Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CannaDanny

Kweekje Uit Zaad Oldskool Nieuwerwets

Recommended Posts

Dat bossige komt omdat er geen groeihormonen in de top zitten als je deze helemaal naar beneden trekt, de groei gaat altijd in de hoogste takken zitten, als de onderste twee takken hogen zitten dan de "top" dan gaan die zich ontwikkelen (vrijwel de meeste knippen de onderste takken in de veg al af, bij zijn die toppen even groot als de "hoofdtop") en alle uitlopers op die onderste tak gaan ook weer ontwikkelen, hoe langer je blijft veggen hoe meer de lagere takken ontwikkelen, daarom alles een beetje in balans houden, dan krijg je niet te veel te kleine topjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk ik dat ik toch aan de LST ga voor die 4. En misschien niet zulke grote potten. Gewoon de planten laten zoals zijn en lekker buigen dan hoef ik er ook verder onderaan ook niks af te knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, HUFFnPUFF said:

Dat bossige komt omdat er geen groeihormonen in de top zitten als je deze helemaal naar beneden trekt, de groei gaat altijd in de hoogste takken zitten, als de onderste twee takken hogen zitten dan de "top" dan gaan die zich ontwikkelen (vrijwel de meeste knippen de onderste takken in de veg al af, bij zijn die toppen even groot als de "hoofdtop") en alle uitlopers op die onderste tak gaan ook weer ontwikkelen, hoe langer je blijft veggen hoe meer de lagere takken ontwikkelen, daarom alles een beetje in balans houden, dan krijg je niet te veel te kleine topjes

Vaag maar ik snap het... 

 

5 hours ago, Mr-w said:

Dan denk ik dat ik toch aan de LST ga voor die 4. En misschien niet zulke grote potten. Gewoon de planten laten zoals zijn en lekker buigen dan hoef ik er ook verder onderaan ook niks af te knippen

Een iets kleiner formaat smartpot? 4x 18 liter? Ze zullen dan best groot zijn, lees volwassen, de smartpots vullen met Special Mix van Gold Label. Top aarde! Mag natuurlijk ook iets anders, liefst wel all mix, royal mix oid. Geen light mix iig. In een zwaarder bemest medium is voldoende voeding beschikbaar, hoef je na omschakelen (x aantal weken) te beginnen met bijvoeden. Niet lang daarna bloeivoeding. Hoogstwaarschijnlijk alleeen topharder (Green sensation)

Ik denk zo, hoe minder voeding je hoeft toe te voegen, des te minder kans op overvoeding. Eén van de redenen dat ik organisch ben gaan kweken. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel alleen maar 3 pot maten. Ronde 6 ltr vierkante 11 later volgens mij. Daar staan de bubbles in en heb ik nog een paar extra en 4 x 25 rond. Die zijn eigenlijk meer voor buiten. Ben echt vanuit scratch en giften begonnen en zal de liquide middelen wijs moeten gebruiken hahaha. 

Deze staan overigens al in de light mix. En heb waarschijnlijk net genoeg voeding over om ze direct onder 12/12 te zetten binnen. 

Ben nu aan het brainstormen hoe ik met een kleine investering zo kan doen dat ik het voorgroeien vanuit zaad niet meer onder 600w hps hoef te doen.  Beter voor de energie rekening 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb oud keuken kastje gebruikt. Gratis. 

Inlaat rooster diameter 125, 2x €2

Mammoth armatuur 2x 36 watt + 2 lampen €75 max. Uit te breiden met 3 sets lampen, voor stekken 6k, groei 4k en bloei 2k. Lamp kost €5 ongeveer en past in het kastje 60x60 cm. Eventueel 2 armaturen. Bijna 150 watt dan, genoeg licht om snel te groeien, stekken laten wortelen. Met 1 armatuur gaat 't ook, wat langzamer dat wel. 

Buisfan, alu slangen €25

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet maar is kijken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Neem aan dat je de plank in je kastje laat zitten zodat twee lagen houd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok en dan zaailingen en veggen naast elkaar 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 kast voor moeder en 1 voor stekken, zaailingen, voorgroeien 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk en met die tl lampen scheelt dat enorm in energie. En kan mij ook gewoon 6 weken per kweek verminderen. Dat zijn aardig wat centjes. 

Ik hoef nu nog geen moeder te hebben maar van zaad uit kiemen en voorgroeien tot 15-20 cm en dan toppen en in bloei zetten is wel de

bedoeling. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 41

Na 5 weken komt de groei goed op gang. Steeds meer grote bladeren ontwikkelen, 5 vingerig blad, breed en groen, zeer korte internodes. Het trainen gaat goed, per plant 6 tot 8 cola's terwijl ze zo'n 10 rot 15 cm hoog zijn. Nu kunnen ze in de hoogte groeien... 

Wh7E4ds.jpg

WNlKgmH.jpg

Greetz CD 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat de goede kant op. Ik ben nog bezig met Hfst 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buigen gaat goed! Ze groeien als kool sinds een aantal dagen. Bij de helft van de planten is het fimmen niet goed gelukt. Ik heb net iets te veel verwijderd. Mooi vergelijk materiaal.... 

xRuLf28.jpg

Bij een aantal planten zat ik tussen fimmen en toppen in... 

Fu63qXA.jpg

TtlB4r3.jpg

clZ3YlZ.jpg

idC1KHg.jpg

PsST4cp.jpg

Deze fim is gelukt 

E4ImMSi.jpg

Ze krijgen om de 3 a 4 dagen 4 a 5 liter, verdeeld over 18 potten van 4 liter (gieter), tussendoor hou ik de bovenlaag vochtig (sproeier). De temperatuur is 21°, pH rond de 6.5. 

1m5ueJm.jpg

Deze als laatste gebogen, een laatkomertje. Morgen staat alles weer horizontaal, hoe snel dat gaat.... Zal een foto posten. 

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik het gedaan heb... (foto's van het begin zijn niet zichbaar) 

Xkda60k.jpg

ijrgcmg.jpg

Nw4OSPb.jpg

BRx65B8.jpg

Deze hieronder op de foto's staan vanaf dag 1 onder HPS 400 watt. Veel korter en kortere internodes. Van de 8 zaden zijn er 5 planten overgebleven. Ontkiemt binnen 24 uur in een dun laagje vermiculiet bovenop zaai en stekgrond. 

4 juniDpC9ZuE.jpg

17 juniLodPwu7.jpg

19 juniKrEMSt8.jpg

Nu maar duimen voor een mooi aantal dames! 

Greetz CD 

Edited by CannaDanny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd een foto. Plant is weer bijgetrokken 

1VQBU5y.jpg

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakketje vandaag aangekomen, waar ik me nu al op verheug om groot te brengen! 

nJixdtx.jpg

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat de goede kant op. Ik ben nog bezig met Hfst 10 en net praktijk test gedaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 47 groei 

De fimmen zijn alsnog bijna allemaal gelukt. Misschien niet perfect maar dat hoeft ook niet... 

Ze bouwen flink, drinken steeds meer. De potten waren vandaag nagenoeg droog, 2 dagen geleden nog water gegeven, gisteren gesproeid. De nieuwe internodes beginnen ook te groeien, sommigen al opgebonden. De stammen worden ook al mooi dik. Tot nu dik tevreden... 

6ezXKyi.jpg

Isr4aXl.jpg

aEpwvNr.jpg

779BhUT.jpg

Cheers!

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaatje van vandaag. Elke plant minimaal 4-5 cola's, met meerdere uitlopers. Door dan buigen raakt de plant in de war, omdat de hoogste top niet meer de hoogste top is. Onderliggende takken groeien dan harder om de hoogste top te worden. Samen met het fimmen mooie lage bossige struiken aan het kweken op deze manier. Ze staan nog in 4 liter potten, de 14 liter potten staan klaar, bacterie groei zal goed op gang zijn gekomen nu. De planten zijn donker groen, groeien als kool en maximaal 14 cm hoog. Ik kan nu, dankzij de 400 watt hps, de maximale hoogte van de ruimte nu benutten. Ze gaan in de bloei bij 40 cm hoogte, ze mogen 80 cm maximaal worden. Die hoogte wil ik maximaal benutten. Dankzij het trainen zullen meerdere toppen groeien zoals bij scroggen ipv 1 hoofdtop. Mocht het aantal vrouwelijke planten tegenvallen kan ik nog extra toppen. 

Temperatuur is aangenaam nu, 20 snachts en max 26 overdag. Luchtvochtigheid rond de 40-45. Water krijgen ze afgezuurd op ph 6,5 voorverwarmd op 21°C. Bijna 4 weken zonder voeding.... 

cOoFvDt.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer een uurtje druk geweest. Zes planten overgepot van zaailing potjes naar 4 liter potten, een aantal nog wat opgebonden, zelfs wat fanleaves die in de weg zitten. Nog een lamp aan, er staan nu 24 potten. 

Water geven ging ook niet goed, vanaf nu til ik elke dag de potten stuk voor stuk op, en sproei ongeveer 15 seconden, dat is ongeveer 150 ml. Als ze in de 14 liter potten staan gebruik ik de gieter. Ze beginnen ook wat lichter te kleuren, ik denk overpotten vlak voor het weekend.... 

Plaatjes :

Totaalplaatje 

rPv9mAS.jpg

Mini wortelkluit 

jzaTBFr.jpg

Gelijk buigen 

zWBBgsP.jpg

Wat plant-art

ReMt4ys.jpg

OaqfTk2.jpg

X5dZpXN.jpg

VJDLVkb.jpg

CJMUlWr.jpg

ZPecvPJ.jpg

 

Cheers CD 

Edited by CannaDanny
Cause i was high lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent aardig aan het buigen en binden geweest Hahahaha. Ziet er goed uit. Wat ging er mis met watergeven?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de gieter kregen ze toch te veel.... Nu gebruik ik de drukspuit. Veel beter doseren... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ongedierte ontdekt, na wat onderzoek denk ik 't te weten, het zijn Thrips. Gelijk gespoten met Neemolie 0.5 %. Er zaten veel thrips op 1 plant de rest lijkt mee te vallen. 

Elke dag ongeveer 200 ml water, temperatuur tussen 25 snachts en 30 overdag. 

Door omstandigheden nog niet overgepot.... 

Greetz CD 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van de dierentuin, al voorbloei te vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, HUFFnPUFF said:

jammer van de dierentuin, al voorbloei te vinden?

Geen voorbloei nog. Ik denk dat de geur van de organische meststoffen dat ongedierte aantrekt. Was eerder al van plan om te spuiten met Neemolie, door omstandigheden reete druk, weinig bij de planten.... 

Maar vandaag weinig beesten gespot... Volgende week nog een keer en dan overpotten. De temperatuur blijft tussen 25 en 30 schommelen. Ze drinken wel meer ineens, nu 250 mL per pot gegeven. 

Greetz CD 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...