Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Canobi

Hulp Medicinale Olie Voor Hond Met Osteoartrose

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Bij mijn hond is osteoartrose geconstateerd in zijn ellebogen. Hij heeft op sommige plekken geen kraakbeen meer en moet dus continue aan de pijnstilling. Op diverse forums had ik gelezen dat de reguliere medicatie hiervoor, nsaid's, op lange termijn het kraakbeen aantasten en dat een aantal mensen goede resultaten behaalde met het toedienen van CBD en THC druppels. Ik ben me vervolgens gaan inlezen in deze materie van cbd en thc olie en het zelf maken.

Inmiddels heb ik een aantal keren cbd olie gekocht en van wiet van de coffieshops gedecarboxyleerde thc olie gemaakt en gegeven.

Ook heb ik een tijdje geleden de CNNBS G-kit gekocht om vanwege kostenbesparing en om zelf betere en schonere cannabis te kweken.

 

Na veel lezen over verschillende soorten die goed zijn voor artrose en in welke verhouding (1:1), had ik uiteindelijk besloten voor CBD de CBD auto Charlotte's Angel en voor de THC de Cream Cookies te nemen. Beide autoflowers omdat deze makkelijer zouden zijn ivm dat ik nog nooit een plantje heb gekweekt.

Vervolgens ben ik me ook hier aan het inlezen en lees ik dat er in een alleen CBD soort zeer weinig terpenen en dergelijke zitten waardoor deze geen goede medicinale werking heeft. Dat je beter een soort kan kiezen waarin beide (thc en cbd) zitten. Waar ik bang voor ben is dat, omdat de verhoudingen nogal kunnen verschillen per kweek,mijn hond teveel thc krijgt met als gevolg de psychoactieve verschijnselen. Ik zou het natuurlijk kunnen laten testen, maar als ze nogal ver uit elkaar liggen de waardes heb ik weer een probleem. Ik heb nu het vermoeden dat wat hij nu krijgt niet voldoende werkt en ik wil zo snel mogelijk iets wat beter is geven.

 

Is er iemand die advies heeft?, misschien een goede soort weet of iets dergelijks. Ik weet het ff niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen verstand van mediwiet of olie maar ik denk voor pijnbestrijding dat een indica het beste werkt

.geen autoflower gewoon een fotoplant indica .

ik heb es van iemand een stukje uruzganiwiet gekregen met een dwangbuiseffect dat ik mn benen niet eens meer voelde en mn hoofd aanvoelde als of ik een hete theedoek te strak om mn hoofd had aangetrokken .

een bodystoned van jewelste .

mischien zijn er nog ergens zaden te koop van uruzgani ,

of andere strains die op ani eindigen dan weet je wel genoeg ,

afgani Pakistani heriuani ,

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens aan een dierenarts gaan vragen of het cannabinoide systeem bij hond en mens wel enigzins overeenkomt zodat je uit kan gaan van de info die zo links en rechts bekend is bij gebruik onder mensen mbt soortjes en wat er verder nog bij komt kijken (verhoudingen, uitwerkingen etc).

 

Ik zou het beperken tot smeren op de pijnlijke plekken door de olie te mengen in een zalf geschikt voor de hond.

Kan je ook beter spelen met de verhoudingen en laat je het mogelijk ook gerichter werken.

 

Diclofenac smeren idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je wel een punt LC, maar ik bewijfel of een dierenarts dit weet. En of hier uberhaubt iets over bekend is. Je zou hierover eens kunnen zoeken in een database als pubmed, canobi

 

Of gewoon met een hele kleine dosis beginnen, kijken hoe de hond er op reageert en langzaam opbouwen.

 

Voor wat bereft de verschillende verhoudingen per phenotype kun je gewoon meerdere plantjes kweken van dezelfde soort, samen gooien, en dan middeld het zich uit.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff gecheckt en endo cannabinoide systeem is gelijk bij mens en hond, als systeem dan.

 

Er schijnt een facebook groep honden en cbd olie te zijn... ik heb niet gekeken want ik doe niet aan FB.

Misschien heeft TS er wat aan.

 

De dierenarts adviseert 2 druppels CBD olie per dag als max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Een indica heb ik begrepen dat die idd beter zijn voor pijnbestrijding. Moet alleen oppassen dat me hond dan niet alleen maar wil slapen, heeft hij ook geen leven meer. Zat zelf te denken aan een 50/50, of een klein beetje meer indica dominantie.

 

Wat betreft het endo cannabinoide systeem van dieren had ik eens gelezen dat die er zelfs nog beter op reageren dan mensen. Weet helaas niet meer waar ik het heb gelezen. Edit: ohnee, ik denk dat het was dat wanneer het werkt bij een dier, dan werkt het ook echt omdat er geen sprake kan zijn van placebo effect. :huh:

 

Bij artrose wordt aangeraden cbd en thc toe te dienen in de verhouding 1:1. Hier werden de beste resultaten mee bereikt. Ik ben al maanden geleden begonnen met 1 druppel van beide te geven per dag. Hierna na een dag of 5 een druppel erbij, dit herhaald tot ik zag dat me hond een beetje duf uit zijn ogen keek en wat instabiel soms op zijn poten stond. Heb toen de laatste verhoging teruggedraaid. Hij krijgt nu 3 maal daags 3 druppels thc (5%) en drie maal daags 4 druppels cbd (5%). Op amerikaanse sites had ik gelezen dat een dokter voor huisdieren een maximum opgaf van 1mg/kg/dag CBD en voor THC een begin dosis van 0,1-0,25 mg/kg 2 keer per dag voor een week, wanneer dan niet het verwachtte resultaat, mag je het met kleine hoeveelheden verhogen tot je effect ziet vanwege tolerantie. Mits je hond natuurlijk niet raar gaat lopen doen :wacko: .

Op zich doet hij het redelijk. Ik kan nog aardige wandelingen met hem maken. Maar toen ik hier las dat bij decarboxyleren juist die belangrijke medicinale terpenen en dergelijken verloren gaan, dacht ik het kan dus nog beter :D.

 

Wanneer ik meerdere van dezelfde phenotype bij elkaar gooi kan het toch nog steeds uiteindelijk, als bijv de meeste minder cbd hebben geproduceerd, ver van de 50:50 liggen? Hoe ver kunnen die opgegeven percentages uiteindelijk afwijken?

Is het zo dat wanneer er ook maar een klein percentage thc in zit, van bijv. 2%, dat dan ook gelijk al die goede terpenen e.d. er wel inzitten? Of moet dat percentage veel hoger zijn?

Is het ook nog steeds dat een autoflower een minder medicinale werking heeft?

Edited by Canobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals bedankt voor het meedenken en de suggesties macerror, lostchild en cannarie ik waardeer het zeer :tu , maar dit was mij al bekend ;) . Maar voor anderen wel ook goed om te weten :verrygood . Ik zit nog steeds met mijn vragen. Misschien ben ik niet duidelijk geweest, dus ik probeer het gewoon nog een keer :D :

 

Hier, op het forum, lees ik :

De CBD hype is voornamelijk oplichterij en autoflowers hebben net als CBD soorten juist een veel lagere medicinale waarde.

 

Leg eens nader uit?

 

 

Er is een sterk causaal verband tussen terpenen profiel en medicinale waarde.

Het profiel van Charlotte's Web waar Hutseflutsel het over heeft ziet er in de meest recente tests bv zo uit:

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • 0.38% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • 0.38% TERPENE-TOTAL

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • < 0.01% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • < 0.01 TERPENE-TOTAL

http://analytical360...arlotte%27s+web

 

Maar je kunt die Therapy die op zijn wenslijst staat beter vergelijken met Remedy (van dezelfde breeder), dat er in de meest recente tests weer zo uitziet;

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • < 0.01% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • < 0.01 TERPENE-TOTAL

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • 0.10% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • 0.10% TERPENE-TOTAL

http://analytical360.com/?s=remedy

 

Kenmerkend voor CBD soorten is dat ze laag in terpenen zijn en myrceen dominant (wat op zich ook niet gezond is).

Daarom hebben ze een teleurstellend lage medische waarde.

Dat probleem is nu wel onderkend en heeft geleid tot dit soort “uitvindingen” die langzaam hun weg naar de markt vinden:

 

A cannabis plant, plant part, tissue, or cell comprising:

a relative myrcene content of less than about 31% of the total content of detected terpenes;

http://www.google.co...s/US20140298511

A cannabis plant, plant part, tissue, or cell comprising:

a terpene profile in which myrcene is not the dominant terpene;

https://www.google.c...4145490A2?cl=en

 

 

In de enquete patiententevredenheid medicinale cannabis in Nederland onder 132 patienten werd de hoge CBD variant Bedrolite gewaardeerd met slechts een 2.

Bedica, dat rijk is aan myrceen, deed het niet veel beter met een magere 3.

Bedrocan daarentegen, hoog in THC en rijker aan terpenen, werd gewaardeerd met een 7.

 

 

Die slechte ervaringen met CBD soorten komen overeen met die van ons (o.a. met Remedy en Cannatonic).

Datzelfde geldt voor de positieve ervaringen die we hebben met soorten die rijker aan terpenen zijn.

Er bestaat wel prima CBD wiet, (dat moet wel, want hasj is ook prima te roken) als ie maar niet als zodanig bekend staat. Deze heb ik zelf:

  • 5.03% THC-TOTAL
  • 11.02% CBD-TOTAL

  • 1.37% Linalool
  • 0.09% Caryophyllene oxide
  • 0.72% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • 2.46% Limonene
  • 0.22% Terpinolene
  • 0.84% alpha-Pinene
  • 0.45% Humulene
  • 0.40% Caryophyllene
  • 6.55% TERPENE-TOTAL

Die is zeer medicinaal, omdat het álle geteste terpenen heeft (dat is uniek), die een sterk synergetisch effect hebben.

Medicinale wiet zonder een paar procent THC heb ik nog nooit van mijn leven gezien of gebruikt.

 

Het is een al wat ouder bericht, dingen kunnen veranderen. Maar omdat ik dus gekozen had voor de CBD auto Charlotte's Angel wil ik graag weten of dit klopt, en of het nog steeds zo is dat een haast volledig CBD type vrijwel geen terpenen bevatten die dus juist de medicinale werking bepalen (entourage effect)

 

Voor wat bereft de verschillende verhoudingen per phenotype kun je gewoon meerdere plantjes kweken van dezelfde soort, samen gooien, en dan middeld het zich uit.

Kan het zijn dat de meeste plantjes uiteindelijk een veel lagere cbd waarde hebben, zodat je ver van 1:1 uitkomt?

Ik heb over bijv Harlequin gelezen dat die voorkomt met 1:1, 2:1 en zelfs 5:2.

 

Aangezien ik nog nooit een plantje heb gekweekt is mij aangeraden om met een autoflower te beginnen. Op dit forum zei iemand dat autoflowers een veel lagere medicinale werking hebben, (macerror raad ook een autoflower af), klopt dit?

Edited by Canobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers nix mis mee .

maar ze zijn nix gemakkelijker sneller of eenvoudiger te kweken dan fotoperiode planten .

dan heb je nog een bepaald percentage wat de finola eigenschap dwerggroei heeft

je hebt veel hout / takken in je buds .

en mijn eigen ervaring is dat sommige planten geen stone of high geven .

wel een kneiterhoofpijn .

smaak is soms een issue .

opbrengst ook .

en alle grote autoflowers zijn hazeachtigen en dan is 90 dagen nog te vroeg en loop je meer richting 100 + .

bovendien heb ik hier buiten balkonnetje maar weinig zonuren en dan duurd het nog langer en het uiteindelijke resultaat is dan soms net of ik een telegraaf oprook ipv een jonkkootje .

 

medicinaal heb ik geen verstand van en terpenen en zo ook niet ik groei bloei droog schroei .

ik wil waus worden van wiet meer niet .

dus fotoperiode plantjes beetje voorgroeien fimmen snoeien buigen knakken bloeien .

met autoos kan dat niet .

met de 5 plantregel in mn mietjesachterhoof zijn autoos kortzichtig .

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macerror, sorry voor de late reactie, bedankt voor je antwoord. Jij hebt dus niet echt goede ervaringen met autoflowers.

Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen. Lees toch veel op sites dat mensen goede resultaten behalen met de autoflowers.

Omdat ik niet veel ruimte heb en dat het mijn eerste kweek is dacht ik ik begin met een autoflower, hoef ik met minder dingen rekening te houden.

Als ik dan een beetje de basisdingen onder de knie heb zoals water (hoeveelheid, PH), licht en misschien een beetje voeding geven enzo, en dan over gaan op een fotoperiode met "fimmen, buigen, knakken, bloeien ;).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto's zetten, argumenten geef je zelf al.

18 hours ago, Canobi said:

Lees toch veel op sites dat mensen goede resultaten behalen met de autoflowers.

Omdat ik niet veel ruimte heb en dat het mijn eerste kweek is dacht ik ik begin met een autoflower, hoef ik met minder dingen rekening te houden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Auto's zetten, argumenten geef je zelf al.

 

Ik wil ook echt met autoflowers beginnen, heel graag.

Het punt is dat ik nergens info kan vinden of autoflowers net zo veel medicinale eigenschappen hebben als fotoperiode door de aanwezigheid van diverse terpenen e.d. die mogelijk de medicinale werking versterken.

Dit was een claim van iemand op dit forum, ik had een quote van degene geplaats, zie mijn bericht van 10 juni. De quote is heel onoverzichtelijk geworden na de update die er op dit forum net is geweest.

Heb geprobeerd om het bericht te zoeken om hem opnieuw te quoten, maar de search doet het niet lekker. Maar diegene zei:

"De CBD hype is voornamelijk oplichterij en autoflowers hebben net als CBD soorten juist een veel lagere medicinale waarde."

Hij gaf ook een paar voorbeelden van de percentages van de aanwezige terpenen e.d. om dit te onderbouwen. Die staan ook in mijn bericht van 10 juni hierboven als quote.

Het was wel al een ouder bericht, kan nu meer bekend zijn hierover, kan het alleen niet vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie hieronder

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2018 at 12:44 PM, Canobi said:

Het punt is dat ik nergens info kan vinden of autoflowers net zo veel medicinale eigenschappen hebben als fotoperiode door de aanwezigheid van diverse terpenen e.d. die mogelijk de medicinale werking versterken.

Hij gaf ook een paar voorbeelden van de percentages van de aanwezige terpenen e.d. om dit te onderbouwen. Die staan ook in mijn bericht van 10 juni hierboven als quote.

Mogelijk versterken.

Percentages om te onderbouwen, en hoe en wat doen die terpenen die minder aanwezig zijn dan precies voor JE HOND?

Maak het niet te onbeheersbaar voor jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/5/2018 at 12:41 AM, lostchild said:

Mogelijk versterken.

Percentages om te onderbouwen, en hoe en wat doen die terpenen die minder aanwezig zijn dan precies voor JE HOND?

Maak het niet te onbeheersbaar voor jezelf.

Waar veel over geschreven wordt is het, waarschijnlijk ook wel bij jouw bekende, 'éntourage effect'. Dat alle aanwezige terpenen, terpenoids en cannabinoiden elkaar ondersteunen en versterken. 

Mijn hond geef ik deze druppels voor de ontstekingsremmende en pijnstillende werking. 

Volgens meerdere onderzoeken zijn er terpenen die ook ontekingsremmend werken, zoals Pinene, Caryophyllene, Bisabolol en Humulene en bijv pijnstillend: Caryophyllene, Myrcene, Bisabolol en Linalool. 

Als deze dan ook allemaal aanwezig zijn in leuke percentages, denk ik dat de werking beter wordt. 

Maar omdat alles nog eigenlijk in kinderschoenen staat blijft het maar bij gissen.

Edited by Canobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken die effecten zeker wel en ik kan sommige ook duiden.

Hoe een hond dit gaat duiden is mij compleet onduidelijk en dat probeer ik aan je mee te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Canobi

Probeer anders CBD medgom,die heeft een 1:1 thc/cbd verhouding met een sterkte van ongeveer 15%
Dit is een autoflower met goede medicinale waardes,en is de moeite waard door de onstekings remmende werking van cbd.
Miijn schoonvader heeft reuma en dit werkt als een trein voor hem.
Deze geeft 30/50 gram per plantje,9 weken vanuit zaad op een 20/04 lichtregime.

Recreatief vind ik hem ook wel leuk om te vapen/roken.
als je interesse hebt kun je me gewoon een pm geven,dan vertel ik wat meer erover.

 

 

Zorg wel dat je op lichaamsgewicht doseert,anders vliegt je hond straks i.p.v. lopen:lol:

 

Jah bless!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...