Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aetherial

Wat Voor Materiaal Voor Lekbakken

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

Ik heb nu 2 keer een kweek gehad met problemen.

De bladeren beginnen in week 3/4 van de bloei al geel te worden en in week 6/7 bruin.

Bij de laatste kweek zijn er zelfs een paar planten dood gegaan in week 9.

 

Na de vorige kweek wat dingen veranderd te hebben had ik deze kweek nog steeds hetzelfde probleem.

Ik denk nu zelf dat het komt door de zelfgemaakte lekbakken die ik gebruik.

De bakken zijn gemaakt van OSB platen waar landbouw plastic overheen zit.

Nu heb ik net gelezen over weekmakers en andere giftige stoffen en denk ik dat het misschien daar door komt.

 

 

Ik heb gemiddeld een temperatuur van 30 graden met maximaal 33 op hete dagen.

 

Ik wil nu graag nieuwe lekbakken maken maar zou graag wat info willen wat voor hout/plastic zonder giftige stoffen ik hier voor kan gebruiken.

 

 

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval Vijverfolie 2mm dik.... Geen spaanplaat of OSB!

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je vijverfolie koopt, koop deze dan bij de growshop, daar hebben ze waarschijnlijk t soort zonder de slechte weekmakers erin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik dan voor betonplex en epdm folie ga.

Is epdm folie sowieso altijd goed? Of is het verstandig om dit, net als vijverfolie, ook bij de growshop te kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is epdm altijd goed, maar ook bij 9 van de 10 growshops te krijgen of in ieder geval te bestellen.

betonplex en epdm zijn niet goedkoop, maar draaien lang mee, dus zeker een investering waard! succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is epdm altijd goed, maar ook bij 9 van de 10 growshops te krijgen of in ieder geval te bestellen.

betonplex en epdm zijn niet goedkoop, maar draaien lang mee, dus zeker een investering waard! succes!

 

Ik ga eens even bij wat shops langs om te kijken!

Ik betaal ook liever wat meer en dat alles in 1 keer goed is dan eerst goedkopere opties proberen en dat ik straks weer hetzelfde probleem heb.

 

Er zit ook vloerbedekking in de ruimte die ik gebruik maar ik weet niet of dit vastgespijkerd of gelijmd is.

Misschien kan ik dit er voor de zekerheid ook maar beter uittrekken als het straks toch even helemaal leeg staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is epdm altijd goed, maar ook bij 9 van de 10 growshops te krijgen of in ieder geval te bestellen.

betonplex en epdm zijn niet goedkoop, maar draaien lang mee, dus zeker een investering waard! succes!

 

Ik betaal ook liever wat meer en dat alles in 1 keer goed is dan eerst goedkopere opties proberen en dat ik straks weer hetzelfde probleem heb.

 

 

das de enige goeie instelling in deze hobby! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vijverfolie die de Welkoop verkoopt is ook prima. Dat gebruik ik al jaren zonder problemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik van de hornybach :)hahaha maar das ook n gelukje. Had geen idee of t zou werken, maar t gaat goed.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...