Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
S65AMG

Bewerkte Weed Herkennen

Recommended Posts

Of je het spoelen kan noemen is weer een hele andere vraag. Doet er denk ik ook niet zoveel toe, omdat we het denk ik allemaal over het zelfde hebben. Ook op aarde kun je de ec van het medium verlagen door de laatste periode alleen water te geven dus dat heeft niet zoveel invloed op de vraag.

 

De vraag is of een hogere ec in het medium tijdens het oogsten van invloed is op de smaak van het eindproduct. Je zou namelijk zomaar iets meer kunnen oogsten als je de plant tot het eind van voldoende voeding blijft voorzien. Of minder te balen als je zoals ik nu vroegtijdig moet oogsten, zonder de tijd te hebben om voldoende te "spoelen"

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet geeft om de consument,spoel je nooit niet en geeft je de dag voor de oogst rustig nog een blast pk 13/14.

Gewoon omdat de plant dan top kan maken tot de laatste snik,en het ruikt veel sterker door die pk 13/14 dus zogenaamd betere wiet.

Totdat je er een gram of 5 van consumeert per dag,dan krijg je gekke hartkloppingen en een schrale keel een bittere nasmaak en vooral scherp als de neten en kriebelen als een gek.

ongewenste bijsmaak is zeker beïnvloedbaar door E.C.,dat heb ik zelf ondervonden bij de shop hier.

 

Spoelen is noodzakelijk omdat de plant alle voeding uit het blad/vaste delen v/d plant moet halen,dat maakt het een veel fijner product voor consumptie.

En schoner ook.

En dat doet de plant op zijn eigen snelheid.

Het is eigenlijk herkauwen en niet spoelen,hij haalt voedsel uit de voedselopslag(blad)

 

Dus eigenlijk is het niet spoelen.

Maakt niet uit of je op pito / steenwol / of aarde teelt.

Als de plant bijna klaar is kun je door alleen water te geven het signaal aan de plant geven dat ze zichzelf gaat consumeren.

 

Zo is het met dikke mensen ook.

Dat metabolisme moet extra hard gaan werken.

Dus geen ontbijt en dan de sportschool in zegmaar,dan dwing je je lichaam om aanspraak te doen op je resereves vet.

Dan moet je geen suiker in de vergelijking gaan gooien natuurlijk,als er insuline vrijkomt om de suiker te pakken krijgt je vetopslag een signaal om vet vast te houden jajajaja :lol:

 

 

Nee als je koste wat het kost geld wil maken ben je een zakenman zeggen ze,in mijn ogen is dat gewoon gebrek aan normen en waarden.

Als je wiet verzwaard ben je een dikke klootzak en mag je van mij alle ziektes krijgen die je van die troep oplopen kan.

Cannabis word uitgebuit door dat soort sukkels,tijd dat dat veranderd.

 

 

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannarie heb ik hier leren kennen, als iemand die altijd zoekt naar steekhoudende argumenten.

Dat is een prima eigenschap imo.

 

Dat het om de zelfde stoffen gaat, die worden opgenomen door de plant,

ongeacht of ze mineraal dan wel organisch gevoed word,

daar ben ik nog niet zo zeker van..

De mineralen, zullen het zelfde zijn idd.

Maar wat neemt de plant nog meer op behalve de mineralen??

 

Even los ook van de type kwekers waar CW aan refereerde,

die kunnen idd ongezien van mij de ziekte krijgen..

 

Het gaat er imo om, wat de meest smakelijke wiet geeft,,.

Voor mij is dat beslist een afgebloeide rijpe plant..

http://www.wietforum.nl/topic/117662-naw-seeds/page__view__findpost__p__1494628

Met dank aan PG.

 

Maar ook na de oogst, is het drogen en ook het curen van mega belang voor de smaak en werking.

Zo lees ik wel eens, dat iemand een topje rook, van zijn knip werkzaamheden.

En dan ook nog zegt, dat ze heerlijk smaakt... :whistle:

 

Hier een goed verhaal over drogen en curen..

 

Helaas, kan ik Cannarie geen wetenschappelijk onderbouwde stellingen aandragen,

waarom je wiet zou moeten "spoelen". Dat het daarom per definitie een bias zou zijn.. :hug:

Goed mogelijk. So be it.

 

​Maar ik proef het echt, en heb daarvan ook echt een allergische reacties als het niet gebeurt.

Maaaaar,,,,,

Dan kan en mag ook best komen, omdat kwekers die niet spoelen, ook (vaak) niet genegen zijn om het goed te drogen,

laat staan ze goed te curen..

 

​Dat is de snelle commerciële wiet, die je vooral in de CS vind.

 

Tot slot, voor mijn bijdrage aan deze discussie....

Ik lees ook wel eens wat op OG.

Kareltje heeft vaak hele informatieve bijdrages.

Weet ongetwijfeld veel meer van ons plantje, dan dat ik in mijn hele leven zou kunnen leren.

 

Maar daarmee heeft hij toch nog niet per definitie altijd gelijk?? :book:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar beste Collie,

 

Je begint met een stellige bewering.

 

Vervolgens beargumenteer je dit met die zelfde theorie waar alle spoelers het over hebben, maar wederom zonder enige verdere onderbouwing of referentie. Naar mijn idee dus puur een gevalletje iedereen zegt het al jaren en het klinkt wel plausibel.

 

Dan zeg je ook nog dat je dit zelf hebt ondervonden bij de shop. Ten eerste ben je nogal bevooroordeeld als je van tevoren weet dat de wiet die je rookt niet gespoeld is. En ten 2e, welke kweker of koffieshophouder vermeld bij de wiet die ze verkopen dat deze niet gespoeld is? Is dit dan niet gewoon puur een aanname gebaseerd op het feit dat de smaak niet lekker is? Terwijl ik tal van andere variabelen kan bedenken die hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

 

Zoals gezegd ga ik er neutraal in en laat me door beide kanten graag overtuigen. Maar tot nu toe heb ik van de niet-spoelkant hele overtuigende argumenten gehoord en heb ik van de spoelers het idee dat ze allemaal krampachtig vast willen houden aan hun bestaande idee. Omdat ze niet eens ingaan op wat er in de link van rabarberaar is gezegd. Als je er een religie van wil maken, houd het dan binnen je eigen kerk. Hoe houd je mythes in stand?

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we er uit komen maakt dat wel/niet uit s65 ;)

 

Gaat niet over geld en het is ook geen beroep op autoriteit, gewoon een vraagteken bij iets dat schijnbaar alleen in de wietwereld gebeurt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannarie heb ik hier leren kennen, als iemand die altijd zoekt naar steekhoudende argumenten.

Dat is een prima eigenschap imo. <3 <3 <3

 

Dat het om de zelfde stoffen gaat, die worden opgenomen door de plant,

ongeacht of ze mineraal dan wel organisch gevoed word,

daar ben ik nog niet zo zeker van..

De mineralen, zullen het zelfde zijn idd.

Maar wat neemt de plant nog meer op behalve de mineralen?? You tell me..

 

Maar ook na de oogst, is het drogen en ook het curen van mega belang voor de smaak en werking.

Zo lees ik wel eens, dat iemand een topje rook, van zijn knip werkzaamheden.

En dan ook nog zegt, dat ze heerlijk smaakt... :whistle:Dat is een van de variabelen waar ik in mijn vorige post op doelde

 

Helaas, kan ik Cannarie geen wetenschappelijk onderbouwde stellingen aandragen,

waarom je wiet zou moeten "spoelen". Dat het daarom per definitie een bias zou zijn.. :hug:

Goed mogelijk. So be it. Dat niet, maar het feit dat je weet van het verhaal dat spoelen mogelijk de smaak verbetert, maakt jou (en ieder ander) al biased

 

​Maar ik proef het echt, en heb daarvan ook echt een allergische reacties als het niet gebeurt.

Maaaaar,,,,,

Dan kan en mag ook best komen, omdat kwekers die niet spoelen, ook (vaak) niet genegen zijn om het goed te drogen,

laat staan ze goed te curen.. of wat dacht je van spuiten met gif?

 

Tot slot, voor mijn bijdrage aan deze discussie....

Ik lees ook wel eens wat op OG. je bedoelt .eu ;)

Kareltje heeft vaak hele informatieve bijdrages.

Weet ongetwijfeld veel meer van ons plantje, dan dat ik in mijn hele leven zou kunnen leren.

 

Maar daarmee heeft hij toch nog niet per definitie altijd gelijk?? :book: IK wil Karel helemaal niet op een voetstuk zetten hoor. Lijkt me een prima gozer hoor, daar niet van. Ik heb ook nooit gezegd dat het waar is omdat hij het zegt. Tot op heden heb ik van hem nog geen argument gehoord. Maar hij was wel de gene die tegen mij als eerst het tegendeel beweerde en dus de vraag in mijn hoofd achter liet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een mooi stukje.

https://www.rollitup.org/t/the-truth-about-flushing.409622/

 

 

"Most attributes blamed on unflushed buds may be the result of unbalanced nutrition and/or overfert and unproper drying/curing"

 

Weer redelijk mooi uitgelegd en wederom is het tegenbewijs anekdotisch.

 

Het is wel een lastige discussie aangezien spoelen meerdere betekenissen heeft gekregen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bewerkte wiet koop ik niet .

onbewerkte ook niet .

gewoon eigen wiet roken is lekkerder .

en veiliger .

 

spoelen op aarde kan niet is ook te link ivm rot .

niet meer voeden wel en geeft een betere smaak .

hoe het wetenschappelijk allemaal in mekaar steekt boeid me niet .

maar tot de laatste dag voeden geeft zepige bittere hoestwiet .

 

curen is ook heel erg bepalend voor de uiteindelijke smaak .

als je de wiet bijvoorbeeld in de weckflessen niet genoeg laat boeren word ie ook gallisch van smaak .

ik heb wel verse wiet gerookt geforceerd op de cv gedroogd die heerlijk smaakte en die na een foute cure een oorsmeersmaak in mn strotkoker gaf .

ook heb ik wel toppen met afgeknipte stengel in water met vanille extract gezet een dag of 4 .

die wiet smaakte naar vanille .

hoe zit dat wetenschappelijk ?

weten ze dat ook op thcfarmer of rollitup ?

want na twee dagen al gele bladeren hebben waar die profi van rollitup het over heeft heb ik nog nooit meegemaakt .

raar want alle gekkigheden of truucjes foefjes waar ook geschreven probeer ik uit .

van klieven tot ontbladeren stukken van je onrijpe toppen knippen super monster croppen foppen fimmen trimmen onderstebovenhangen 3 maanden begraven watercuren invriezen ijswateren ranja sinas cola kokend water vanille extratct rooie bietensap .

je kan het zo gek niet bedenken of ik probeer het maar na twee dagen geel blad heb ik nog nooit meegemaakt .

dus hoeveel waarde moet je er aan hechten ?

tuurlijk om er goed onderbouwd met bronnetje over te discussieren helemaal prima maar het is en blijft ouwe pijpzeiken eikelen ouwhoeren lullen kletsen praten en of oreren .

 

tot laatst gevoede wiet smaakt bitter zepig daar helpt geen proffesor plantaardige bioloog chemicus op welk forum ook geciteerd wat aan want dat is gewoon zo .

dat weet toch elke dorpsgek wel joh heey !!!

 

:vape:

 

ps zongedroogd was ik vergeten melden en/of zelf thaistick maken ook .

was niet eens makkelijk want de draadjes gingen lubberen na een week .

mischien trekken die thaiwanezen ze elke keer strak na een week .

wat ik me ook wel afvraag hoe de broodkwekers zo n lekkere geur der aan krijgen ?

aan hun wiet dan he heb ik het over .

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge sorry cannarie dat het mij totaal ontgaan is dat ik een discussie met jou had.

ik weet alleen niet naar aanleiding waarvan.

ik wilde eigenlijk alleen maar proberen een antwoord te geven aan de s65amg

die volgens jou zijn antwoorden al heeft

maar ze zelf nog niet helemaal gevonden heeft in zijn eigen topic.

 

Dat wordt meer smoken ,

meer ervaring opdoen

zodat je niet in een fuik terecht komt

van wfértjes die ieder op hun eigen manier

de diepte in gaan en de bocht uit vliegen

 

net echt!!

:jump: :jump: :jump:

 

Maar wel weer leerzame dingen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste blowers doen slechts een paar kruimels wiet bij de tabak, maar nooit hoor ik iemand bevragen of de tabak wel goed gespoeld is of organisch verantwoord geteeld... :innocent:

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige echte argument dat ik tot nog toe voorbij heb zien komen, is de eigen ervaringen. Maar die staan natuurlijk weer stijf van mogelijke biases

Van een ervaring is pas sprake als iemand iets zelf heeft gedaan. En ik heb gekweekt op alle media en de schoonste wiet krijg je met hydro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom krijg je daar de schoonste wiet ?

Ging er volgens mij om dat ervaring echt 0,0 zegt.

Ervaring leert dat acupunctuur, aderlaten, reiki en magnetiseren werkt.

Echter is het allemaal bullshit.

 

Nu wil ik niet zeggen dat je niet de lekkerste wiet krijgt met hydro, maar ervaring zegt niets.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben toch wel benieuwd. bedoelen we hier nu

(aantal jaren) ervaring in kweken

of

dat de ervaring van iets, hoe je iets ervaart dus, niets zegt?

Want in dat laatste geval zou alles wat wij beleven/ervaren dus niets zegt.

een beetje pittig te verkroppen voor mij, als kunstenaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetjje, volgens mij is er hier maar 1 "wfertje" die de bocht uitvliegt.

 

@rabarberaar, als deze therapieen werken op basis van placebo werken ze technisch gezien wel ;)

 

Maar wel een goed voorbeeld idd. Ik werk zelf in de gezondheidszorg en ik heb samen met mijn beroepsgenoten verschillende dingen jaren lang gedaan op bepaalde manieren met de volle overtuiging dat het werkte. Oa op basis van feedback van patienten ook. Maar toch bleek dit dan allemaal bs achteraf. Dan kun je wel heel erg je ego in de weg laten zitten en het niet willen zien, of je past je werkwijze gewoon aan

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannarie :

Sjow hee,met welk been kom jij uit bed? :lol:

Wel dikke vette noten op je zang hoor voor een cannarie hahaha

Misschien kende ik een medewerker v/d shop?(die is nu ontslagen omdat hij verandering/verbetering wilde etc.)

En heb ik ook nog eens gesproken met een kweker die daar verkoopt,die de gewone canna voedingslijn gebruikt en lekker door blijft voeden tot het laatste lichtuurtje.

Ja het is stellig maar wel de jammerlijke waarheid,helaas.

Vandaar.

Ik kan ook wel weer de denktank opentrekken en beginnen over stikstof opname en lignineproductie maar dan zeg jij dat het niet goed is omdat ik geen bron heb :lol:

Saai is het zowieso :P

 

 

 

En nee ik zit niet de hele dag artikelen over metaboliek van planten te lezen,en ja ik weet er redelijk veel van vanuit mijn beroep.

En nee dat steek ik niet onder stoelen of banken,en ja ik verkondig alleen ondervonden feiten,bij twijfel nooit niet.

Ik roep dus niet zomaar iets,ik ben nooit bronvermeldings member geweest,heb wel betere dingen te doen lijkt me.

Niet vergeten he?

Ik ben nature-boy himself :hug:

 

Plus heb ik best een goed geheugen,dus voor mij zelluf hoef ik niet te onthouden waar het nou wegkomt?

Zolang het maar klopt :innocent:

 

 

 

 

@ Rabarbaar : Dat soort behandeldingen maakt gebruik van het placebo effect.

Maar dat is een kwestie van geloof geloof ik :likken:

Of dat toepasbaar is op wel of niet spoelen,kweenie.

Leuke link trouwens.

 

Ik heb wel last van ongespoelde wiet als ik er veel van smoke,en ik smoke weleens wat dus liever niet weejewel.

 

Anders schenk ik zometeen wel een glaasje voeding voor mezelf in :bier lekkah !

* er zit wel molasse in dus zal wel lekker zoet wezen haha

 

 

 

@ Dilago : zelfgeteelde tabak zou een stuk minder slecht zijn denk dan die supermarkt rommel denk.

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft van mij echt niet van alles een bron te vermelden. Maar als er een stuk wordt aangedagen dat jouw visie onderuit probeert te halen, is het constructiever om kritisch op dat stuk in te gaan, ipv stellig dat zelfde verhaal nog een keer te gaan herhalen. Ja, dan wil ik wel weten waarop je het baseert.

 

Ik heb wel last van ongespoelde wiet als ik er veel van smoke,en ik smoke weleens wat dus liever niet weejewel.

 

Wel eens van een nocebo effect gehoord? ;)

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannarie : Kijk nou ben je echt goed bezig hahaha :rofl een nocebo effect die kende ik niet..

Het staat trouwens wel op mijn voedingsschema van BAC,laatste week geen voeding geven.... :huh:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zeggen alle cannabis specifieke merken volgens mij.

 

Maar keek net even bij algemene moestuin mest (ecostyle) en daar zie je er dus idd niks over. Gewoon bij elke waterbeurt dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : zelfgeteelde tabak zou een stuk minder slecht zijn denk dan die supermarkt rommel denk.

Absoluut. Want als je het zelf kweekt weet je ook wat er mee gebeurd is. De kans is aanwezig dat de supermarkttabak niet gespoeld is, simpelweg omdat het alleen geteeld wordt om z.s.m. geconsumeerd te worden. En misschien is er een week voor de tabaksoogst wel gespoten met Vertimec. Tabakskwekers zijn broodkwekers, dus ik erger me ook aan wietkwekers die zeuren dat hun collega's broodkweker zijn, terwijl ze zelf hun tabak afnemen van broodkwekers.

 

Hoe het ook zij: als men meer tabak dan wiet in een joint stopt, dan moet je niet alleen bevragen of de wiet wel goed gespoeld is. :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

Ervaring(en) kunnen heel waardevol zijn voor jezelf of anderen, doel er meer op dat zelfs als jij 100 keer hetzelfde ervaart dat dit nog niets zegt voor de 101'ste keer.

Met onze zintuigen is volgens mij niets mis, maar dat ene orgaan dat overal orde en patronen wil zien gooit regelmatig roet in het eten.

De oude grieken waren zeer wijs, maar geloofden ook (om logische redenen) in de grootste onzin.

Bijvoorbeeld dat indalende ballen gewichtjes zijn die de stem verzwaren, 1+1 = 2 toch ?

 

In blinde testen bakken mensen er bijvoorbeeld niets van om hun tabak/wijn/cola er uit te pikken, terwijl ze zelf overtuigd zijn dat het anders smaakt.

 

@collie haha, geloof ik gelijk

Maar ik denk dat het hier ook een rol kan spelen.

Vraag me af of je in een blinde test de niet gespoelde top er uit kan pikken.

 

@dilago

Het tabak verhaal klopt niet helemaal, ze zullen alles doen om de 'lekkerste' tabak te krijgen met zo min mogelijk voeding/gif, niet omdat ze ons zo lief vinden maar omdat het geld kost.

Anders zouden ze zo weggeconcurreerd worden door een tabak boer die het goedkoper en lekkerder kan produceren.

Bij wiet is het wat ingewikkelder omdat het toch wel verkocht word en je kan niet op producenten selecteren (of je moet ze toevallig kennen).

 

Tabak blijft rommel natuurlijk, dat zal ik niet betwisten.

En als je een product wil dat aan al jouw eisen voldoet kan je het idd beter zelf doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het brein mag dan best tot een boel in staat zijn, maar echt wel dat ik de lekkere cola eruit haal hoor ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel eens van een nocebo effect gehoord? ;)

Ha dat is een goeie inderdaad. Met GSM zendmasten ken ik zo'n onderzoekbij een flat waar men last kreeg van hoofdpijn en vermoeidheid door de GSM mast op het dak. Toen gingen ze een onderzoek doen naar of dat daadwerkelijk zo was. Daarbij werd aangegeven of de mast aan of uit stond en dan kon men invullen of ze dan hoofdpijn of last van vermoeidheid kregen. Alleen bleek achteraf dat ze over die mast maar wat zeiden. Die mast stond helemaal niet aan of uit als dat gezegd werd.

 

Zo werd duidelijk dat er geen enkele relatie was tussen de hoofdpijn/vermoeidheid en of die mast nou aan stond of niet. Alleen het idee dat het ding het aan stond gaf mensen hoofdpijn etc.

 

Vraag is dan wel weer wat je daar mee moet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En heb ik ook nog eens gesproken met een kweker die daar verkoopt,die de gewone canna voedingslijn gebruikt en lekker door blijft voeden tot het laatste lichtuurtje.

Ja het is stellig maar wel de jammerlijke waarheid,helaas

Dat is nog steeds geen bewijs dat spoelen werkt of niet spoelen slecht is.

 

Ik heb zelf de ervaring dat ik wiet een keer weken te vroeg geoogst had. Had er een top afgebroken of zoiets. Die plant was nog vol in de bloei en dus in de voeding. Top gedroogd en nam aan dat het wel scherp en vies zou zijn door de voeding. Helemaal niets mis mee. Super lekker wietje en niets kriebels in de keel of hartkloppingen.

 

Ik spoel sindsdien niet meer. Heb het nog één keer wel gedaan en het veranderde toen ook niets.

 

Wat ik wel gemerkt heb is dat als je tijdens de kweek een (veel) te hoge EC gebruikt dat ik dat wel merkte. Bij de Chocolope moest ik echt heel laag in de EC blijven anders werd het een scherp wietje. Spoelen veranderde daar helemaal niets aan overigens.

 

Ik pas de EC liever gewoon de hele kweek aan bij wat de plant opneemt, Daarmee hoop ik dan te voorkomen dat er zich een overschot opbouwt in de plant.

 

Dat verhaal van het eu forum komt overigens niet van karel, maar van hjm/omni. Omni is wel iemand die er echt verstand van heeft. Doet ook veel met medische wiet verstrekking.

Edited by Wietefras
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad erg lastig om "het ervaren"van iets om te zetten in kwali- of kwantitatieve gegevens,

en daarbij is de wil momenteel erg groot

om alles wat met energie/trilling te maken heeft

meteen te bagatelliseren tot gezweef,

met het risico om in de ratio te blijven hangen.

 

en nu verder met spoelen of niet te spoelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...