Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jwz104

Plantje Lichtgroene Blaadjes Met Witte Randen

Recommended Posts

Hoi!

 

Dit jaar ben doe ik een ronde op coco, de plantjes die je ziet zijn bubblegun van spliffseeds. Ik heb alleen een paar bladproblemen... De blaadjes zijn lichtgroen met witte randen en hebben een rare vorm.

 

De plantjes zijn ongeveer 2 weken oud en staan sinds 5 dagen buiten.

 

De lobblaadjes zijn ook al bijna tot hun einde terwijl het nog maar de 2e week is.

 

Alles is van canna(A+B, PH- en coco). De coco is gemixed met perliet, geef ze 2ml per liter A+B, het PH zet ik op 6.2 en gebruik kraanwater.

 

Waaraan zouden mijn bladproblemen kunnen liggen?

 

oWiDk8M.jpg

AouidPF.jpg

wUNZTeR.jpg

wUNZTeR.jpg

WhLLKvU.jpg

oWQqxCF.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk misschien iets teveel voeding aangezien je blad randen volgens mij ok wat omhoog staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladranden staan niet echt omhoog maar zal het toch even proberen. Ik hou me aan het schema van Canna maar heb ook gelezen dat je beter iets minder kan doen. Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het echt wit wit? Als het geen meeldauw is heb ik zo iets nog nooit gezien, schimmel? vogelkak?

 

 

Als je nieuwe set blaadjes dit ook gaat doen zou ik opnieuw beginnen.

Ik gebruik trouwens alleen rhizotonic de eerste 2 weken bij zaailingen, a&b nog even achterwegen laten.

 

Heb je de coco's goed uitgespoeld voor gebruik? en wat is trouwens de toegevoegde waarde van de perliet? coco's is al super luchtig toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen meeldauw maar blad zonder bladgroen. Ik zie bij een blaadje een bruine rand dus denk dat het door teveel voeding komt. Ik heb de coco aan het begin veel water gegeven zodat het onder aan de pot eruit loopt, maar niet echt uitgespoeld.

 

Perliet voor de zaailingen had niet gehoeven, heb ik bij de rest ook niet gedaan. Maar vorig jaar had ik 37 liter potten die elke dag weer helemaal uitdroogden waardoor mn planten in de zomer op het einde van de dag slap hingen. Ik hoop dat ik door de perliet iets langer water vasthouden zodat ik niet 3x per dag water hoef te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die witte "vlekken" lijkt me zonnebrand, gaat binnen enkele dagen als ze afgehard is wel over (volgende x misschien eerst laten afharden om dit te voorkomen).

 

Het aangetaste blad blijft wel :)

 

De rare vorm van die eerste lijkt me iets aangeboren, paar daagjes afwachten om te kijken of de volgende set bladeren er ook last van heeft, zou die eventueel in de compostbak gooien en een andere voor in de plek zetten (of toch nog een andere er bijzetten :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook canna (maar dan op modder) en gebruik op z'n max twee derde van de aangegeven hoeveelheid die canna aangeeft. En aan de andere kant, je plantje verteld het vanzelf hoe t met de voeding zit, veel kijken dus. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 week later!

 

Ze nog een beetje scheef en van de een is een blad ook nog wat scheef, maar ze zien er stukken beter uit.

Ik heb de voeding verlaagd naar 1ml per 500ml water en het PH ook een klein beetje verlaagd.

 

d2tEKXG.jpg

5PKSUlT.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...