Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
S65AMG

Bewerkte Weed Herkennen

Recommended Posts

Beste leden

 

 

Vorige week heb ik een partijtje Jack Herrer gekocht.

 

Op het eerste zicht was alles goed, toppen zagen er mooi uit en er was een penetrante geur.

Maar als ik er een van rookte dan was het toch niet perfect.

 

De as was redelijk zwart en de joint ging te snel uit naar mijn gevoel.

Voor de rest kan ik niets van zeggen, er zijn geen "knisperingen" zoals je dat bij bewerkte brix weed kunt vinden.

De smaak is goed, zelfs na halverwege (heb altijd gehoord dat het meestal goed zit als een joint halverwege nog lekker smaakt)

Ook qua volume is het zeker ok, het is niet zo dat 1 topje al 5gr weegt en de zak zat echt stampvol.

Dus bewerken voor gewicht te vermeerderen is het volgens mij niet.

 

Ik denk eerder aan teveel voeding/niet flushen. Ik heb zelf ook een buitenkweekje gedaan en die wiet daarvan geeft ook zwarte as.

Enkel dat voortijdig doven van de joint doet me zorgen baren.

 

Dus als iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

 

Sowieso haal ik daar geen wiet meer, maar wil wel weten of ik alles moet weggooien of niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weed in de shop gekocht is, bij mij althans, nooit goed geflushed. Ik koop nooit op straat of bij onbekenden. Ik vermoed dat er soms ook resten van chemische bestrijding middel in zitten. Of een dode mijt, vlieg oid of zelfs zaad....

 

Ik zeg altijd

 

Bij twijfel, niet doen

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet gewoon net te vochtig (ook met je buitenwiet van toen) ?

Verklaart ook meteen waarom ie zo snel uit gaat.

Spoelen is wellicht een gevoelig onderwerp maar ik geloof er niet zo in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wiet lijkt me toch helemaal droog, en dan zou het gewicht er ook onder moeten lijden.

Terwijl het nu naar mijn gevoel zelfs iets te licht is, ik heb zelden een mooier gevulde zak gekregen.

 

Dus ik ik denk niet dat het vocht is. Ook die buitenwiet had eerst 2 weken gedroogd en dan nog 6 maand gecured in pot.

 

 

Valt er uit de as iets af te leiden? Ik las over olie achtige substanties bij openwrijven maar daar merk ik niets van.

 

Idealiter is die mooi wit/grijs en makkelijk af te kloppen maar heb al wiet gehad waarvan ik 100% zeker wist dat die onbewerkt was die toch zwarte as gaf.

Edited by S65AMG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bewerkte wiet ziet er de eerste week nog mooi uit maar na een week beginnen de toppen uit mekaar te brokkelen als je ze aanraakt verder zit er op bewerkte wiet een beetje een doffe kleur zoals oase waar je vroeger een kerststukje mee maakte op school

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat is dus allemaal niet. Mooi groene kleur en de toppen blijven stevig. Zoals het hoort.

 

Beter microscoop aanschaffen? Maar daarmee kun je ook niet alles uitsluiten, een teveel aan voeding vb. ga je daarmee niet oppikken, of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bewerkte weed herken je al snel aan wat er vd toppen afkomt als je er rustig mee op een spiegeltje klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er teveel voeding in zit heb je een scherpe rook, die in je keel of tegen je verhemelte branderig is.

meestal met gekuch tot gevolg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er teveel voeding in zit heb je een scherpe rook, die in je keel of tegen je verhemelte branderig is.

meestal met gekuch tot gevolg.

Hoorde onlangs van de man achter .eu dat dit een van die hardnekkige kweekfabeltjes is. Ik kon er nog even geen onderbouwing uit krijgen, maar hij zou er binnenkort een blog over schrijven. Heb er zelf niet echt ervaring mee verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook geen wiet kopen van mensen die je niet kent.

Bewerkte wiet slaat vaak wat donkerder uit en als je het vast houdt merk je wel dat het anders aan voelt.

 

Met een zak microscoop kun je het beter zien.

De trichromen zien er anders uit, net of een kristal suiker op zit ipv de mushroom vorm.

Even een vuurtje bij een top houden merk je vaak wel of het gaat knetteren en donkere rook ipv normale rook.

 

Met hasj het zelfde even een vuurtje erbij en naar de kleur v/d rook kijken en het dan even in je vingers wrijven wat je verbrand hebt.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een topje laten verbranden en zag geen geknetter of zwarte rook.

 

Ook komt er niets af van de toppen als ik ze wat klop op een schaaltje.

 

En om eerlijk te zijn, de slechtste wiet die ik ooit heb gehad kwam van een bekende en de beste ooit kwam van onbekende.

Dus die theorie houdt niet altijd steek. Maar op zich heb je gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er teveel voeding in zit heb je een scherpe rook, die in je keel of tegen je verhemelte branderig is.

meestal met gekuch tot gevolg.

Hoorde onlangs van de man achter .eu dat dit een van die hardnekkige kweekfabeltjes is. Ik kon er nog even geen onderbouwing uit krijgen, maar hij zou er binnenkort een blog over schrijven. Heb er zelf niet echt ervaring mee verder.

 

Meen je? Kan me niet voorstellen dat Kareltje dit gezegd heeft,

Najah, volg je eigen gevoel, maarre dit is gewoon niet discutabel.

Wel discutabel is of je ALLE voeding zal kunnen constateren, dus ieder soort voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen je? Kan me niet voorstellen dat Kareltje dit gezegd heeft,

jep

 

Omdat ik ivm rot niet te lang kon spoelen, gaf ik aan dat ik ook niet wist hoeveel er nou waar is van wat men beweert dat te veel voeding in het medium de smaak verpest. Hierop zei hij het volgende..

 

"Voeding uit je planten spoelen, de een fabel die ik zelf ook een tijdje heb geloofd.. maar tja iedereen moet leren, ook ik... Me blogje over spoelen van wiet moet toch echt nu snel komen default_laugh.png"

 

Op zich een mooie test om het eindresultaat van deze ronde te vergelijken met dat van mijn vorige ronde. zelfde soort en op 1 dag na hebben ze even lang gestaan. Alleen de spoeltijd was 5 dagen (met ruim 100 liter aarde) tegen ca 2 weken. De cure tijd zal natuurlijk wel altijd anders zijn.

 

@TS excuus voor het feit dat het een beetje off topic gaat

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zit het verschil/nut in het toepassen van spoelen

en nog voeding in je plant.

de plant gebruikt de voeding op

ipv van dat je de voeding uit de plant spoelt :innocent:

 

najah, hoe het ook zij: teveel voeding in je toppen is te proeven>zeker topharder en boosters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben iemand, die heel snel reageert (fysiek) op bv conserveringsmiddelen.

Ik proef het overal boven uit.. Scherp/zurig.

 

Zo ook met mineraal gevoede wiet.

Zeker als ze niet goed is gespoeld..

Ik begin idd onmiddellijk te hoesten..

 

Vrienden van me, die dit in twijfel trokken, hebben mij eens een keer verschillende soorten wiet,

laten roken..

Ik wees ze zo aan... :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zit het verschil/nut in het toepassen van spoelen

en nog voeding in je plant.

de plant gebruikt de voeding op

ipv van dat je de voeding uit de plant spoelt :innocent:

Had ik ook aan gedacht, maar vandaar dat ik ook de context vermelde waarin hij het zei. Dan zou hij het dus niet zo bedoeld kunnen hebben.

 

Vrienden van me, die dit in twijfel trokken, hebben mij eens een keer verschillende soorten wiet,

laten roken..

Ik wees ze zo aan... :likken:

Maar misschien was de niet gespoelde wiet van zichzelf wel vies :P

 

Ik had ook nog nooit eerder iemand horen zeggen dat het een mythe is. Daarom vond ik het wel interessant om te horen en was benieuwd naar andere meningen/ervaringen.

 

Vooralsnog blijf ik neutraal. Er is natuurlijk wel veel anekdotisch bewijs voor wat jullie zeggen, maar dat is nog geen wetenschap ;) Zoals gezegd ga ik binnenkort zelf het verschil proberen te ervaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat de grond wel verarmt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker mooi stukje rabarber! Dergelijke argumentatie heb ik van de andere kant nog niet gehoord ;)

 

1-0 voor de antispoelers haha

 

heb je de rest ook gelezen weetje?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk, ik dan toch zeker, bedoel ook met spoelen, dat je de plant de voeding laat "opgebruiken"

Dit is in mijn ogen voor mineraal voeden een must.

 

Spoelen, zeker bij aarde, is net wat Weetje al zij een andere methode dan inherente mediums.

Die kun je idd "echt spoelen" en op aarde doe je verarmen.

Duurt dus ook langer.. minimaal 2/3 week.

 

Bio/organisch is een ander verhaal, dit omdat mineraal gevoed echt een totaal ander effect geeft.

die hoef je dus in principe niet te 'spoelen/verarmen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is precies het verschil in effect waar je het over hebt, OR? We zijn het toch met elkaar dat eens dat een mineraal die de plant opneemt precies de zelfde mineraal is als er mineraal of biologisch gevoed is?

 

Zou je volgens jouw redenatie dan niet ook kunnen stellen dat hydro wiet lekkerder is, omdat je dit beter kunt spoelen? ;)

 

Is het overigens zo dat (volle) grond per definitie arm is als een plant uitgebloeid is dan??

 

Verder staan er in de link van rabarber nog tal van andere in mijn ogen sterke punten, die ik hier ook nog niet beantwoord heb gezien.

 

Het enige echte argument dat ik tot nog toe voorbij heb zien komen, is de eigen ervaringen. Maar die staan natuurlijk weer stijf van mogelijke biases

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, is het nu een kwestie van de discussie opzoeken

of

van bewerkte weed herkennen?

that's the biases.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, is het nu een kwestie van de discussie opzoeken

of

van bewerkte weed herkennen?

that's the biases.

Het ging al lang niet meer over het herkennen van bewerkte wiet, maar dat maakt de discussie er niet minder interessant om. Volgens mij had de TS zijn antwoord al wel.

 

Helaas lijk je de discussie alleen al vanaf het begin niet te willen voeren, met uitspraken als "het is niet discutabel" (over bias gesproken). Dan niet hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er teveel voeding in zit heb je een scherpe rook, die in je keel of tegen je verhemelte branderig is.

meestal met gekuch tot gevolg.

Hoorde onlangs van de man achter .eu dat dit een van die hardnekkige kweekfabeltjes is. Ik kon er nog even geen onderbouwing uit krijgen, maar hij zou er binnenkort een blog over schrijven. Heb er zelf niet echt ervaring mee verder.

 

Meen je? Kan me niet voorstellen dat Kareltje dit gezegd heeft,

Najah, volg je eigen gevoel, maarre dit is gewoon niet discutabel.

Wel discutabel is of je ALLE voeding zal kunnen constateren, dus ieder soort voeding.

 

Slow down Gentlemen :)

Ik zit ook aantal weken op eu, maar is las ook een reactie van karel waar hij dat benoemde :)

 

Mijn laatste kweek heb ik aantal planten wat eerder gehakt dus zonder te spoelen en voor mijn gevoel was het niet op te roken. Heel scherp, vieze smaak, terwijl de andere planten die achteraf 2 weken alleen kraanwater kregen veel beter smaakte.

 

Maar het kan ook een ander reden geweest zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen als je hydrologisch op een inert medium kweekt kan je spreken van spoelen.

Spoelen is niks anders dan het inerte medium voorzien van een lagere EC en kan gedurende de hele kweek gebeuren omdat een inert medium waarop hydrologisch gekweekt wordt zich daar erg goed voor leent.

 

Op aarde kan je niet spoelen, wel alleen water geven.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...