Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr-w

Concentraat Maken?

Recommended Posts

ik wordt hier steeds wijzer met hulp van jullie en dat bevalt goed. Ik ben begonnen met kweken om een aantal redenen;

A: ik heb het vroeger gedaan en vind het gewoon ontzettend leuk en had nooit moeten stoppen

B: het is erg lekker je eigen product te roken nadat je er weken je best voor gedaan hebt.

C; het is gewoon een kickuh plantje

maar nu komt het en dat is D, en D is voor mij het aller belangrijkste. want D is niet alleen de 4e letter in het alfabet maar ook de 1e letter van de naam van mijn meisje. Voor dit Topic noem ik haar dan ook D en wil ik haar helpen met het verlichten van pijn, het beter laten slapen meer rust geven en gewoon en heerlijk gevoel(die laatste is ook op andere manieren te doen ik weet het maar is cannabis gerelateerd hier toch hahaha)

 

Even een kleine insight voor alle members die dit lezen. ik ken haar bijna 20 jaar en wij zijn in onze 40er jaren. zij vecht al met allerlijk spoken uit het verleden sinds haar tiener jaren wat vele fysieke klachten met zich mee brengt. Ja ze is een surviver en damn mij als ik niet zielveel respect voor deze griet heb met meer dan 150 chemo's achter dr naam en uch bestraingen en nog maar te zwijgen van de rest. hoe dan ook ik ben stapel op deze griet maar ze kan wel wat hulp gebruiken.

 

nu wil ik zelf (gestopt met roken) en voor haar (wil stoppen met roken) gaan kijken naar een oil rig. ook wil ik kijken of ik de kief van mijn planten afdoende kan gebruiken om DAB te maken. wat mij echter verbaasd is dat ik na een aantal posts van 2016 niet heel veel meer vind hierover op dit forum.

 

dus beste forum members please shoot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet goed wat de vraag nou net is. :P

 

Je wil een rookbaar concentraat maken?

Hoeft het persé rookbaar te zijn?

 

Er zijn verschillende soorten concentraat meest voorkomende bij huis tuin en keuken bereidingen:

-AHO (met consumptie alcohol 96%) genoeg topics over te vinden ondermeer in het hashmaker gedeelte en in het topic van NAW-seeds door poldergrower of rhinocbd is wel even zoeken weet de pagina nummer niet precies :P

 

Cannabis tinctuur topic van blowsterkte in het medicinale gedeelte te vinden

 

-BHO (met butaan) the afghan warrior heeft hier een mooie guide over staan in de stickies (hashmaker subforum), collie weed heeft het ook aanbod laten komen dacht ik in "collie weed is al you need" in het plantenkamer gedeelte

Laten we dexso ook even onder deze noemer plaatsen :P

 

-Rosin (tussen 2warme platen persen tot er olie uitkomt bv door een stijltang) geloof dat dit in vakman's topic voorkomt in de micro-fluo hoek.

 

Eventueel een concentraat op basis van kokosolie ?

 

Dan eentje dat ik niet echt aanraad voor als het voor inwendig gebruik is (maar sommige gebruiken het ook er ook wel voor) is QWISO (met isopropyl alcohol 99,99%)

Edited by alkaline
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt de overstap wil maken naar BHO en je wil dit voor langere tijd doen, dan kun je via eBay een vacuum purge chamber kopen.

Daarna koop je het volgende:

 

- extractor

- dab mat

- butaangas

- dabtools

- chloorvrije koffie filters

- 2 pirex ovenschalen.

 

Je vult de extractor met materie en spuit hem vervolgens gelijk op de dab mat die je in de kleinste pirex schaal hebt gelegd.

Die pirex schalen moet je gebruiken voor au bain marie. De onderste vul je dus met heet water.

Zodra het meeste gas verdampt is leg je de dab mat met je BHO in de vacuum kamer. De vacuum kamer moet je dan op zo'n tepanyaki plaat leggen die warm kan worden. Nu ben je aan het "purgen". Dit is nodig om een schoon eindresultaat te krijgen.

Laat de vacuümpomp gewoon een paar dagen draaien.

 

Het is 1x even investeren maar daarna kun je wel eindeloos doorgaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben bezig om een webshop op te zetten

waar je met je olierig

ook

olie kunt maken

en met je bong

ook alcohol kan indampen

etc.etc.

 

een 1vape systeem dus

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de vraag is meer dat ik die zuivere concentraten heel interessant vind en wil kijken of dat medicinaal beter werkt dan wiet of hasj voor mijn meisje.

 

Wil eerst gewoon zelf is Rosin maken dan kunnen we is proeven. En als dat goed bevalt kijken of ik het meer kan maken.

 

Wel raar dat dat spul hier verboden is en in Amerika niet

 

Dank jullie voor de info trouwens ik ga weer lekker verder zoeken en lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het medicinaal beter werkt is mede afhankelijk van de klachten,

warvoor moet het gebruit gaan worden?

er is qua spectrum een behoorlijk verschil tussen rso en rosin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het medicinaal beter werkt is mede afhankelijk van de klachten,

warvoor moet het gebruit gaan worden?

er is qua spectrum een behoorlijk verschil tussen rso en rosin.

 

Voor slaap en pijnbestrijding. Dus moet nog uitzoeken wat werkt. Het proberen van de rosin is meer voor de techniek en omdat dat gewoon met een stijl tang gemaakt kan worden

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met roken is het beste begin en dat begon bij jezelf. Super goed!!

 

Voor slaap hebben veel mensen baat bij wietolie en voor pijn zou je wiet kunnen roken of dampen.

 

G-39 helpt mijn maatje heel erg met pijn bestrijding (zenuwpijn). Ook T.P.R (the pain reliever) is een goede medicinale soort.

 

Gr Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met roken is het beste begin en dat begon bij jezelf. Super goed!!

 

Voor slaap hebben veel mensen baat bij wietolie en voor pijn zou je wiet kunnen roken of dampen.

 

G-39 helpt mijn maatje heel erg met pijn bestrijding (zenuwpijn). Ook T.P.R (the pain reliefer) is een goede medicinale soort.

 

Gr Pg

 

En Tnx again. Krijg steeds neer info waar ik naar toe kan werken of na-slag op kan doen super. Toch blij dat ik deze topic gemaakt heb.

Niks beter dan zelf maken. Dan is het zuiver en heb je zelf profijt van wat je maakt toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Pain Reliever

 

20180518_070909.jpg.b127d023b958d3f2f830a78f833647ac.jpg

 

Genieten!

 

Poldergrower en RhinoCbd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor slaap kun je beter een olie nemen met een hoog cbd gehalte.

bijv, olie van marocaanse hasj

zou ik verwerken in een melk of cake om in te nemen

rosin heeft juist erg veel zuren ipv actieve cannabinoiden

dus die kun je beter dabben/roken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine tutorial..., wel in het engels want het komt van het zuster forum Opengrow.

 

https://www.opengrow...rateoil-making/

 

Succes!!

 

Poldergrower

 

duidelijke tutorial dank je!!

twee vragen

-waar haal je die alcohol?

-dat roeren met die dab naald doe je dat met een warme naald, of is het meer een soort deeg kneden tot de alcohol weg is.

 

@weetje

Tnx dan olie voor de misses en het dabben voor de lol van mijzelf hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...