Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wanana

Jong Blad Lichtgroen

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

 

Ik heb drie Red Poison autoflowers in de tuin staan. Nu vertonen 2 planten bij het jonge blad een lichtere kleur. De ander blijft mooi donkergroen.

 

De lichtgroene kleur.

https://m.imgur.com/gallery/o6TiqUK

 

De donkergroene.

https://m.imgur.com/gallery/LS6v16t

 

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoinks! You've taken a wrong turn.

 

Let's split up, gang. If you're looking for an image, it's probably been deleted or may not have existed at all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had deze vraag ondertussen ook van sam1604 verwacht...maar als t inderdaad de jonge scheuten zijn.... Don t worry..komt vanzelf goed.. hoop k voor je

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie net dat de afbeeldingen het inderdaad niet doen. Dank voor jullie reactie. Dan kijk ik het nog even aan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant heeft (nog) niet echt te korten, alleen verplaatst de stikstof in de plant zich langzamer dan de plant groeit, waardoor de nieuwe aangroei eerst wat licht van kleur is, maar na een dag al wel weer donderde gekleurd is, maar ja dan is er wel weer een nieuwe scheutje die weer wat lichter is

 

Bron Karel de kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reactie. Dus meer bijvoeden?

Hopelijk doet de foto het nu wel

 

u1BQGCE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel op een deficiency van iets. Zou wat meer opzoekwerk doen. Controleer je de ph waarden trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal Stikstof of Magnesium tekort, lijkt erg op elkaar en is moeilijk te zien zo,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet bijvoeren gewoon normaal je plant groeit sneller dan de stikstof zich kan verplaatsen het zijn geen tekorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikstof tekorten uiten zich door het oudste blad eerst leeg te trekken en verloopt gebruikelijk van onder naar boven... lijkt mij dus iets anders :)

 

Probeer eens 3 dagen achter elkaar een zelfde foto te maken en vergelijk het blad op elke foto... zo zie je het verloop beter en is het mogelijke probleem makkelijker te identificeren ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor jullie reacties.

Ik meet de pH van het water dat ik geef.

Deze zuur ik aan met een druppeltje citroensap. Meting doe ik met lakmoes stripjes uit het ziekenhuis.

Ik hoop dat het slechts het stikstof verplaatsen is.

Blijft vreemd dat twee het hebben en de ander niet terwijl deze de grootste is.

Deze heeft trouwens telkens 3 nieuwe takken in plaats van 2. Iedere kweek wel weer iets raars! Ik kijk het nog ff aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerder zeggen ijzertekort oid? Kan veroorzaakt worden door een te hoge pH.

 

Citroensap moet je niet gebruiken om af te zuren. Dat is niet hetzelfde als citroenzuur. Al is citroenzuur ook al instabiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...