Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maestro123

25X Pp Dimlux 1000W

Recommended Posts

Ik heb op deze manier twee keer een draai verknalt. Gaat ook heel snel als ze te nat staan. Nu heb ik de potten goed gemeten steeds en zie nu al wat boven mij ook geschreven is. Na drie weken bloei gaan de dames minder drinken. Dus idd meten is weten. Heb op Ali Express goedkoop metertje gekocht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op deze manier twee keer een draai verknalt. Gaat ook heel snel als ze te nat staan. Nu heb ik de potten goed gemeten steeds en zie nu al wat boven mij ook geschreven is. Na drie weken bloei gaan de dames minder drinken. Dus idd meten is weten. Heb op Ali Express goedkoop metertje gekocht.

 

blijf wel je potten handmatig wegen/controleren, goedkope metertjes willen weleens een eeh "gekleurd" beeld geven :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat daardoor ook de luchtvochtigheid wat hoog is, omdat je over het algemeen teveel water geeft ? Op basis waarvan geef je de hoeveelheden ? hangende stevige bladeren is teveel water en de opname kan fluctueren, zeker in de bloei. Misschien is het in jouw geval een idee om eens een sateprikker in je grond te steken en kijken of die verkleurt en er grond aan blijft kleven?

 

gewoon veel gelezen en veel mensen zeiden dat in de bloei de plant 1 tot 2 liter per keer drinkt en ben in de bloei dat rustig gaan opbouwen bij 800ml per dag stond die snel alweer droog dus vandaar.

 

Einde strek bloei zijn er een aantal dagen dat de plant veel minder drinkt dan daarvoor.

Gaf je 1ltr kan het zijn dat je dan met die 1ltr 4dgn toe kan.

 

Veel kwekers zijn hier niet van op de hoogte (tillen geen potten of gebruiken geen tensio meter) en geven dezelfde hoeveelheid als daarvoor waarmee ze de plant aan het verzuipen zijn zonder dat ze er erg in hebben.

 

thanks voor je antwoord zal er zeker wat meedoen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf wel je potten handmatig wegen/controleren, goedkope metertjes willen weleens een eeh "gekleurd" beeld geven :innocent:

 

Vingers visueel stokjes What ever want wegen gaat niet meer nu ze in het net staan. Hou bij hoeveel ik geef en controleer elke dag wat de grond doet. En gaat tot nu toe goed.

 

-W-

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kweek man!

 

Ik had zelf 16x18liter potten staan in een tent van 150x150 maar dat was met amnees. Ik heb het ook wel eens met 30 stuks gedaan maar dan schijnt het licht niet diep genoeg. Maar misschien dat het met PP beter uit pakt.

 

Uitkijken met teveel water geven op aarde. Anders gaat je PH dalen en zit je dalijk in week 6 in de problemen.

 

gr klaver :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk nou dan, Klaver is trug :hug:

Wb man.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kweek man!

 

Ik had zelf 16x18liter potten staan in een tent van 150x150 maar dat was met amnees. Ik heb het ook wel eens met 30 stuks gedaan maar dan schijnt het licht niet diep genoeg. Maar misschien dat het met PP beter uit pakt.

 

Uitkijken met teveel water geven op aarde. Anders gaat je PH dalen en zit je dalijk in week 6 in de problemen.

 

gr klaver :)

 

thanks man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk nou dan, Klaver is trug :hug:

Wb man.

 

Haha thanks vriend

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

even tussen update heb nu 3 dagen geen water gegeven en potten zijn nu pas weer droog. ga vanavond dus weer beginnen met water geven 500ml per plant en ga dat weer rustig opbouwen en goed kijken of ze dan meer nodig hebben of niet.

 

de luchtvochtigheid is ook nu eindelijk omlaag aan het gaan na 4 dagen fulltime aanstaan van de ontvochtiger en is nu 40%

 

dus dat gaat weer de goede kant op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top!

 

Fotootje misschien?

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag wat rotte bladeren er tussen uitgehaald want blijf me zorgen maken om die rottende geur. zie fotos hier onder is dit foute boel of gewoon een natuurlijk proces volgens mij het laatste.

 

IMG_0699.JPG.83ca90fefa63c6f2e6705865c341c84c.JPG

IMG_0700.JPG.e6a4b6c5775bb7b3e4e6440dd8bd6b00.JPG

 

onze redder in nood, de ontvochtiger als die uitstaat schiet het gelijk weer boven de 60%

 

IMG_0701.JPG.617a8e980f870f7ec6ebb5b76bc97e59.JPG

 

eigen irrigaties systeem gemaakt.

IMG_0702.JPG.e228ef30bdfc2b82d9207f531c680d91.JPG

IMG_0703.JPG.55b3992f574a972253bb7a8265650a0f.JPG

 

IMG_0704.JPG.2b6f41025a0cb8db8fe7c2af66fa2de5.JPGIMG_0706.JPG.c6a1e7741388f1b7e31f932e0afa8bd2.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gemaakt kerel, zo kun je lekker nauwkeurig water geven! Zou wel de uitlaat iets lager doen, t ziet eruit alsof je nu de stammetjes bewaterd, dat zou misschien stamrot in de hand kunnen werken... maar mooi werk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk bedacht en goed uitgevoerd!

 

Heb echter gelezen en gehoord dat onze lieve dames veel ballaststoffen uitstoten rondom de stam, door water van bovenaf te geven EN dichtbij de stam, spoel je deze ongewenste zouten terug de aarde in met mogelijk negatieve gevolgen...

 

Al lijken je planten er tot nu toe geen last van te hebben ;) ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie kanovormige bladeren bovenin en hangend blad onderin. Dat betekent dat de problemen met verdamping/hittestress hebben, natte voeten, misschien wat hoge lv of schommelingen....

Toppen zijn dun misschien niet compact, te weinig ruimte. Doordat de bladeren overlappen, elkaar aanraken word het vochtig, kans op schimmel. Dat zijn de bladeren die je eerder hebt gepost...

Ik zou wat fanleaves verwijderen en zoveel mogelijk ventileren, extra ventilator zetten. Je hebt op de grond geen ruimte, misschien een clipfan aan de wand?

Is niet verkeerd bedoeld allemaal, ik maak me alleen zorgen want dit is way beyond mijn vorige ronde. Zoveel blad overal.

Die f#c!NG temperaturen ook nog buiten... Dat maakt 't nog moeilijker!

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het heet is merk ik aan mijn dames ook. Toch stug blijven wegen kijken en meten. Kanoblaadjes kunnen ook mooi blijven heb ik gemerkt als de rest maar recht op staat. Wel valt alles wat onder het bladerdak hangt in razend tempo eraf nadat de voeding eruit gezogen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie kanovormige bladeren bovenin en hangend blad onderin. Dat betekent dat de problemen met verdamping/hittestress hebben, natte voeten, misschien wat hoge lv of schommelingen....

Toppen zijn dun misschien niet compact, te weinig ruimte. Doordat de bladeren overlappen, elkaar aanraken word het vochtig, kans op schimmel. Dat zijn de bladeren die je eerder hebt gepost...

Ik zou wat fanleaves verwijderen en zoveel mogelijk ventileren, extra ventilator zetten. Je hebt op de grond geen ruimte, misschien een clipfan aan de wand?

Is niet verkeerd bedoeld allemaal, ik maak me alleen zorgen want dit is way beyond mijn vorige ronde. Zoveel blad overal.

Die f#c!NG temperaturen ook nog buiten... Dat maakt 't nog moeilijker!

 

Greetz CD

 

ja begin me ook steeds meer zorgen te maken maar wat bedoel je met fanleaves? en die kano vormige bladeren is dat erg? heb trouwens een extra clipfan opgehangen heb nu dus een grote die heen en weer gaat en 2 kleintjes die paar planten in de hoek ventileren.

 

Ik zie kanovormige bladeren bovenin en hangend blad onderin. Dat betekent dat de problemen met verdamping/hittestress hebben, natte voeten, misschien wat hoge lv of schommelingen....

Toppen zijn dun misschien niet compact, te weinig ruimte. Doordat de bladeren overlappen, elkaar aanraken word het vochtig, kans op schimmel. Dat zijn de bladeren die je eerder hebt gepost...

Ik zou wat fanleaves verwijderen en zoveel mogelijk ventileren, extra ventilator zetten. Je hebt op de grond geen ruimte, misschien een clipfan aan de wand?

Is niet verkeerd bedoeld allemaal, ik maak me alleen zorgen want dit is way beyond mijn vorige ronde. Zoveel blad overal.

Die f#c!NG temperaturen ook nog buiten... Dat maakt 't nog moeilijker!

 

Greetz CD

 

ja begin me ook steeds meer zorgen te maken maar wat bedoel je met fanleaves? en die kano vormige bladeren is dat erg? heb trouwens een extra clipfan opgehangen heb nu dus een grote die heen en weer gaat en 2 kleintjes die paar planten in de hoek ventileren.

ja begin me ook steeds meer zorgen te maken maar wat bedoel je met fanleaves? en die kano vormige bladeren is dat erg? heb trouwens een extra clipfan opgehangen heb nu dus een grote die heen en weer gaat en 2 kleintjes die paar planten in de hoek ventileren.

Edited by maestro123

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier maak ik me vooral zorgen om het lijkt wel alsof ze elkaar aansteken als een soort virus want de bladeren geven zo het gele door aan elkaar lijkt het wel.

 

499A216B-3FAD-4759-BF4C-839EDEBB7933.jpeg.5b047c6268734fa77fd38a1a5f91db0d.jpeg

 

2460E10C-0917-4123-ACF8-EECBF95D1F72.jpeg.f8faecb417cb1d78ba632c7d04e8622e.jpeg

 

 

gele vlekken deze staat los van de bovenste

40C86A61-4D94-4777-B223-E1471E3BB1BE.jpeg.8fa9265a58188f4b27806b8163d83a3e.jpeg

 

en deze bladeren die naar beneden krullen dat deden ze in het begin niet. en op de achtergrond weer gele vlekken zie ik

10371E11-71AE-406E-99C1-546F8FD256A4.jpeg.d34d0995537b2cdc142f88442a106ab8.jpeg

 

ook bovenaan krullen wat bladeren

64D84DBE-D93F-4C4B-A75B-A81B5999E27D.jpeg.e56b1266f43c8c807c0d83ca7f39e410.jpeg

 

advies graag gewild!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel verbranding. Niet typisch een van de bladproblemen omdat de vlekken vrij agressief reageren lijkt het of heb ik dat mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dan te hoge temperatuur hij schommelt namelijk met dit weer nog wel eens tot boven de 30 graden zal deze proberen 28 graden te houden. komt de volgende vraag gelijk ik geef op dit moment 500 ml water per plant maak dan een vat aan met 15 liter en 75 ml terra bloom en 30 ml pk 13-14 is dat goed of zouden jullie iets anders doen wellicht heeft dat er ook iets mee te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat staat erop de fles dan?

 

Ik geef tussen de 20 en 30 ml bloeivoeding. Dat is per liter water en zit dan op ec 1,5 ph 6-6.5

 

Ik gaf per week 50-80 liter, op 28 planten...

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 ml terra bloom per 1 liter staat op de fles en ook in het schema

https://www.plagron.com/nl-NL/grow-schedule-calculator/my-grow-schedule.html

 

Wat staat erop de fles dan?

 

Ik geef tussen de 20 en 30 ml bloeivoeding. Dat is per liter water en zit dan op ec 1,5 ph 6-6.5

 

Ik gaf per week 50-80 liter, op 28 planten...

5 ml terra bloom per 1 liter staat op de fles en ook in het schema

https://www.plagron....w-schedule.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een 800m3 afzuiger net iets te klein is voor het mooie. Op welke stand draait ie? De volgende ronde kan je beter een 1500m3 halen.

 

Als ik het op je foto's goed zie dan heb je je inlaten hoog in je tent geplaatst. Maar wat er dan gebeurt is dat de frisse lucht direct door je filter weer weg wordt gezogen. Je kan je inlaten beter laag in je tent plaatsen dan legt de frisse lucht de langste afstand af. Op deze manier kan je de temperatuur en luchtvochtigheid beter controleren.

 

En een extra ventilator plaatsen die tussen je lamp en hoofdtoppen door blaast voor extra luchtcirculatie en hiermee is de kans op schimmel ook kleiner.

 

25x18 liter potten is net iets teveel. Je hebt nu weinig diepte in je gewas en het wordt dan te vol.

 

Je irrigatie-systeem is leuk bedacht en mooi gemaakt :)

 

gr klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!!

14 dagen 18/6

39 dagen 12/12

lamp staat op 1200 watt

temperatuur lamp aan: 27/28/29 graden(als die warmer wordt dan 29 gaat de lamp zachter)

lamp uit: 22 graden

luchtvochtigheid rond de 40/50%

geef nu elke dag 600 ml water met terra bloom en green sensation

ph waarde tussen de 5.8 tot 6.2

alles verloopt goed enige punt waar we ons een beetje zorg om maken is dat de bladeren voor ons gevoel hangen, bij de toppen vooral zoals je ziet op de foto's hieronder. te weinig water kan het niet zijn want de potten staan niet droog(ook niet te nat).

IMG_0729.thumb.JPG.cdde6b94baab1a3e654736827e72cc1f.JPGIMG_0726.thumb.JPG.ec65e9ed089135646daa47b3333715a5.JPGIMG_0727.thumb.JPG.e5ea254d945b30ba002598dffe9c9586.JPGIMG_0730.thumb.JPG.df1ce468448b42fc6465c9f86fa1ad27.JPGIMG_0731.thumb.JPG.9c5ae6f3dbc7e7f4de8750ee925c5dfd.JPGIMG_0732.thumb.JPG.839c921612bce7b00c00d48ceb505099.JPG

hier zie je vooral die hangende bladeren

IMG_0738.thumb.JPG.5a7db09dc37b80d1f888ec0bc38ace07.JPG

hier wat vlekjes?

IMG_0737.thumb.JPG.65b895d6a500fb4ad5c7ae0516c6a278.JPG

deze worden steeds zwaarder

IMG_0740.thumb.JPG.b1f7dd68d981980f87345f0f7790c4fe.JPG

onderin is het een slachtveld

IMG_0728.thumb.JPG.0d8d38550cb28e9ff56787e4c9c4c698.JPG

hoor graag jullie bevindingen

groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Alleen die kleine topjes onderin word veel werk om te knippen. Ik zou meeste weghalen de plant kan die energie beter in de hogere toppen steken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...