Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

De Homegrower En De Wietwet.

Recommended Posts

Geachte allen,

 

ik babbel hier niet zoveel meer.

Maar ik wide ff kwijt dat ik vanmiddag in Utrecht een genodigde was tijdens een ronde tafel gesprek

met de adviescommissie over de wietexperimenten.

Ik ben al ruim een jaar mails aan het schrijven naar alle partijen in den haag mbt het bezit van cannabis(planten)

Hierop was weinig reactie. maar leidde wel tot deze uitnodiging.

 

Ik wilde ff benoemen dat ik me heel hard gemaakt heb voor de ( medicinale) thuisteler.

En dat het recht op bezit van cannabis de basis is om een verdere wietwet uit te voeren.

 

Ik weet dat een deel van de broodjongens daar niet blij mee is.

Ik heb daarnaast ook gewezen op het belang om de broodjongens te betrekken in verdere uitvoering,

omdat jullie de kennis hebben, en wat mij betreft het eerste recht om mee te dingen naar productie voor de legale wietbranche.

zo ver is het nog lang niet, en ik weet dat een deel van deze groep ook totaal niet van plan is om op welke manier dan ook mee te werken aan de groene toekomst.

Voor jullie alle goeds.Maar daar ging het hier niet over.

 

Het leek me wel duidelijk om de growers en homegrowers mede te delen dat er meerdere partijen bezig zijn om op een transparante manier "onze" belangen naar voren te brengen.

En voor mij persoonlijk om het ( medicinaal) zelfbeschikkingsrecht vrij te pleiten.

 

Ik ging er naar toe met de vraag: wordt het een toneelstukje of is er werkelijk de wil om een goed en juist advies neer te leggen.

Mijn vertrouwen is in ieder geval dat er sprake is van het laatste.

Dus wie weet(je) wat de commissie gaat raporteren?

We gaan het zien, wordt verwacht over een week of 8

 

Greetz Weetje

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hopen dat ze dit niet alleen gebruiken om aan te tonen dat ze toch echt alle mogelijke partijen aan tafel hebben gehad.

 

Goed initiatief :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, enige geloof in de mensheid moet je natuurlijk wel hebben. anders was ik niet gegaan.

en ja, er was hier door kamerleden al op gewezen dat men zich niet alleen door de branche moest laten informeren.

ik was daar mede namens het B.S.E.M.C. en P.G..M.G.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veredelaars is de andere groep die ook bij betrokken moeten worden & dan heb ik het niet alleen over de grote commerciële zaadbedrijven, maar meer de kleinere collectives, die nog leuke soortjes in stand houden.

Las trouwens dat de 'broodkwekers', de kleinere dan ook flink gepakt kunnen worden door de belastingdienst na een uitspraak van de rechter, dus dat je over je winst belasting moet gaan betalen.Welk percentage ze rekenen stond er niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een mooie inspanning Weetje :specool

 

maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het de goede kant opgaat; hier in BE wordt het "cannabisprobleem" door de dominerende politieke partij gelinkt aan het gigantische coke-probleem in Antwerpen. Het ziet er naar uit dat NVA gaat teruggrijpen naar repressieve middelen om het drugsprobleem is ons landje van de baan te krijgen.

 

Als er al een beleid komt bij jullie, denk ik niet dat het in ons (=kleine hobbytelers) voordeel zal zijn.

Blowen zullen jullie wel mogen maar eigenhandig kweken; nee hoor :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet er wel vertrouwen in houden .

en dat je als hobbymatige liefhebber van dit kruid je dingetje mag doen .

toch betwijfel ik of wij dat zelf nog mee mogen maken .

en ik vind dat de broodgrowers (onderwereld ) er helemaal niet bij betrokken moeten worden .

stroom stelen ,brand ,afpersing dood verderf zijn de dingen die daar mee gepaard gaan .

dat heeft er toe geleid dat we allemaal als pyromaan/crimineel te boek staan .

en dat de japies met een 10 koppig team 5 wietplanten bij patienten uit de tuin trekken en dan euphories in de telegraaf staan geposeerd komt allemaal daardoor .

ze moeten de broodkwekers allemaal naar spanje bannen .

en hier de mensen het recht geven om zelf prei wortels bier wijn en wiet te verbouwen/maken als hobbie .

want als je er goed over nadenkt wat heeft de overheid er mee te maken dat jij een wietplant in je tuin zet en oprookt ?

ja geeft overlast je ruikt ze .

kamperfoeli camille en vooral hyacinth stinken ook de pan uit .

is ook niet prettig als je buren daar een tuin van vol hebben .

bel je dan de japies ?

homegrowen voor puur eigen gebruik is een recht vind ik .

minder gevaarlijk dan een zeeaquarium gifslang windbuks kruisboog jachtgeweer of knikkers .

waarom dan verboden ?

 

Omdat het straks net als in zwitserland in de lidl moet liggen voor 15 euro per twee gram slappe kleuterwiet .

 

:vape:

 

.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nounounou Mac, niet elke broodkweker is een zware crimineel hoor. Maar wel is momenteel elke wietkweker een crimineel. Ik ben ook een broodkwekertje en van mij heeft niemand last en niets te vrezen. Ik zou ook een voorbeeldig legaal broodkwekertje kunnen wezen die netjes een handeltje heeft zoals al die westland- en andere kwekers. Ik zou zelfs werk voor anderen creëeren.

 

Het zou er de overheid om moeten gaan dat criminaliteit en wietkweken zoveel mogelijk gescheiden worden. Dat bereik je niet door alles wat niet een eigengebruik-kwekertje is te criminelisere.

 

Voor de rest heb je wel een punt, hyacinten meuren ook verschrikkelijk en dat mag wel.

 

Verder ben ik er wel voorstander van dat de huidige hollandse broodkwekers verplicht hun handel in spanje moeten gaan kopen. Dat soort handel zal echt wel nodig blijven want niet iedere blowert zal zijn eigen wietje gaan kweken, zelfs niet als dat legaal zou zijn. En wie gaat deze mensen dan hun wietje leveren, de overheid, of de huidige broodkwekerts die niet aan zware criminaliteit doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die twiet

ik snap je punt en ook dat er velen het wel netjes en goed doen .

maar ik ben zelf puur micro eigenvoorzienhobbyboertje 4 plantjes 125 watts ledjes schakelklok brandmeldertje brandblussertje.

en topics met 600 watters etc volg ik niet eens .

en wat de rest doet moet iedereen zelf weten .

maar de strafmaat is gelijk voor mij en jou .

ik raak ook mn huis kwijt hier .

 

dit topic gaat over homegrowers en de wietwet .

een homegrower is geen broodkweker .

is een broodkweker een homegrower ?

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach weet je, voor mij is een wietkweker een wietkweker en hoe iedereen dat verder zelf in wil vullen mag iedereen helemaal zelf weten. Het enige verschil tussen jou en mij is dat het bij mij wat meer uit de hand is gelopen.

 

Het is bij mij ooit eens begonnen omdat het me wel leuk leek eens een wietplantje te kweken en op te roken. Dat eerste doe ik nog steeds, dat laatste niet meer, ik ben gestopt met roken.

 

Kan me nog goed herinneren hoe verheugd ik was over mijn eerste oogstje en over het feit dat ik vanaf dat eerste oogstje mezelf elke dag een geeltje bespaarde doordat ik niet meer naar de dealer hoefde. Zo bespaarde ik mezelf per jaar een kleine 10.000 (toen nog) guldens terwijl ik tegelijkertijd een uitstekend rokertje had.

 

Het ligt natuurlijk een beetje aan je definisie van broodkweker, maar ik verdiende op mijn manier toch ook 10.000 gulden per jaar. Met een beetje fantasie maak je zo van een hobbykwekertje ook een broodkwekertje, of andersom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

homegrowen voor puur eigen gebruik is een recht vind ik .

 

Als dat een recht is, waarom zou dan growen voor anderen geen recht zijn?

Is de ene mens een beter mens dan de andere?

Hoe ga je wettelijk dat onderscheid maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet

net als het brouwen van bier maken van wijn

het vervaardigen van accijnsgoederen is toegestaan mits voor eigen gebruik .

behalve sterke drank voor een stookketel moet je vergunning hebben .

hier in huis ben ik de enige cannabisverslaafde vandaar .

of iemand nu op medische gronden of vanwege zoals in mijn geval cannabisverslaving growed moet geen verschil maken.

puur voor mezelf eigen gebruik niet voor handelsdoeleinden .

niet dat ik dan een beter mens ben of roomser dan de paus .

en broodkwekers zijn ook heel hard nodig om de shops te bevoorraden .

daar heb ik helemaal nix op tegen .

is gewoon een vraag/aanbod verhaal .

moet iedereen voor zichzelf weten .

als er een wet zou komen en ik kan op mijn manier deze hobby blijven uitoefenen vind ik geen probleem .

moet het stiekem blijven is ook goed .

ik bak zelf ook broden pizza s cake .

frituur zelfgemaakte loempia s of zelf gevangen paling .

is allemaal legaal hoor .

mag ik misschien ook iets crimineels doen ?

mag de al Capone in me ook ff chillen ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vergelijking met dat alcohol stoken en bier brouwen is wel een aardige.

Ik ken de wetgeving daaromtrent niet, maar dat daar het thuisstoken/brouwen redelijk werkt in de praktijk is een feit.

 

Maar dan nog... bierbrouwen en alcohol stoken mag je ook doen voor anderen, mits je je aan de regels houdt.

En je belastingen betaalt natuurlijk.

 

Maar ik ken zo gauw geen producten die je wel thuis mag maken voor eigen gebruik, maar die je niet voor anderen mag produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees A-

hier is een essentieel punt aan de orde waardoor dit onderscheid makkelijk te maken is.

Volgens de universele rechten van de mens mag ik bepalen wat ik doe met mijn lichaam en geest zolang ik een ander daar geen schade mee berokken.

Dit geld natuurlijk NIET voor iets wat ik een ander aandoe/bezorg..

en op die manier is het wettelijk onderscheid al gemaakt.

 

Terwijl ik het , volgens mijn gevoel, geheel met je eens ben.

Zoals Twiet ook al aangeeft lopen die werelden naadloos in elkaar over.

 

Maar daar heb ik het verder (bijna) niet over gehad met de commissie.

Ik ben een beetje huiverig dat de wiet voor het experiment geïmporteerd gaat worden,

en dat er in eerste instantie dus helemaal geen beroep wordt gedaan op NL kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zodra je er van uit gaat dat cannabis gebruiken schadelijk is en dat je anderen die schade niet mag toebrengen door hen cannabis te verstrekken zijn we snel uitgeluld natuurlijk.

 

Lijkt mij een mooi voorbeeld van een non-argument eerlijk gezegd, want als dit echt een wettelijke grond zou kunnen geven aan 1 vorm van cannabis kweken en een verbod van een andere zou je ditzelfde argument toe dienen te passen op alles wat op enigerlei wijze schadelijk kan zijn voor anderen, tabak, alcohol, fossiele brandstoffen etc.

 

De eerlijkheid gebiedt mij wel te vermelden dat ik niet gehinderd wordt door enige vorm van rechtskennis in deze.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey amigo, dit bedenk ik niet hoor

en ja, rechttechnies werkt iets gewoon wel zo.

verstrekking noemen we dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde jou niet met je hoor, ik doelde op degenen die dit soort onzin in bvb een wetgeving weten in te passen zonder dat hun harses implodeert door zoveel hypocrisie.

 

Coffeeshops mogen wel verstrekken, maar kwekers niet, of mag niemand dat? En dat geldt dan alleen voor cannabis, mag de overheid wél verstrekken? Alcohol, tabak, fossiele brandstoffen en wat er verder maar bestaat dat schadelijk geacht kan worden voor de gezondheid mag wel gewoon verstrekt worden?

 

Als dit soort kronkels aan de basis komen van de "nieuwe" wetgeving blijft het toch een jammerlijk gedoetje in Nederland, is dat de bedoeling soms?

 

Nederland wordt aan alle kanten voorbij gelopen en heeft de boot volledig gemist.

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met belasting over je winst te betalen.

 

Niks mis mee, alleen een beetje lullig als ze 60% gaan vragen, terwijl brievenbusmaatschappijen onder de 10% zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoethoudertjes zijn het.

Niets meer dan dat.

Repressieve tolerantie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zodra je er van uit gaat dat cannabis gebruiken schadelijk is en dat je anderen die schade niet mag toebrengen door hen cannabis te verstrekken zijn we snel uitgeluld natuurlijk.

 

Trimbos.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met belasting over je winst te betalen.

 

Niks mis mee, alleen een beetje lullig als ze 60% gaan vragen, terwijl brievenbusmaatschappijen onder de 10% zitten.

Ze doen dit al bij coffeeshops.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt die worden ook in de hoogste schaal ingedeeld.Zaad wordt tegenwoordig ook 21% BTW opgeheven, terwijl je in principe kan eten, maar ja $20 per zaadje wordt het net kaviaar.:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met belasting over je winst te betalen.

 

Niks mis mee, alleen een beetje lullig als ze 60% gaan vragen, terwijl brievenbusmaatschappijen onder de 10% zitten.

 

Geen probleem ik betaal graag 60%

 

Maar laat me dan wel me gang gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je belasting betaald is het nog een keer leuk om een opticlimate en dimluxen te kopen.

Is dan nog belasting aftrekbaar ook.

Anders als je het koopt denk je ook hmm als het maar niet gelijk weer kapot geslagen wordt.

 

Waarom zou je geen broodkweker mogen zijn?

De coffeeshop waar veel mensen hun wietje kopen wordt toch ook bevoorraad door broodkwekers, anders is het in 1 dag op.

 

Broodkweker verschillen ook wel, je kan ook 100 plantjes op zolder hebben.

Of iedereen maar bestelen en rippen, zit wel verschil in als je niemand kwaad doet, liever dat ze kweken dan.

stroom stelen ontkom je niet zo gauw aan, de verhalen van ik heb een nieuwe zonnebank kennen ze ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee stroom stelen hoort er gewoon een beetje bij .

beetje silicoon en glasgruis voor wat extra gewicht en mooie shine .

beetje gif tegen luis .

beetje brand in de outlet stekkerdoos .

beetje schroei in de warenhuis schakelklok .

door deze mentaliteit word de hobbykweker als crimineel behandeld en uit zn huis gezet .

maar ach daar ontkom je niet aan hoort er ook gewoon een beetje bij joh heey !.

 

:execute

 

en ach mensen met zware brandwonden of opgefikte dooien krijgen ook nog een beetje korting in crematoria daar ontkom je niet aan joh maak het uit joh heey !

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...