Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Schoffel

Waarom Groeien Mijn Plantjes Niet?

Recommended Posts

Hoi, ik heb vorige week Greenhouse zaadjes aangeschaft en ontkiemt etc, alleen

ze komen niet naar boven? Van de 6 zijn er inmiddels 2 dood door onbekende oorzaak.

1 brak vandaag het kopje af nadat ik hem een beetje bij wou buigen (hij zat al 3 dagen in dezelfde positie).

1tje doet het gelukkig goed maar ik heb werkelijk geen idee wat het probleem is.er moeten dus nog 3 naar boven komen.

 

Tijdens het ontkiemen was ik nog onder de indruk van hoe dik de wortel was maar daarna is er niks van gekomen.

Ik hoop dat iemand een idee heeft of een reden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw planten hebben last van analfabetisme.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw vraag roept alleen maar meer vragen op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan in nieuwe potgrond van welkoop, verder heb ik normale hoeveelheid water gegeven. Ze staan er 3 dagen in afwisselend van in de tuin in de zon en in mn kozijn wanneer het regende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zeggen meer.

Heb je lobblaadjes, heb je helmpjes, heb je al echt blad, wat is een normale watergift, hoe vaak geef je water.... en zo kan ik nog even door ratelen.

 

Gewone potgrond word niet aangeraden, maar het zou wel moeten kunnen.

Het kan te heet zijn, je kan ze verzope... je snapt 'm denk ik wel nu.

Foto's aub :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor stekken en zaailingen gebruik ik zaai en stekgrond.... Door de zeer luchtige struktuur kunnen wortels snel groeien. De aarde alleen vochtig houden met een plantenspuit, liever geen gieter. Om uitdroging te voorkomen de aarde bedekken met perliet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normale hoeveelheid water. Ahjaa, dat is duidelijk, dan heb ik daar geen vragen meer over.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkoop is een kutmerk

 

Potgrond is zoiezo kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkoop is een kutmerk

 

Potgrond is zoiezo kut

 

Duidelijke taal maar dacht dat is beter dan de standaard supermarkt potgrond

 

Voor stekken en zaailingen gebruik ik zaai en stekgrond.... Door de zeer luchtige struktuur kunnen wortels snel groeien. De aarde alleen vochtig houden met een plantenspuit, liever geen gieter. Om uitdroging te voorkomen de aarde bedekken met perliet.

 

Heb ze inmiddels in kokospotgrond maar het maakte niet meer uit er van de 6 heeft 1 het maar overleeft. Hopen dat de enigste gaat knallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen nieuwe zaadjes kopen? Tijd zat nog lijkt me. Potgrond is misschien niet ideaal maar normaal gesproken groeit een wietplant er wel in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkoop heeft zaai en stekgrond, en vermiculiet, perfect om zaden in te ontkiemen. 1 deel vermiculiet op 2 delen zaai en stekgrond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen nieuwe zaadjes kopen? Tijd zat nog lijkt me. Potgrond is misschien niet ideaal maar normaal gesproken groeit een wietplant er wel in.

zaadjes waren 35 euro vond ik al redelijk duur. Meestal doet potgrond het ook prima zelfs bij huismerk plantjes maar deze konden dat misschien niet hebben oid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop wat nieuwe zaadjes (het is de investering dubbel en dwars waard van wat je er vanaf haalt), gooi ze in 'n glas water tot ze ontkiemt zijn, stop ze in de grond, maakt echt allemaal niet zoveel uit wat voor grond en hou 't niet te vochtig, span er desnoods een stukje plastic overheen totdat de plantjes een paar cm boven de grond uitkomen. Daarna niet te nat proberen te houden. Ga niet lopen slepen met de potten en zet ze op de meest zonnige plek.

 

Koop wat biologische voeding. Beste is voeding voor wietplanten maar moestuin voeding volstaat ook wel.

Verwacht geen buitensporige resultaten maar met bovenstaand kun je echt wel een aardige opbrengst realiseren hoor, ook afhankelijk van het weer.

 

En let bij het kopen van de zaden goed op dat het een ras is dat het uitstekend buiten doet. Dus schimmel ongevoelig en korte cyclus. Ik zou kiezen voor een autoflower.

 

Zo simpel kan 't zijn... Moeilijk doen kan altijd nog. Simpel beginnen.

 

Succes!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...