Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w0lf

Halp Bladeren Krullen Naar Boven

Recommended Posts

20180520_093950.jpgAl mijn 4 plantjes beginnen te krullen, op de foto zie je de ergste van de 4.

De puntjes zijn donkergroen, ze zitten op dag 11 – 18/6 tijdschema

 

LV ligt rond de 45% temp max 28 graden met lamp aan en 22 uit

Ik gebruik een Atami Janeco Lightmix.

Complete kweektent met 400w lucalox en evsa van lumatek. Ook is er genoeg verse lucht,

Nu heb ik zo mijn vermoedens, ik heb 1x per week wat x-root/biozym/grow van Bio Green gegeven. Al waren dat echt maar een paar drupjes op 1 liter dus heb ik daar mijn twijfels over.

 

Doe vanochtend de tent open en zie ik dat 1 blaadje wat is gaan hangen.

 

Elke pot heeft nu een halve liter water gekregen, ook heb ik de lamp wat hoger gehangen en de ventilator rechtstreeks op de spiegelkap gericht. Ze kregen teveel wind. Verder heb ik de blaadjes bespoten met water.

Mijn plan is helemaal niet meer te voeden voor 2 weken, er was weinig info over hoeveel voeding er in de lightmix zit, maar nu lees ik op een ander forum dat ze 5 weken zonder voeding deden, dus dat is denk ik het probleem.

Iemand nog tips?

 

Zaadjes zijn van huismerk wietzaadjes autoflowers ww, ligt toch echt aan iets wat ik doe. Het is de eerste keer, zijn ze te redden?

Edited by w0lf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht even af hoe de nieuwe blaadjes zich ontwikkelen, die zien er wel oke uit. Hoe nat is de aarde? Misschien teveel water. Voeding zou ik niet geven, hoogstens wat magnesium. Zijn de plantjes overgezet uit een voorgroei potje? Dat vinden ze doorgaans ook niet fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht even af hoe de nieuwe blaadjes zich ontwikkelen, die zien er wel oke uit. Hoe nat is de aarde? Misschien teveel water. Voeding zou ik niet geven, hoogstens wat magnesium. Zijn de plantjes overgezet uit een voorgroei potje? Dat vinden ze doorgaans ook niet fijn.

 

Ik heb de zaadjes ontkiemt in deze pot, geen verhuizing dus.

Als het teveel water is dan hebben ze nu zeker teveel gekregen omdat ik juist dacht dat het te weinig was, vind het nog een beetje lastig inschatten. Ik heb de eerste 10 dagen 250 ml per plant aangehouden.

Al heb ik vernomen dat het je bij een lightmix minder snel de plant verdrinkt vanwege luchtige structuur.

Nieuwe blaadjes zien er oke uit. Vanaf nu maar even niet voeden en niet teveel water.

Denk dat ik de klassieke beginners fout heb begaan teveel willen geven aan je planten terwijl het niet nodig is :P

Ook heb ik ze flink laten strekken, en doordat de fan er pal op stond dachten 2 planten fuck it en gingen erbij liggen. Moet zeggen dat ik verrast ben hoe flexibel zon dunne wortel is en als je voorzichtig bent hij gelukkig niet zomaar breekt. Ze staan met wat ondersteuning weer rechtop nu. Leer ik ook weer van..

Edited by w0lf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde je zaadjes in kleine potjes met zaaigrond ontkiemen. Als ze eerste blad gaan krijgen kun je ze overzetten in grote potten. Die potten 1x goed inwateren, dan heb je er geen omkijken meer naar. Al dat gekut met elke dag een beetje water leidt meestal alleen maar tot ellende en gedoe.

Inwateren doe je met een beetje wortelstimulator en evt wat magnesium. Aarde is nat genoeg als je het aan de onderkant er uit ziet komen. Niet overdrijven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde je zaadjes in kleine potjes met zaaigrond ontkiemen. Als ze eerste blad gaan krijgen kun je ze overzetten in grote potten. Die potten 1x goed inwateren, dan heb je er geen omkijken meer naar. Al dat gekut met elke dag een beetje water leidt meestal alleen maar tot ellende en gedoe.

Inwateren doe je met een beetje wortelstimulator en evt wat magnesium. Aarde is nat genoeg als je het aan de onderkant er uit ziet komen. Niet overdrijven!

 

Bedankt voor je reacties. Ik ben er nu vrij zeker van dat het overvoeding is. Eerste symptonen bladeren worden donkergroen en krullen op. Blaadjes voelen idd stug en hebben groene vlekken. Zit nu op dag 12 , er zit voor de eerste 3 weken voeding in de grond dus maar even proberen tot dag 21 niks te geven en kijken wat hij doet. Ook geef ik 3 dagen geen water meer sinds die halve liter per pot. Het zijn 11 liters en de onderkant is nat dus hij is voorlopig denk ik even nat zat.

Blaadjes zijn nog wel groen dus hopen dat het nog te herstellen is

 

Btw ik heb van iemand al vernomen dat de Bio Green voeding zeer geconcentreerd is en je makkelijk kan overvoeden, hier ben ik dus nu achter :P

Edited by w0lf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt toch echt aan iets wat ik doe. Het is de eerste keer, zijn ze te redden?

 

Als jou plantjes geen zwemdiploma hebben, zou ik de eerste 10 dagen nu maar eens GEEN water geven.

Het wortelstelsel, gaat dan breed uitgroeien, in de zoektocht naar water..

 

Aarde is nat genoeg als je het aan de onderkant er uit ziet komen. Niet overdrijven!

 

Lol... Dan is het al overduidelijk te nat..

10% van het aantal liters aarde waarmee je werkt inwateren is de vuistregel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt toch echt aan iets wat ik doe. Het is de eerste keer, zijn ze te redden?

 

Als jou plantjes geen zwemdiploma hebben, zou ik de eerste 10 dagen nu maar eens GEEN water geven.

Het wortelstelsel, gaat dan breed uitgroeien, in de zoektocht naar water..

 

 

Bedankt voor de tip, heb 11 liter potten dus volgende ronde zal ik ze wat inwateren met 1l per pot en met rust laten voor de eerste 10 dagen.

De EVSA staat momenteel op 250SL vanwege de temp buiten, ik wil de 400 / 440 w stand pas gebruiken in de periode dat de planten ze het meeste nodig hebben, nog tips ?

De zaadjes hebben hele sterke genen dus hopen dat ze goed herstellen.

5e pot bij gezet, hierin zit Welkoop Kwekers potgrond, hier staat dat er 6 maand voeding inzit. Ik ga experimenteren of ik hier een mooie autoflower op kan kweken zonder dat ik hem bijvoed, of dat de zaadjes de voeding niet aankunnen. Dat zal het volgende keer ook een stuk makkelijker maken.

Plantjes zien er momenteel zo uit, de bladeren krullen nog wat naar boven maar niet extreem, ook geen rare verkleuringen.

20180521_141123.jpg

Edited by w0lf

Share this post


Link to post
Share on other sites

5e pot bij gezet, hierin zit Welkoop Kwekers potgrond, hier staat dat er 6 maand voeding inzit.

 

Dat geld misschien als je er viooltjes op zet..

De aanwezige voeding zal in dit geval ongeveer 4 week zijn..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5e pot bij gezet, hierin zit Welkoop Kwekers potgrond, hier staat dat er 6 maand voeding inzit.

 

Dat geld misschien als je er viooltjes op zet..

De aanwezige voeding zal in dit geval ongeveer 4 week zijn..

 

Ok bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met droge aarde uit de zak aan de slag gaat en je watert met 1 liter op een 11 liter pot in dan is dat wel wat sumier hoor. Vraag aan elke willekeurige tuinder hoe je een pot moet aanwateren en ze zullen allemaal zeggen, totdat het aan de onderkant uit komt. En dan bedoel ik niet dat het er uit gutst, maar als je merkt dat het er doorheen loopt. De aarde is doorgaans te droog voor een plantje en het water wat je dan geeft wordt door de aarde opgenomen en is lastig te bereiken voor een dergelijk klein plantje met nauwelijks wortels. Maar goed, ieder heeft zn eigen manier. Ik doe het zo en heb nooit problemen met teveel of te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar goed, ieder heeft zn eigen manier. Ik doe het zo en heb nooit problemen met teveel of te weinig.

 

Prima dan toch...

 

Maar 95% hier doet 10%

Share this post


Link to post
Share on other sites

omhoog gevouwen bladrand = te warm .

dan worden ze kanotisch van vorm .

wat voor afzuigelaarei heb je in deze tent ?

want aan die dikke vouwen in je tentdoek te zien heb je weinig onderdruk .

worden ze ook van een lekker koel briesje voorzien dmv een ventilatortje ?

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

omhoog gevouwen bladrand = te warm .

dan worden ze kanotisch van vorm .

wat voor afzuigelaarei heb je in deze tent ?

want aan die dikke vouwen in je tentdoek te zien heb je weinig onderdruk .

worden ze ook van een lekker koel briesje voorzien dmv een ventilatortje ?

 

:vape:

Edited by w0lf

Share this post


Link to post
Share on other sites

20180516_120230.jpgasd.jpg

20180524_141149.jpg

Update nieuwe blaadjes zien er goed uit. Dag 15 van de 56 en groeit als de malle, moet vast goed komen.

Nu dus maar even iig tot dag 21 geen voeding en dan volgens de calculator van bio green?

Heb xroot/grow/bloom/biozym/pk-13-14/xbloom/calgel, het hele pakket dus. Heel leuk allemaal twv 129 gratis bij de tent maar als het aan mij lag had ik een simpel bloeimiddel gebruikt voor de 1e keer :D

Toch geweldig om zo´n proces mee te maken voor het eerst. Week geleden was de wortel zo dun ik dacht dat gaat niet meer goed komen, en moet je nu zien.. Nog meer dan een maand wachten zucht.. vries mezelf liever in zodat ik wakker word met een pot wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...