Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr-w

Amnesia Haze Zonder Haast!

Recommended Posts

ola buenos dias

 

Ik heb 4 nieuwe vriendinnetjes gekregen. stekken van Amnesia en volgens de bekende zijn het autoflowers.

ik had al wat in mijn bubblegum topic gepost maar toch maar besloten een apart topic te maken.

 

wat is de bedoeling?

 

Aangezien ik mijn bubblegums door de hete periode heen probeer te laten afbloeien heb ik nog geen plek in mijn tentje.

 

dus die zullen nog een paar weekjes buiten moeten spelen zoals de meeste kleine kindjes dat doen in de zomer.

 

ze staan nu gelijk in 4x 6 ltr poten gevuld met light mix en gaan onder het mom van plantje weet heel goed wat het doet gewoon eerst is rustig aanslaan en groeien. over een week of 2 net gelang hoe snel ze aan slaan ga ik de plagron grow, enzym en powerroots van mijn bubblegums eerst opmaken. en dan waarschijnlijk overstappen op de Hy-pro Terra lijn.

 

dan hoop ik dat ondertussen als het dieven en toppen en misschien wat trainen goed gelukt is de bubblegums over de kop hangen en ik de tent in orde kan maken voor het afbloeien van deze 4 haze dames. Ze staan nu vanaf 4-6 in de grond dus dus dat is dag 1. Zijn nu 3 dagen oud

 

Here goes nothing

 

eerst even pootje baden na een dag in een snikhete auto

vrdbbvh.jpg

 

na een halfuurtje trekken het plastic eraf en in de vochtige grond en buiten in de vrije natuur

kQlumJ4.jpg

 

en we zijn nu al zoooooooo groot

cb1zagr.jpg

Vet6hI7.jpg

GACpY47.jpg

QMXOC4r.jpg

 

moet wel zeggen dat ik ze zo niet zo mooi vind zo. hoop dat ze snel aan slaan en ik die lelijke geknipte zooi eraf kan halen

 

-W-

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken van een autoflowert ?

vervoerd in de snikhete autoflowers .

dit ga ik volgen :specool :specool

 

ps ""was de aarde op ?

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken van een autoflowert ?

vervoerd in de snikhete autoflowers .

dit ga ik volgen :specool :specool

 

ps ""was de grond op ?

 

Ik heb er nog niet zoveel verstand van als het maar vrouwtjes zijn. Heb nog geen idee of je autoflowers stekken kan. Hoe dan ook als ze maar groot genoeg worden om te bloeien of op tijd te zien of er verkeerd geslacht tussen zit

 

En ja grond was op. Maar ach is genoeg voor de stekken voorlopig en nieuwe is onderweg.

 

Edit: lees dat stekken van AF niet loont of niet kan dus neem ik aan dat dat bullshit is dan maar even afwachten of het allemaal wijfjes zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt autoflowers kunnen NIET gestekt worden, dat werkt niet.

 

Ik zou persoonlijk nooit potten van buiten naar binnen zetten, want de kans op ongewenste beetjes is heel erg groot. Als je dat hebt kom je er meestal ook niet zomaar vanaf :P

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt autoflowers kunnen NIET gestekt worden, dat werkt niet.

 

Ik zou persoonlijk nooit potten van buiten naar binnen zetten, want de kans op ongewenste beetjes is heel erg groot. Als je dat hebt kom je er meestal ook niet zomaar vanaf :P

 

Gr, X

 

Gaan we ook extra op letten en kijken of ik met

Wat anti beestjes recepten kan zorgen dat ze weg zijn. Als ik het niet vertrouw gaan ze gewoon in grote potten en wordt het decoratie want denk dat ze nu ook te laat buiten staan.

 

Neemolie en zeepspiritus en kaneelthee proberen en goed controleren.

 

Laten we hopen dat het lukt zonder problemen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar als je amnesia autoflowers wilt kun je net zo goed zaden daar voor bestellen bij Nirvana.

https://www.nirvanas...autoflower.html

 

En wat er al gezegd is ;)

 

Klopt autoflowers kunnen NIET gestekt worden, dat werkt niet.

 

Ik zou persoonlijk nooit potten van buiten naar binnen zetten, want de kans op ongewenste beetjes is heel erg groot. Als je dat hebt kom je er meestal ook niet zomaar vanaf :P

 

Gr, X

 

Krijg je beestjes niet altijd standaard meegeleverd met amnesiastekjes dan? :likken:

 

Destijds begon ik met de stekjes zodra ze binnen kwamen te dopen in https://www.lastvan.com/luxan-er-ii-tegen-wolluis-en-spint-250-ml.html bij het planten.

Week daarna besproeid, week daarna weer, had geen beestjes.

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010 gratis en voor niets gekregen. Gaat me ook niet om of ik persee AF planten wil. Wil gewoon kijken wat ik met deze kan doen. En hoe ze worden.

 

Tnx voor alle middelen die ik lees tegen beestjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat er mee verder? Geen back-up verder in huis?

 

Als het inderdaad AF stekken zijn, zullen ze snel gaan bloeien. Je kunt ze niet voorgroeien....

 

Een goede oogst begint met goede genetica, ik zou zelf het volgende doen:

 

Erg aardig van de gratis stekken, deze zou ik buiten laten staan en nieuw zaad bestellen....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat er mee verder? Geen back-up verder in huis?

 

Als het inderdaad AF stekken zijn, zullen ze snel gaan bloeien. Je kunt ze niet voorgroeien....

 

Een goede oogst begint met goede genetica, ik zou zelf het volgende doen:

 

Erg aardig van de gratis stekken, deze zou ik buiten laten staan en nieuw zaad bestellen....

 

Back up? Ik heb nog wel wat zaden liggen van andere haze soorten. Dit kruiste mijn pad toevallig. Helaas iets te vroeg. Maar ben nog niet zo lang weer bezig met homegrow dus zoek ook een beetje mijn weg dus probeer gewoon zoveel mogelijk op te steken.

 

@CD kan jij aangeven wat het verschil is tussen die Af zaden die 420 laat Zien en de hy pro zaden waar jij het over had. Behalve dan het autoflower gedeelte

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Conclusie AF is leuk maar feminized is beter. Maar bedoelde meer waarom het prijsverschil zo groot is. 14 euro per stuk of 35 per 5 is nogal. Plus dat als ik zaden zoek het verschil tussen AF en fem zaden meestal niet zo groot is financieel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feminised zaad is chemisch behandeld, er blijft een kans op herma's. Breeder feminiseren om hun Strain veilig te stellen. Zodat er geen nageslacht komt en de kweker hun zaden blijft kopen. Regulier zaad opkweken, een mooie vrouw selecteren en deze als moeder houden om zo steeds dezelfde kwaliteit te hebben vind ik zelf beter. Als je uit zaad verschillende soorten wilt kweken, is feminised zaad weer handig want je hebt immers 100% female. Uiteindelijk wel duurder omdat je steeds weer zaden moet kopen. Zelf een moeder selecteren die uit regulier zaad is gekweekt duurd langer, maar is wel goedkoper. Je kiest maar 1x een soort....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk aan weer wat geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat soorten om je in te verdiepen

 

Amnesia van hypro regular, doet aan lemon en peper denken qua smaak

Northernlights regular om z'n korte bloeiperiode en redelijke opbrengst. Makkelijk te kweken.

AK47 snelbloeier

Er is een kruising S5 haze x chemdawg, Magnum Platinum haze feminised, ook een lekker soortje lijkt me. Beide zijn clone-only, de chemdawg is voor deze Strain omgebouwd tot man. Knaller!

 

Als je er olie van wilt m'n maken, zou ik zelf voor iets als Northernlights, White Widow, Red Hair, misschien PP gaan. Makkelijke planten met redelijke percentage Thc. Allemaal 7,8 weken bloei, AK47 zelfs 6!

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het over regular zaden dat betekend dat je in de eerste paar weken goed moet kijken wat de vrouwtjes zijn toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Is niet moeilijk, samen met collega's zul je de mannen snel in de vuilnisbak gooien....

 

Je kan ook Google gebruiken, staan veel bruikbare foto's op.

 

De plek waar geslacht kenmerken verschijnen is 't meest belangrijke. Vanaf de 4 internode regelmatig controleren. Ook als ze nog niet in de bloei staan, laat de plant voorbloei zien als ze 4 weken oud zijn....

 

RMTNV5o.jpg

In de rode circel verschijnt een haartje of ballen. Gewoon goed controleren, mannen bloeien eerder al

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die haren zie ik het liefst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec meter, ijk poeder, neemolie en alles besteld. Morgen even de spullen halen voor de zeepspiritus en dan kunnen we ze beter in de gaten gaan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet de drukspuit niet. En demi water. Gebruik ik om te ijken, en zeepspiritus oplossing en Neemolie oplossing te maken. Neemolie oplossing aangemaakt?.... binnen 30 minuten opmaken gebruiken de rest weggooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukspuit met vernevel kop heb ik al. Onder en bovenkant van het blad besproeien toch? Ook het medium?

En zachte zeep is gewoon groene zeep toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

update van 11/6, stekken lijken aangeslagen te zijn en beginnen langzaam nieuwe blaadjes te vormen. geeft mij de mogelijkheid om de lelijke er af te knippen. 1 van de kortgeknipte fanleave is inmiddels verwijderd. de ligt mix heeft nog meer dan genoeg voeding om nu al bij te gaan voeden dus laat ze nog heel even gaan tot ze wat verder open gegaan zijn

as8JXhq.jpg

hkxwXXn.jpg

qBGLld3.jpg

LpqnJ1m.jpg

exGFHq1.jpg

yFANzXL.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn nu 12 dagen wortel aan het schieten en groei is duidelijk zichtbaar. 

Temperatuur buiten was afgelopen week een stuk frisser dan de week ervoor hoop niet dat dat effect heeft. 

Voor het eerst een beetje bij gevoed. 

1 liter voor 4 plantjes, 2,5 ml plagron grow, 1 ml enzym en 1 ml power roots. 

De neemolie doet zijn werk zie heel af en toe een verdwaald vliegje die een tijdje later dood op de plant blijft liggen:evil:

eind volgende week de tweede behandeling. 

De groei zit er ook goed in en heb nu bijna alle lelijke kapotte bladeren kunnen weg knippen. 

 

52BF5871-BE4C-40DE-A077-D865A6908AC8.jpeg

AA2ED8B5-3753-4EE2-B890-180DD5C75568.jpeg

DD2C831C-C3DC-465A-A76D-0115AFCFD717.jpeg

18BEEC95-91F7-4D6C-B2A7-AA9FC2F4E37A.jpeg

FFB98FE4-A22E-4399-B0A7-9C49D0A45E00.jpeg

166DD166-610F-4DC1-B933-6AA39A29217D.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien goed! En als het auto flowers zijn kunnen ze niet worden overgepot... Daarom zou ik niet voor AF kiezen. Stekken of regulier zaad heeft mijn voorkeur... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het auto’s zijn omdat ik overal lees dat die niet te stekken zijn doordat ze gelijk gaan bloeien. Houd het op feminized amnesias. Maar ze doen het zeker goed. Wil volgende week even kijken hoe ik ze ga toppen want zoals je ziet hebben er 2 nog al laag in de stam nog uitlopers zitten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...