Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wierie Wierie

Minimale Lucht Verversing?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben al weer een tijdje bezig in mijn hok en wil nu overgaan naar LED lampen.

 

Op dit moment draai ik 6x600

afzuig 2500m3

inblaas 1500m3

 

Met de ledlampen die ik ga aanschaffen heb ik voldoende aan

 

750m3 afzuig

500m3 inblaas.

 

Dit omdat er vele malen minder hitte van de lampen komt.

 

Alleen nu vraag ik me af. Komt er genoeg lucht in mijn hokje?

 

De afmetingen zijn 2,70 x 2.40 en 2 meter hoog

 

 

Ik hoorde namelijk dat als je niet genoeg lucht ververst de planten de hoogte in schieten.

Maar ik heb geen idee wat dan een vuistregel is mbt luchtverversing.

 

Kan iemand mij hier mee helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met welke merk LED lamp en aantal denk je dat je voldoende hebt aan 750m3 afzuiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED geeft wel minder warmte als HPS maar het is niet zo dat het helemaal geen warmte afgeeft.

 

Vergis je er niet in en draai eerst maar eens gewoon met je 2500 uit en 1500 in met je nieuwe lampen, andere afzuigers kan je altijd nog aanschaffen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de temperatuur van een ledlamp heb ik geen verstand. Maar puur voor voldoende co2 zou de regel zijn om de m3's van je hok met 12 te vermenigvuldigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de temperatuur van een ledlamp heb ik geen verstand. Maar puur voor voldoende co2 zou de regel zijn om de m3's van je hok met 12 te vermenigvuldigen

 

Ik reken (inhoud hok m3) x (3 tot 5 keer per uur) x (60 minuten per uur)

 

Met led zou 3x genoeg zijn denk ik, minder warmte

 

In jou geval 13 kub x 3 x 60 = 2300 m3 afgerond. Theoretisch zou je dus 2300 m3 capaciteit moeten hebben.

 

Dan de drukval van slangen en filter

 

Verschil uitrekenen

 

Bochten leveren weerstand op, alsmede slangen met ribbels of niet volledig uitgetrokken slangen.

 

Ik zou het gewoon zo laten. Hoe warm is het nu?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CD, dan heb je het dus idd al over temperatuurbeheersing.

 

@wierie, waarom trek je niet gewoon je inblaas er uit? Blijkt dit nog teveel, gebruik je je oude inblaas als afzuig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met welke merk LED lamp en aantal denk je dat je voldoende hebt aan 750m3 afzuiging?

over de temperatuur van een ledlamp heb ik geen verstand. Maar puur voor voldoende co2 zou de regel zijn om de m3's van je hok met 12 te vermenigvuldigen

 

Ik reken (inhoud hok m3) x (3 tot 5 keer per uur) x (60 minuten per uur)

 

Met led zou 3x genoeg zijn denk ik, minder warmte

 

In jou geval 13 kub x 3 x 60 = 2300 m3 afgerond. Theoretisch zou je dus 2300 m3 capaciteit moeten hebben.

 

Dan de drukval van slangen en filter

 

Verschil uitrekenen

 

Bochten leveren weerstand op, alsmede slangen met ribbels of niet volledig uitgetrokken slangen.

 

Ik zou het gewoon zo laten. Hoe warm is het nu?

 

 

Greenday ik wil Fluence SPYDRX ophangen. Die hebben een verbruik van 330 watt ik wil er 4 hebben dus ik dacht dit staat ongeveer gelijk aan 2x600 watt lampen

Ik heb in het begin goed gedraait met mijn hokje met 2x600 met de 750 afzuig 500 inblaas zonder temperatuur problemen

Daarna had ik alles geupgrade naar 6x600

 

Cannadanny , het gaat redelijk nu met normale warme dagen 31 op tophoogte met 25 plus dagen ga ik wel naar de 33 /34 licht aan hoeveel het afkoelt snachts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit even naar die lampen te kijken en zie dat je ze ook in de zelfde afmetingen hebt met 660W ipv 330W. Als je een beetje in de buurt wil komen van je 6x600W hps lampen zou ik die maar nemen. Ze zijn niet eens heel gek veel duurder. En het is ook niet zo dat als het straks te weinig licht blijkt, je er effe meerdere korter op elkaar kan hangen.

 

En als je nu het budget niet hebt kun je er ook eerst 3 kopen totdat je genoeg hebt voor een 4e. Zou zonde zijn als je veel geld uitgeeft voor 4 330 w lampen en je kan er uiteindelijk niks mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha.. als je het zo stelt klinkt het logisch.. dan moet dat wel goedkomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna arie ik heb geen idee hoe de normale spydrx vergeleken met de plus gaat.

 

Op dit moment heb ik in ieder geval dat 6x600 niet goed verdeeld en dat ik op heel veel plekken alleen maar fluf heb. Die spydr lampen zijn misschien wel minder wattage maar het licht word wel veel beter verspreid.

 

Ik moet even kijken misschien inderdaad gelijk voor die grotere gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...