Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sjit_smoker

1X Royal Haze (Automatic)

Recommended Posts

Hoera, Hoera!

 

Dat dacht ik enkele maanden geleden al, want de buitenkweek periode was weer in het zicht!

Nadat ik vorig jaar mijn eerste terraskweekje gedaan had met een relatief succes wou ik dit jaar opnieuw een poging wagen.

Door ongeduld besloot ik al te starten op 16 april.

 

16/4: Ik ga winkelen voor materiaal en ik kom thuis met:

zaadje 1x Royal haze automatic (royal queen seeds)

Een potje van ongeveer 1L

Een pakje jiffy's

en 40L (beetje overdreven) Biobizz allmix potgrond.

en na wat babbelen met een shop-eigenaar krijg ik een flesje 'Canna Terra flores' mee , ik denk dat ik dit niet ga gebruiken aangezien dit geen biologisch product is.

 

Bij het thuiskomen beslis ik om meteen te beginnen. Ik opteer om de zaden te laten ontkiemen in Jiffy's rechtstreeks in de potgrond.

 

 

19/4: De eerste tekenen van leven zijn er,zeer minuscuul maar aanwezig. Daarom noem ik dit vanaf nu 'Dag 1'

 

Dag 1.

IMG_20180419_201527.jpg

 

Dag 2.

IMG_20180420_191226.jpg

 

Dag 3 tot ..

IMG_20180422_171922.jpg

 

Dag 15.

Vandaag had ik tijd en lijkt het me mogelijk om de jonge plant te verpotten.

Eigenlijk wou ik verpotten naar een air-pot maar het was niet erg simpel om er zo eentje te bemachtigen, daarom kocht ik een gewone pot. Ik koos voor voor eentje van 15L waarin ik ik een verse lading bio-bizz allmix in deed. De poggrond heb ik eerst lekker laten 'op gang komen' door hem eerder al te mengen met water.

 

IMG_20180506_205755.jpg

IMG_20180510_173435.jpg

 

Dag 25.

Vandaag staat ze er zo bij

IMG_20180514_111216.jpg

Ze mag ook al buiten overdag, daarom heb ik een 'tentje' voorzien voor haar. Dit doe ik om te bechermen tegen te veel regen. Echter merk ik wel dat het erg warm kan worden in de tent, kan dit kwaad of heeft het net voordelen? Daarstraks was het bv 22°C buiten en in de tent gaf m'n thermometer 34°C aan.. dit lijkt me wel wat veel..

IMG_20180514_172427.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan foto's tonen via tinypic oid.

 

Anyway ik volg want ik zet ook (oa) royal haze automatic v rqs.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar haal je dat tentje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar haal je dat tentje ?

 

Tuinhandel pelckmans, ik denk dat ie zo'n €18 was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur idd aan de hoge kant. Ik zou het tentje gewoon (gedeeltelijk) open zetten als het vol in de zon staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur idd aan de hoge kant. Ik zou het tentje gewoon (gedeeltelijk) open zetten als het vol in de zon staat.

 

Dit doe ik nu door de dag, snachts gaat ie gewoonlijk dicht om wat temperatuur te bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let je wel op dat tijdens de (af)bloei t tentje echt mega geventileerd moet worden ivm vocht, wel leuk ding trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag43.

 

IMG_20180528_193018.jpgIMG_20180528_193034.jpg IMG_20180530_231352.jpg

 

Ondertussen is de voeding uit de biobizz allmix 'opgenomen' en staat het kleine plantje reeds in bloei. Ik geef nu vertafort bloom. Helaas is de bestelde plagron growbox later als verwacht' Nu twijfel ik.. zou ik nog overschakelen naar de plagron set wanneer ik deze heb? (over 4dagen)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed daar :D

 

zou het bij de vertafort bloei tabletten houden. (Tenzij je persé de plagron lijn wil gebruiken dan gebruik je die toch lekker :P )

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed daar :D

 

zou het bij de vertafort bloei tabletten houden. (Tenzij je persé de plagron lijn wil gebruiken dan gebruik je die toch lekker :P )

 

Ik dacht er aan om bij aan te vullen met de plagron green sensation, zo geraakt m'n plantje nog aan pk 13-14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag49.

 

Sinds enkele dagen heb ik m'n plagron setje binnen. Ik heb toch besloten om volledig over te schakelen naar deze producten. Ze klinken veel belovend en hopelijk kunnen ze mijn 'Eerder klein plantje' nog een (eind)Boost geven.

 

Ik gebruik nu de terra bloom,en green sensation. Verder geef ik morgen ook nog even een douche van de Vita Race. Helaas ga ik dit nog maar 1week gebruiken omdat de plant al goed in bloei staat.. men raad aan om dit product eerder te gebruiken.

 

Ik gok dat ze nog een weekje of 3 moet staan?

 

IMG_20180606_194226.jpgIMG_20180606_194310.jpgIMG_20180606_194036.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik afga op de foto, en de bloeitijd van 6-8 weken lees op RQS.

 

Dan denk ik dat je nog zeker minstens 8 weken moet en waarschijnlijk tien.

 

Zaadverkopers onderschatten altijd de bloeitijd, ze rekenen de 1 a 2 weken stilstand tussen groei en bloei niet mee. En bij autoflowers overdrijven ze nog beetje extra :P .

 

Ik had vorig jaar ook autoflowers, en zoals al mijn planten, doe ik ze pas om als de bladeren allemaal doodgaan. Duurt paar weken extra, maar je hebt veel meer! En dat was bij mij vorig het dubbele tov een vriend omdat ik ze gwn heb laten staan tot ze echt bijna dood was qua bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag53.

 

Vandaag heb ik mezelf een goedkope ph/vochtmeter aangeschaft.Dit met het idee 'het is beter iets te weten dan niets te weten'.Ik ben trouwens ook iemand die nogal snel te veel water zou geven. Maar ik heb de indruk dat ze het relatief goed doet. Maar mss toch wat zuiniger zijn met water/voeding geven? Linkse foto : ph waarde rechtse foto vochtigheidswaarde

 

IMG_20180610_161842.jpgIMG_20180610_161856.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...