Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sam1604

Wortel Ontkiemend Zaadje Omgekruld

Recommended Posts

De wortel van een zaadje dat aan het ontkiemen is krult om het zaadje heen. Ik heb de methode keukenpapier hangend in een zakje gebruikt. De punt waar de wortel uitkomt zat helaas aan de bovenkant. Ik heb het zaadje nu omgedraaid maar wat moet ik doen als de wortel niet naar beneden gaat? Hoe moet ik het zaadje dan planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus.....keuken papier in een hangend zakje ?

Wat is de gedachte achter het hangende zaadje ?

Oh en dat zaadje... je gaat jezelf soms afvragen hoe het mogelijk is dat zoiets in het wild overleeft he.

Maar weet je wat nou zo mooi is van de natuur ? Het regelt zichzelf.

En mocht jejezelf nog afvragen hoe nu verder ? Tsja dan ben je echt minder geschikt om te kweken als jezelf denkt.

Hoe ga jij het overleven als de plantjes al eenmaal boven de grond komen ? Je ziet overal een probleem, elke strontvlieg die op een blad uitrust moet doodgespoten worden elke kevertje over je grond laat je rillen van angst.

Maar in t kader van de complimenten op wf wou k je toch even complimenteren dat t je wel even mooi is gelukt om een zaadje te ontkiemen en nog wel in een hangend zakje.

Denk dat er velen ontzettend trots op je zijn heeeeeeel veeeeeel succes met de rest

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de waardevolle antwoorden. Het is nogal logisch dat je bij je eerste kweek nog niks weet en honderden vragen hebt. Ik ben al weken informatie aan het verzamelen maar iedereen denkt er anders over. Ik heb deze methode gebruikt: https://www.mediwietsite.nl/100-succesvol-ontkiemen/

 

Twee zaadjes zijn succesvol ontkiemd. Is het nou echt zo'n rare vraag hoe ik zo'n zaadje moet planten?? Of heeft het geen zin om zo'n zaadje nog te planten? Advies is meer welkom dan cynische antwoorden..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de grond en afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat het ontkiemen verticaal gebeurd, kan overtollig water uitlekken, en groeit het worteltje mooi recht naar beneden.

 

Gebruik de methode zelf ook deze maand 28 zaden ontkiemt allemaal uitgekomen

 

@agent Orange hahahahhahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker z'n gang laten gaan joh, ik heb deze methode ook jarenlang met succes gebruikt, overtollig water zakt inderdaad onderin weg. De wortel vindt altijd z'n weg naar beneden wel, dus lekker ingraven die bende en na een paar dagen piept hij wel boven de aarde uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortel rechtbuigen en spalken.

 

Gewoon in de aarde stoppen. Is hier nog altijd goed gegaan.

Wortel gaat vanzelf naar beneden en de plant vanzelf omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortel rechtbuigen en spalken vind ik een kutidee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met de geboorte van uw plant.

 

Nu heeft ze goede zorg nodig. Een goede keuze is zaai en stekgrond, potje vullen, zaadje met een 3,5 mm lang worteltje op of max 5 mm in de aarde leggen in het midden, met worteltje naar beneden.

De aarde vochtig houden, liefst met een planten spuit op nevelstand. Eventueel de aarde rondom met perliet bedekken om uitdroging te voorkomen.

 

Toen mijn zaden uitkwamen heb ik ze 3 dagen in de zon gezet. Dat licht was voor de planten geen probleem wel voor de aarde, elk uur licht besproeien, ik had geen perliet.

 

Succes!

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met de geboorte van uw plant.

 

Nu heeft ze goede zorg nodig. Een goede keuze is zaai en stekgrond, potje vullen, zaadje met een 3,5 mm lang worteltje op of max 5 mm in de aarde leggen in het midden, met worteltje naar beneden.

De aarde vochtig houden, liefst met een planten spuit op nevelstand. Eventueel de aarde rondom met perliet bedekken om uitdroging te voorkomen.

 

Toen mijn zaden uitkwamen heb ik ze 3 dagen in de zon gezet. Dat licht was voor de planten geen probleem wel voor de aarde, elk uur licht besproeien, ik had geen perliet.

 

Succes!

 

Pas nou op straks zegt ie nog dat ie geen liniaal heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met de geboorte van uw plant.

 

Nu heeft ze goede zorg nodig. Een goede keuze is zaai en stekgrond, potje vullen, zaadje met een 3,5 mm lang worteltje op of max 5 mm in de aarde leggen in het midden, met worteltje naar beneden.

De aarde vochtig houden, liefst met een planten spuit op nevelstand. Eventueel de aarde rondom met perliet bedekken om uitdroging te voorkomen.

 

Toen mijn zaden uitkwamen heb ik ze 3 dagen in de zon gezet. Dat licht was voor de planten geen probleem wel voor de aarde, elk uur licht besproeien, ik had geen perliet.

 

Succes!

 

Pas nou op straks zegt ie nog dat ie geen liniaal heeft...

 

Idd, die moet ik nog aanschaffen. ;-) Dit was het derde zaadje wat ontkiemd is en ze staan ondertussen in de (voorbewaterde) Lightmix. Ze zijn al alle drie boven de grond.

Ik zal vanavond proberen foto's te uploaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan gaat de echte ellende nu beginnen.... ben benieuwd wanneer je het volgende topic opent... ff denken waar t over zal gaan.. mischien omkrullende blaadjes of slap hangende blaadjes mischien ga je wel een gelige kleur spotten in de kroon van t plantje..of een stipje ofzo.. of bladluis of ander ongedierte we wachten met smart af..

 

voor nu van harte gefeliciteerd je hebt ze toch wel direct in de uiteindelijke potten gezet he of zit je nu in voorgroei potjes te klootzakken ? mocht je in voorgroei potjes zitten zou k even zoeken op de penwortel en verschil tussen stekken en zaadplanten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een forum is een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te plaatsen of te lezen, bestanden te delen en om te discussiëren met andere leden. Je kunt deelnemen aan discussies in een forum (via berichten of in een gesprek) of alleen meekijken.

 

Dus inderdaad, ik zal vast weer een nieuw topic openen met een nieuwe vraag! En nee, ik zit niet te klootzakken in voorgroei potjes. En als je het allemaal ellende vindt, reageer dan niet meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je welkoms mail stond toch echt het verzoek om vooral eerst de sticky's door te nemen.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

  • Stel geen onnodige vragen en herhaal geen al gevoerde discussies.
  • Lees de sticky's bij elke sectie en maak goed gebruik van de zoekfunctie.

Okay eerlijk, de zoek functie is een beetje $%#@

Maar de sticky's heb je zeker over geslagen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de sticky’s niet overgeslagen maar daar stond geen informatie over omgekrulde worteltjes. En idd ook niet te vinden in de zoekfunctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hartelijk dank! Maar dit is toch weer anders dan bij mij, ik moest het zaadje nog planten. En ik heb gezocht op omgekrulde wortel etc. en daarmee vindt je deze topics niet helaas. Ik doe echt mijn best om eerst te zoeken voordat ik iets vraag maar soms is het echt niet te vinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...