Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chlorofyl

Bruin Worteltje Na Ontkiemen!

Recommended Posts

Ik heb 2 zaden (Northern Light Auto) ontkiemt tussen papieren doekjes, dit ging heel goed. Hierna heb ik ze met een lepeltje voorzichtig in kleine potjes gedaan met zaai/stekaarde. Met het worteltje naar beneden en het zaadje nét bedekt. Tóch is het worteltje dood gegaan.. van beiden zaadjes.

 

Ik doe dus blijkbaar wat verkeerd. Dit ligt waarschijnlijk aan het water en/of de temperatuur. Ik gaf met een plantenspuitje kleine beetjes water, wel was het de afgelopen weken erg warm in Nederland! De aarde was warm en droogde snel uit aan de bovenkant, daar onder was de aarde heel klein beetje vochtig.

 

Heeft iemand tips? Vorig jaar ging dit helemaal prima.. 5 zaden netjes opgekomen.. alleen nu lukt het opeens niet meer..

 

Alvast erg bedankt!

Mvgr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de potjes met folie afgedekt? T kan zijn (zeker op t moment) dat het dan te hard gaat broeien in zo'n potje. T scheelt ook als je inwaterd op voorhand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat je aarde te droog was. Je kan ook het plantje met een halve plastieke fles afdekken om het geheel vochtig te houden. Ik zou het ook niet in de volle zon zetten tot dat je echt een plantje hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank allen voor de reacties!

 

De potjes stonden in een klein plastic kasje in mijn tuin, meestal wel in de zon. En het was afgelopen week wel 30 graden.

Het was dus wel vochtig in het kasje lijkt mij? Er zat nml wel condens aan de binnenkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: klein plastic kastje, in de zon..... 30 graden.... lekker vochtig en afgedekt.... :wtf2: eindresultaat..... gekookte wortel
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...