Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wouter79

Budmaster Ii God-4 Genoeg Voor 1M2?

Recommended Posts

Met 193watt 2.5 keer meer licht dan een 600 watt HPS lamp. Dus een 3 x budmaster li god4 geeft net zoveel licht als 600x7.5=4500watt hps lamp. Dus met 3 van die lampen kun je grofweg 3kilo kweken. Is uw naam toevallig Henk de Gekke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 193watt 2.5 keer meer licht dan een 600 watt HPS lamp. Dus een 3 x budmaster li god4 geeft net zoveel licht als 600x7.5=4500watt hps lamp. Dus met 3 van die lampen kun je grofweg 3kilo kweken. Is uw naam toevallig Henk de Gekke?

 

Ik herhaal alleen maar wat er op de website staat. Maar dat is dus kul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik val je ook niet aan hoor, ik trek zo mijn eigen conclusies =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat led lampen maar 25% zuiniger zijn. Tel je daar de vervangingskosten bij op dan is led even duur als hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dat ze niet aangeven hoeveel licht die lamp geeft, maar wat de gemeten lichtsterkte is midden onder die lamp.

 

Geheid dat die lamp nog niet eens genoeg is voor 60x60. Dit soort led lampen zijn namelijk doorgaans niet eens zuiniger dan HPS. Zeg zo rond de 1.3umol/s/W

 

Met zelfbouw leds kun je lampen maken die 2,5umol/s/W produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vind je hiervan? link

3 umol/s/W Zouden ze liegen?

Deze 200 watt led zou even sterk zijn als 10 1000 watt hps  lampen.

 

Ze liegen gewoon dat ze scheel zien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel Led-producenten verzinnen maar wat gegevens Wouter. Als ik jou was zou ik deze lampen links laten liggen. COB's zijn zeker de moeite waard, maar zoek eens iets verder en je vind betere en goedkopere COB's. Als je echt handig bent, bouw dan zelf een lichtsysteem (liefst met COB's en quantum boards samen). Ben je minder handig dan kun je ook DIY kits kopen (zowel COB als QB). 

Ik heb een hoop LED-lampen versleten in het verleden en ben op een gegeven moment elke lamp zelf gaan testen; uit die testen bleek dat de waarden door de producent verstrekt, haast nooit in de buurt kwamen van de werkelijke waarden.

Sinds ik met COB"s en vooral quantum boards werk zijn mijn planten gelukkig en kijk ik niet meer om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...