gebruikt heb. Dus denk dat ik door het karton een volgende keer een beetje plat te drukken ook al een heel eind kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk het ook, mocht ik het weer tegen komen dan deel ik het want ben zelf ook aan het kijken naar een manier om die 6 weken ontkiemen en voorgroeien uit mijn schema te halen. stroom is duur hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maarja, die 2 dagen dat je met zon matje je voorgroeilampje uit kan laten gaat nou ook weer niet echt het verschil maken. Daarvoor zou ik niet zo'n matje aanschaffen. Maar had hem toevallig liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat is ook zo maar zo kwam ik aan die info van die blokjes. 600W 6 weken niet op 18:6 laten draaien scheelt wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hittematje moet toch ook niet direct onder je potjes? of hij moet wel erg laag wattage hebben, meestal tussen plaatje piepschuim of zand of onder propagatorbak, moet niet boven de 24 graden komen, dan kook je ze weer

paar 6500 ledjes en klaar is cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr-wMaar hoe zag je het precies voor je om de eerste 6 weken van je kweek met slechts een warmtematje te volbrengen? :)

@HUFFnPUFF ja dat bljkt dus :)

Maar als ik gewoon 3 van de 4 t neon buisjes uit de bak trek, red ik het ook wel met 1 x 55W

Of nog mooier.. deze tijd van het jaar komt het niet onder de 23C in huis. Dus had helemaal niks hoeven gebruiken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie hahaha niet. Ik was op zoek naar propagator met tl of led er boven. 

Toen zag ik zoiets op zon matje staan zodoende. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat is dus slechts zo lang het plantje nog iet boven is. Daaarna hebben ze toch echt licht nodig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...