Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sam1604

Eerste Kweek, Stekaarde Of Andere Aarde?

Recommended Posts

Goedemiddag, ik heb voor het eerst (autoflower) zaadjes gekocht. Na heel wat gegoogle en zoeken op het forum kom ik er maar niet uit in welke aarde ik de zaadjes moet planten en of ik moet voorkiemen of niet.

Als ik het zo lees is overpotten niet gewenst bij autoflower en kunnen de wortels makkelijk beschadigen als je ze eerst in water/watten etc. laat ontkiemen. Omdat je beter niet kunt overpotten had ik het volgende bedacht. Een pot vullen met gewone aarde en dan met een kleiner potje een gat maken en daar stekgrond in doen. En daar dan het zaadje een cm diep instoppen. Hoe denken jullie daar over?

En moet ik nu wel of niet het risico nemen om voor te kiemen of moet ik ze gewoon gelijk in de stekgrond doen en dan laten ontkiemen?

Ik lees zoveel verschillende dingen dat ik er echt niet uit kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik lightmix aarde.

Je kan ze gelijk in de aarde stoppen in een grote pot.

Ikzelf ontkiem ze altijd tussen 2 wattenschijfjes en stop de dan in de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ontkiem tussen keuken papier en stop ze dan in kleine zaailing potjes daar groeien de wortels doorheen en lossen langzaam op. zodra de worteltjes door de potjes komen zet ik ze met potjes en al in de grote potten hierdoor beschadig je geen wortels

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik onkiem in glas water, 24 uur weken. Als ze wortel hebben in zaai en stekgrond en na 1 week overpotten in Light mix.

 

Mr. W ik waarom met potje? En als je wacht tot er veel wortel onderuit komt ben je te laat. Je pakt het potje, plantje tussen wijs en middelvinger, potje omdraaien,in potje knijpen, dat komt los en dan voorzichtig in de andere pot. De wortels houden de kluit aarde wel bij elkaar....

 

Ik heb zojuist zaden ontkiemd. Het waren er 14 en 12 zijn nu 1 tot 3 cm. 1 zaadje is verdwenen en 1 de nek omgedraaid, eigen schuld dikke bult

 

mijn verslag ... Mijn manier

 

http://www.wietforum.nl/topic/124346-kweekje-uit-zaad-oldskool-nieuwerwets/page__fromsearch__1

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ik ga het op de volgende manier proberen: Eerst ontkiemen tussen keukenpapier, dan gat maken in de uiteindelijke pot met aarde en dat gat vullen met stekaarde.

Edited by Sam1604

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog twee vraagjes, zou ik dit als potgrond kunnen gebruiken?

En hoe groot zal ik het gat met stekgrond maken?

 

https://boerenbond.n...3448121827.html

 

 

professionele potgrond

  • organisch bemest voor 150 dagen
  • met perliet en kokos voor een luchtige structuur
  • met lava- en zeewiermeel = extra vitamines

Edited by Sam1604

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...