Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maestro123

25X Pp Dimlux 1000W

Recommended Posts

Had niet gedacht in het begin dat je de temperatuur zo goed onder controle zou kunnen houden al is het natuurlijk ook nog niet echt zomers.

Zorg wel dat de grond droog genoeg staat op het moment dat je water geeft, want die hangende bladeren lijkt toch verdacht veel op te natte grond. Persoonlijk zou ik iets meer geven per keer en dan om de dag.

Is je ph niet wat aan de lage kant voor aarde trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik kijk naar je 'pistils' en dan met name op de 2e foto, dan zie je dat deze er "kronkelig" bij staan, een teken dat je medium te nat is. je wilt pistils die mooi, recht uitsteken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie bij jou wat ik ook heb. Brandplekjes, kan windburn zijn is me verteld. En vergeling in het blad wat missschien duid op overvoeden. Die klauwen en kanoblaadjes kan ook door het warme weer komen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, CannaDanny said:

Ziet er goed uit! Alleen die kleine topjes onderin word veel werk om te knippen. Ik zou meeste weghalen de plant kan die energie beter in de hogere toppen steken. 

ja klopt heb dat ook gedaan bij de voorste planten derest kom ik helaas niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, cannarie said:

Had niet gedacht in het begin dat je de temperatuur zo goed onder controle zou kunnen houden al is het natuurlijk ook nog niet echt zomers.

Zorg wel dat de grond droog genoeg staat op het moment dat je water geeft, want die hangende bladeren lijkt toch verdacht veel op te natte grond. Persoonlijk zou ik iets meer geven per keer en dan om de dag.

Is je ph niet wat aan de lage kant voor aarde trouwens?

de grond is droog zodra ik water geef dus dat is het denk ik niet.

wat voor ph raad jij aan dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, greentjeonatrip said:

Als ik kijk naar je 'pistils' en dan met name op de 2e foto, dan zie je dat deze er "kronkelig" bij staan, een teken dat je medium te nat is. je wilt pistils die mooi, recht uitsteken.

oke bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mr-w said:

Zie bij jou wat ik ook heb. Brandplekjes, kan windburn zijn is me verteld. En vergeling in het blad wat missschien duid op overvoeden. Die klauwen en kanoblaadjes kan ook door het warme weer komen. 

oke zat ook te denken aan windburn 

Share this post


Link to post
Share on other sites

HULP  nodig

bijna alle bladeren hangen heel erg en het is echt niet te veel water, hebben tot gister geen water meer gegeven zodat alles kurkdroog werd maar de bladeren gingen steeds meer hangen WAT KAN HET ZIJN??

temperatuur is onder controle

luchtvochtigheid is altijd tussen de 40 en 50%

water gegeven gister 600 ml met terrabloom en green sensation

het enige vermoeden dat ik me nog kan bedenken is de ph te laag is, ik stak de meter in de aarde van de slechte planten en die had een ph van 5.8 en de goede had een ph van 6.2

dus gister water gegeven zonder ph min dus ph van 6.9

voor derest weet ik niet wat het kan zien iemand enig idee?

0ad4da86-aab9-4eb1-a726-661846cb36e7.thumb.jpg.7987f11946b4eb568e8e0d0c07acc963.jpg00f1ceb1-1984-4277-8533-8b195520847f.thumb.jpg.7817a83f8a8e2d929114bc4c03503b46.jpg200ee052-b8bb-41b0-9ba9-627e753fe231.thumb.jpg.91a16ad70188cca5827760461ee40b1e.jpg605206f2-e92a-4bfe-b3e9-2d11cb748fc3.thumb.jpg.3ed9ff0596644d1b7e35d0cb02f361f2.jpgaf1e3df5-c070-4e40-9564-b1d8759303d7.thumb.jpg.4099930ae49a7110c3320d3b9d292a8d.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te droog nu, denk ik. ze hangen nu vanaf de steel slap namelijk.

Kijk eens wat er gebeurt als je er 1 water geeft. Stond hij te droog zal het met een kwartiertje weer rechtop staan.

On 6/23/2018 at 5:06 PM, maestro123 said:

wat voor ph raad jij aan dan?

voedingswater richting de 6.3 op aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant in de volle bloei in een 18L pot kan je makkelijk rond de 1.5L water geven. En daarna wacht je tot dat je potten weer licht aanvoelen en dan geef je weer water. Dus dat je bijvoorbeeld om de 2 a 3 dagen water geeft. Dit is wel een indicatie want elke ronde is anders.

Je zegt dat je het idee heb dat je PH te laag is. Dat zou kunnen kloppen omdat je aarde waarschijnlijk verzuurd is. Ik las in je verslag dat je een tijdje elke dag 600ml water gaf dus dan geef je de aarde eigenlijk niet de tijd om droog te trekken en verzuurd dan. 

De symptomen van een lage PH begint meestal bij de grote bladeren in het midden van de plant. Die worden langzaam geel met lelijke bruine vlekken erop. In een later stadium trekt het verder naar boven in de plant en staat de plant zo goed als stil wat zich uit in kleine toppen.

Op de foto's tezien heb je ze nu flink droog laten trekken. Dat is goed want dan kan je nu in sturen met een hogere PH waarde. Je kan een keertje water geven zonder PH- te gebruiken en dan bij de waterbeurt daarna gewoon 6.3 aanhouden. Of misschien moet je nog iets langer met 6.5 verder gaan maar dat is een kwestie van kijken hoe je planten erop reageren.

Als je foto's maakt zonder HPS is het een stuk makkelijker om te beoordelen.

En hoe heb je de waardes van je aarde gemeten? Want je kan niet zomaar je PH meter in de aarde steken en meten. 

groetjes klaver 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, klaver90 said:

Een plant in de volle bloei in een 18L pot kan je makkelijk rond de 1.5L water geven. En daarna wacht je tot dat je potten weer licht aanvoelen en dan geef je weer water. Dus dat je bijvoorbeeld om de 2 a 3 dagen water geeft. Dit is wel een indicatie want elke ronde is anders.

Je zegt dat je het idee heb dat je PH te laag is. Dat zou kunnen kloppen omdat je aarde waarschijnlijk verzuurd is. Ik las in je verslag dat je een tijdje elke dag 600ml water gaf dus dan geef je de aarde eigenlijk niet de tijd om droog te trekken en verzuurd dan. 

De symptomen van een lage PH begint meestal bij de grote bladeren in het midden van de plant. Die worden langzaam geel met lelijke bruine vlekken erop. In een later stadium trekt het verder naar boven in de plant en staat de plant zo goed als stil wat zich uit in kleine toppen.

Op de foto's tezien heb je ze nu flink droog laten trekken. Dat is goed want dan kan je nu in sturen met een hogere PH waarde. Je kan een keertje water geven zonder PH- te gebruiken en dan bij de waterbeurt daarna gewoon 6.3 aanhouden. Of misschien moet je nog iets langer met 6.5 verder gaan maar dat is een kwestie van kijken hoe je planten erop reageren.

Als je foto's maakt zonder HPS is het een stuk makkelijker om te beoordelen.

En hoe heb je de waardes van je aarde gemeten? Want je kan niet zomaar je PH meter in de aarde steken en meten. 

groetjes klaver 

 

 

wat raad je aan dan elke dag 600 ml water (dat trekt die nog droog) of 1 keer in de 3 dagen 1.5L.

heb de waardes wel gemeten door de meter in de aarde te steken weet dat het niet zo werkt maar was ook gewoon interesse en niet 100% correct natuurlijk maar dat ik een beetje weet hoe het zit

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, maestro123 said:

wat raad je aan dan elke dag 600 ml water (dat trekt die nog droog) of 1 keer in de 3 dagen 1.5L.

niet om bijdehand te doen maar..

On 17 mei 2018 at 12:47 PM, lostchild said:

Ik zou proberen meer water (3x zoveel) te gaan geven als je nu doet.
De fabrikant adviseert 10% vh volume aan gebruikte aarde om goed te bevochtigen wat neerkomt op 1.8ltr per keer.

 

On 23 juni 2018 at 2:03 PM, cannarie said:

Zorg wel dat de grond droog genoeg staat op het moment dat je water geeft, want die hangende bladeren lijkt toch verdacht veel op te natte grond. Persoonlijk zou ik iets meer geven per keer en dan om de dag.

2 hours ago, klaver90 said:

Een plant in de volle bloei in een 18L pot kan je makkelijk rond de 1.5L water geven. En daarna wacht je tot dat je potten weer licht aanvoelen en dan geef je weer water. Dus dat je bijvoorbeeld om de 2 a 3 dagen water geeft.

Een gewone ph meter in de grond steken heeft geen enkele zin. Als je op die informatie af gaat wordt je alleen maar misleid door een onbetrouwbare meting. Lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor je meter trouwens. Er zijn wel speciale grond meters maar zelfs die werken niet als je grond kurkdroog staat

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, cannarie said:

niet om bijdehand te doen maar..

 

Een gewone ph meter in de grond steken heeft geen enkele zin. Als je op die informatie af gaat wordt je alleen maar misleid door een onbetrouwbare meting. Lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor je meter trouwens. Er zijn wel speciale grond meters maar zelfs die werken niet als je grond kurkdroog staat

1.8 liter is te veel we geven nu 600ml elke dag en na 1 dag is die weer droog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, cannarie said:

Ken je de tafel van 0,600?

ja maar geef liever elke dag water dan in 1 keer heel veel 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het staat je natuurlijk volledig vrij om elk advies in de wind te slaan. Maar als iemand je een advies geeft en je vraagt hem direct erna om het zelfde advies, zou ik toch raar staan te kijken als hij opeens iets anders zegt.

Persoonlijk zou ik niet meteen naar 1.8 gaan, maar er tussenin gaan zitten. Ik kan me zo voorstellen dat het wortelstelsel zich niet mooi door de hele pot heeft ontwikkeld na telkens slechts 600ml te hebben gekregen en dan zou 1.8 toch ineens net effe te veel kunnen zijn. Puur speculatief dit overigens, want heb zelf geen ervaring met inwateren met slechts 3% van de grond

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, cannarie said:

Het staat je natuurlijk volledig vrij om elk advies in de wind te slaan. Maar als iemand je een advies geeft en je vraagt hem direct erna om het zelfde advies, zou ik toch raar staan te kijken als hij opeens iets anders zegt.

Persoonlijk zou ik niet meteen naar 1.8 gaan, maar er tussenin gaan zitten. Ik kan me zo voorstellen dat het wortelstelsel zich niet mooi door de hele pot heeft ontwikkeld na telkens slechts 600ml te hebben gekregen en dan zou 1.8 toch ineens net effe te veel kunnen zijn. Puur speculatief dit overigens, want heb zelf geen ervaring met inwateren met slechts 3% van de grond

maar als ik nu 1.8 liter ga geven verzuip ik ze dan niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar geef ik letterlijk antwoord op in de tekst die je quote..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te droog idd, 1-1,5 liter per dag toen ik nog handmatig water gaf aan 18 liters (weinig per m2). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maestro123,

Ik doe precies het zelfde als jou.

Elke dag 600ml bij planten, die meer vragen 800ml ELKE DAG op 18L potten.

Als ik 1,5L er in kwak worden mijn dames niet vrolijk, ik ga daarom dus voor 600 á 800 ml per dag net wat ze naar behoefte nodig hebben maar wel elke dag wat water.

Ik krijg hangend blad als ik in 1x zoveel er in gooi, daaruit haal ik dat ze het niet fijn vinden.

Het water pak ik altijd een dag van te voren zodat het mooi op kamer temperatuur is waar de planten staan (niet in de tent dus:rolleyes:).

 

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, )0057 said:

Te droog idd, 1-1,5 liter per dag toen ik nog handmatig water gaf aan 18 liters (weinig per m2). 

bij mij niet hoor na 24 uur staan sommige nog nat met 600ml

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Xaim said:

@maestro123,

Ik doe precies het zelfde als jou.

Elke dag 600ml bij planten, die meer vragen 800ml ELKE DAG op 18L potten.

Als ik 1,5L er in kwak worden mijn dames niet vrolijk, ik ga daarom dus voor 600 á 800 ml per dag net wat ze naar behoefte nodig hebben maar wel elke dag wat water.

Ik krijg hangend blad als ik in 1x zoveel er in gooi, daaruit haal ik dat ze het niet fijn vinden.

Het water pak ik altijd een dag van te voren zodat het mooi op kamer temperatuur is waar de planten staan (niet in de tent dus:rolleyes:).

 

Gr, X

precies bij mij gaat dat ook niet goed hoor 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou altijd bang dat een deel van mn grond uitdroogt.

Maargoed, die Xaim heeft best leuke plantjes groot gebracht dus blijkbaar kan het wel zonder problemen ;) Maar elke dag water geven moet je wel net zin in hebben.

Ik hanteer zelf meestal een procentje of 8

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag water = gelijk aan elke dag een beetje liefde voor het plantje :D

Ik heb er lol in om het elke dag te doen, kan ik ook alles prima controleren.

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er wel raakvlakken mee. Ik denk dat deze man op een leuke manier heel goed illustreert hoe je de dames het beste kunt verzorgen. Zet je hoofdtelefoon op en luister eens heel goed wat deze man te vertellen heeft. De titel was niet eens de aanleiding voor mij om te bekijken, maar het was meer dat ik tegen dit filmpje aanliep vanwege de luchtvochtigheid. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...