Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maestro123

25X Pp Dimlux 1000W

Recommended Posts

Je moet die tabel wel met een korreltje zout zien. Dan kan hij idd handig zijn

 

Zoals wietefras er al eens terecht over zei.. Probeer je planten maar eens tot week 2 alleen N te geven. Dat gaat echt niet goed hoor :) Ook voor die periode kun je bijv tegen een CaMg tekort aan lopen

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek deze tabel maar eens op dan vind je 5 verschillende.

Dat een plant alleen maar stikstof nodig is dat is gebaseerd op niks.

 

Fosfor helpt juist bij de worteling net als nog een tal van elementen,hier staat vanaf de 2 week bloei.

Het is altijd een combinatie van stoffen.

Het gaat om het balans dat zal met stikstof in het begin wel hoger liggen dan aan het einde.

 

ik hou zelf ook 10% aan met een sproeilans of druppelsysteem.

Hier doel ik wel op volwassen planten geen kleintjes.

Dan zou ik meer kijken naar het gewicht van een aantal potten vooral als je een klein hokje hebt.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ec is 0.4. Ik volg geen schema, maar start met 1,3 inclusief 0.4. Eigenlijk dus 0.9. Dan bouw ik op, elke week 0.1 erbij en kijk wat de planten doen.

 

Volgende ronde groeivoeding geven tot bloeiverschijnselen.

 

Week 1 en 2 groei ec 1,3 groeivoeding

Week 1 bloei ec 1,4 groeivoeding

Week 2 bloei 1,5 bloeivoeding

Enz

 

Is je start ec hoger dan lijkt je ec hoger dan normaal. Kan best 0.8 zijn dan begin je dus met 1,7 eigenlijk 0.9 hetzelfde dus. Dan heb je misschien andere problemen bijv schomelende ph waardes door andere samenstelling van het water.

 

Met canna voeding had ik ook stijgende ph dus maakte de voeding aan en direct geven. Ik liet 40 liter over, lucht pomp en circulatie pomp erin en na een aantal dagen aanvullen, voeding erin en geven. Weer 40 liter overlaten enz. Nooit ph - toegevoegd, ph en ec was zoals gewenst.

 

 

 

Google op free pot ebooks of Growing Elite marihuana free pdf, leuk om te lezen

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit so far. Ik zou wel volgende keer de potten tot de rand vullen, nu zijn het 16,5 liters die de plek innemen van 18 liters. Blijf je van bovenaf water geven of is het een optie om er gewoon een bak water in te pompen en dan na 15-20 minuten het restant er weer uit te pompen? Ik heb de laatste maanden echt grote voordelen ervaren van zo'n manier, ook op aarde.

Qua voeding, je kunt volgens mij gewoon nog een paar dagen groeivoeding geven en dus idd terug switchen.

Je kunt overwegen om een maxicontroller aan te sluiten, dan hoef je niet aan de lamp te draaien afhankelijk van de temperatuur?

 

Maar, goed begin, succes!

 

van boven af want heb geen ruimte om voor alle schotels eronder te zetten en ga geen water in de tent gooien want denk niet dat dat goed gaat hoe doe jij dat dan van onder water geven?

 

Ik heb een bak gemaakt van hout met vijverfolie (1.5x1.5). Ik pomp het erin en met een vlakzuigpomp het restant er ook weer uit. Werkt echt perfect en vind het ideaal ten opzichte van mn eerste draaien waarbij ik in de schotels water gaf. Als je tent vlak staat kun je het gewoon in de tent gieten, heb ik ergens anders ook weleens gedaan, maar ik snap dat je daar terughoudend in bent (gevoelsmatig).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om het balans dat zal met stikstof in het begin wel hoger liggen dan aan het einde.

Volgens mij moet je de tabel dus ook gewoon zo lezen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zou kunnen maar bv wortel stimulator zit vaak meer fosfor in dan stikstof.

Maar doet er niet toe, wou alleen zeggen zou me niet te blind staren op 1 element ze werken in verband.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard hebben de planten niet alleen N nodig gedurende de groei, in groeivoeding zit immers N, P, K & een tal van andere elementen maar alleen de verhouding N-P-K word vermeld net zoals in dit grafiekje.

 

Het grafiekje is dan ook voornamelijk handig om een inzicht te geven in het verbruik van de 3 hoofd elementen en benadrukt waarom het belangrijk is om groeivoeding te blijven geven tot aan de zichtbare bloei.

 

Maar inderdaad; alle beschikbare plaatjes en informatie dienen als hulpmiddel maar uiteindelijk moet je er altijd kritisch naar kijken en nooit blind van uitgaan. Elke situatie, plant en phenotype is anders ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd!

 

14 dagen 18/6 gehad

en nu 12 dagen 12/12

 

lamp staat aan op 1200watt

temperatuur is aan rond de 28/29 graden

uit rond varieert heel erg lichteraan hoe warm het buiten is maar licht altijd tussen de 22 en 26 graden

luchtvochtigheid is rond de 60%

geef nu elke dag 800ml water met bloeivoeding

en heb alle planten gedievt

 

 

IMG_0655.JPG.b93475dae99834c965da7098b3256b70.JPGIMG_0656.JPG.83652bcd43452edfbf9f830e162bf5f6.JPGIMG_0657.JPG.a60bf25e3d7609b20af92dfdbebc48d9.JPGIMG_0652.JPG.7e21bfa3eb94fb8f7b16c7f96336818c.JPGIMG_0653.JPG.685e11d2f52c388275744f0fe2fded97.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten die nog wel zullen doorgroeien. Bij mij groeiden ze nog zeker 14 dagen door na omschakelen. Indica zet ik in de bloei als ze 50% van de gewenste lengte zijn, sativa iets eerder. Ze zijn wel donkergroen, misschien 10% minder voeding geven want je zit tegen de grens aan.

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten die nog wel zullen doorgroeien. Bij mij groeiden ze nog zeker 14 dagen door na omschakelen. Indica zet ik in de bloei als ze 50% van de gewenste lengte zijn, sativa iets eerder. Ze zijn wel donkergroen, misschien 10% minder voeding geven want je zit tegen de grens aan.

 

Greetz CD

 

oke thanks zal er reken mee houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo zit ie tegen de grens aan? Waaraan zie je dat?

 

Ik vind de bladeren donkergroen. Wellicht verbranden de bladpunten bij een hogere ec. Ze staan net in de bloei, misschien nog een week wachten met ec verhogen. Om overschot te voorkomen zeg maar.

 

Greetz CD

 

@maestro123, Welke ec zit je nu op?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoezo zit ie tegen de grens aan? Waaraan zie je dat?
Ik vind de bladeren donkergroen. Wellicht verbranden de bladpunten bij een hogere ec. Ze staan net in de bloei, misschien nog een week wachten met ec verhogen. Om overschot te voorkomen zeg maar. Greetz CD @maestro123, Welke ec zit je nu op?

 

meet geen ec, geef voeding volgens het schema van plagron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor zonder meter... Dan zit je denk ik wel goed... Misschien lijkt het blad ook donkerder op de foto

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind zelf donkergroen blad altijd wel mooi, zolang ze maar niet verbranden.

Dat zie je vanzelf wel aan de bladpunten inderdaad.

 

Zou zelf er voor kiezen om organisch of organisch mineraal te kweken op aarde.

Heb je wat minder snel verbrandingen en tekorten of juist weer overschotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd!

 

14 dagen 18/6 gehad

22 dagen 12/12

lamp 1200watt

temperatuur lamp aan 29graden

temperatuur lamp uit 23 graden

luchtvochtigheid lamp uit 75%

lamp aan 60%

 

ik geef nu elke dag 1 liter water met terra bloom en pk 13-14(ph altijd rond de 6) en heb een paar dagen wat minder voeding gegeven omdat ik verbrande puntjes was tegen gekomen volgens mij gaat dat nu beter.

 

de bladeren met verbranden puntjes.

IMG_0662.JPG.74df29e0c78bfd215608922580722f45.JPGIMG_0661.JPG.0d0acf097172ef91b44099f7129d1d05.JPG

 

nu een punt waar ik me zorgen om maak ik geef dus elke dag water 1 liter 2 uur nadat de lamp aangaat alleen de laatste dagen merk ik dat de grond nog kletsnat is terwijl 24 uur nadat ik water heb gegeven zie foto hier onder. vraag me af wat er mis gaat of hoort dit?

IMG_0681.JPG.789491964e28ed15f1478dafae6cde24.JPG

 

kwam dit tegen ernstig of niks?

IMG_0684.JPG.0ef00b22ca8bb526e16e5ea10f253203.JPGIMG_0685.JPG.ab820ca6ca1988af388117dbfa9ea20d.JPG

 

nu het volgende punt wat me zorgen maakt is de hoge luchtvochtigheid rond de 70% lamp uit 60% lamp aan veels te hoog natuurlijk en als ik water geef stinkt het ook een beetje naar rot vandaar dat ik vandaag een luchtontvochtiger heb gekocht maar kan daar nog geen resultaat van geven want hij draait net een uur hoop dat dit gaat helpen.

 

IMG_0689.JPG.90492009fe9341503430c60493d01685.JPG

 

nog meer foto's

IMG_0677.JPG.18b910f5309915b55bad751c9b60ee68.JPGIMG_0678.JPG.94a90d1afb7f92815da09d9b4e907dab.JPGIMG_0679.JPG.adf27799f6750fd6dfdbe80309649189.JPGIMG_0683.JPG.b10486a641743b00ec00b7d38fd6c5cf.JPGIMG_0668.JPG.983f2153996368eb7a968784e1209f01.JPG

hoop op wat advies.

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je merkt dat je grond nog nat is: absoluut geen water meer geven, sla n dagje (of twee) over. Planten verzuipen is heel makkelijk, en moeilijk te herstellen. Ik zie op je foto's ook veel blad naar beneden hangen, dit kan ook een aanduiding zijn van t feit dat ze (veel) te nat staan.

Blijf nooit zomaar een standaard hoeveelheid voeden, maar kijk goed naar de behoefte van je plantjes, till je potten af en toe op, dan merk je het verschil tussen droog staan en nat staan goed. Of gebruik tensiometers.

De behoefte van n klein plantje is weinig, maar wordt steeds meer naarmate je cyclus vordert, en richting het einde gaan ze steeds minder drinken. Geef je op dat punt te veel, dan kun je flinke schade aanrichten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je merkt dat je grond nog nat is: absoluut geen water meer geven, sla n dagje (of twee) over. Planten verzuipen is heel makkelijk, en moeilijk te herstellen. Ik zie op je foto's ook veel blad naar beneden hangen, dit kan ook een aanduiding zijn van t feit dat ze (veel) te nat staan.

Blijf nooit zomaar een standaard hoeveelheid voeden, maar kijk goed naar de behoefte van je plantjes, till je potten af en toe op, dan merk je het verschil tussen droog staan en nat staan goed. Of gebruik tensiometers.

De behoefte van n klein plantje is weinig, maar wordt steeds meer naarmate je cyclus vordert, en richting het einde gaan ze steeds minder drinken. Geef je op dat punt te veel, dan kun je flinke schade aanrichten.

 

maar best raar toch midden in de bloei in 18 liter potten 1 liter water geven en dat is teveel???

maar ik sla maar is een dagje over.

over die hangende bladeren kan inderdaad best wel maar het valt op dat het de bladeren zijn die geen licht krijgen omdat ze te diep zitten wellicht heeft dat er wat mee te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je dieven?

 

1 liter per dag is inderdaad te veel. Je potten zijn vast mega zwaar... Ff checken denk ik, potten optillen dus.

 

 

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je dieven?

 

1 liter per dag is inderdaad te veel. Je potten zijn vast mega zwaar... Ff checken denk ik, potten optillen dus.

 

heb al een keer gedievt en haal af en toe bladeren weg die geen licht krijgen maar omdat alles nu vast zit onder het net wordt het lastig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat daardoor ook de luchtvochtigheid wat hoog is, omdat je over het algemeen teveel water geeft ? Op basis waarvan geef je de hoeveelheden ? hangende stevige bladeren is teveel water en de opname kan fluctueren, zeker in de bloei. Misschien is het in jouw geval een idee om eens een sateprikker in je grond te steken en kijken of die verkleurt en er grond aan blijft kleven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einde strek bloei zijn er een aantal dagen dat de plant veel minder drinkt dan daarvoor.

Gaf je 1ltr kan het zijn dat je dan met die 1ltr 4dgn toe kan.

 

Veel kwekers zijn hier niet van op de hoogte (tillen geen potten of gebruiken geen tensio meter) en geven dezelfde hoeveelheid als daarvoor waarmee ze de plant aan het verzuipen zijn zonder dat ze er erg in hebben.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd LC. Ik gebruik zelf tensiometers en toch schrijf ik nog iedere dag de waardes op mijn whitebordje en kun je idd heel mooi en goed zien dat de opname toch wel fluctueert, per fase, per soort, zelfs per plantje...

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einde strek bloei zijn er een aantal dagen dat de plant veel minder drinkt dan daarvoor.

Gaf je 1ltr kan het zijn dat je dan met die 1ltr 4dgn toe kan.

 

Veel kwekers zijn hier niet van op de hoogte (tillen geen potten of gebruiken geen tensio meter) en geven dezelfde hoeveelheid als daarvoor waarmee ze de plant aan het verzuipen zijn zonder dat ze er erg in hebben.

 

been there :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...