Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Harms_Grow

Beginnende Kweker Fouten?

Recommended Posts

Beste mensen,

allereerst erg bedankt voor het goede advies!

Thanatos, erg leuke video van doe maar, nederwiet is ook n klassieker! :P

Rocking pot, sorry voor de late reactie, de planten zijn erg gegroeid de laatste dagen en vond het nu weer is tijd voor een update!

 

De Widows staan er volgens mij prima bij!

De ene groeit wat sneller dan de andere, maar dat maakt niet uit neem ik aan?

Ik zit wel met een klein probleem waar jullie misschien de oplossing voor weten.

De planten kunnen niet meer in het kleine kasje staan waar ik ze nu in heb aangezien ze bijna tegen de bovenkant aanzitten.

Het glas voor de grote kas in de tuin word over 2 weken pas geleverd.

Ik denk dat het nu of binnenkort tijd is om ze in de grote potten te zetten, alleen die mogen van mn pa niet binnen helaas....

Dus wat is jullie advies?

Binnen laten verder groeien zonder de kap van t kasje erop? (luchtvochtigheid, warmte??)

Of in de grote potten zetten, en buiten laten verder groeien?

 

Erg bedankt alvast, hieronder nog wat foto's van de plantjes hoe ze er nu bijstaan.

Ze zijn trouwens 4 weken oud nu. Horen ze dan ongeveer deze grootte te hebben, gaat de groei goed?

 

http://s1024.photobucket.com/user/Luca_Harms/slideshow/White%20Widow/White%20Widow%20Update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zou ze zo snel als mogelijk overpotten in potten van minimaal 18 liters, en lekker buiten zetten.

Zelf gebruik ik altijd kokos potgrond bij de Welkoop vandaan, zit 6 maanden voeding in.

Zo kom je al een aardig eind, en misschien als ze in de bloei gaan wat bloei, en pk voeding erbij geven.

 

Succes met onze hobby :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Update*

De planten staan nu in potten van 20 liter.

Ik heb ze zoals wsteb heeft aangeraden op potgrond gezet van de welkoop (de kokos met 6 maanden voeding)

Nu zou ik graag willen weten hoe het precies zit qua voeding. Hoe kan ik zien of de plant nu te veel of te weinig krijgt. Moet ik er nog naar omkijken, of is het nu aan de plant om lekker te gaan groeien?:whistling

Ik hoor van wsteb en andere mensen dat ik inderdaad misschien bloeivoeding moet geven. is daar al een topic van, of kunnen jullie mij vertellen wanneer ik aan de plant kan zien dat die het nodig heeft?

Ik houd jullie op de hoogte hoe het erbij staat.:wave:

20180613_171408.thumb.jpg.dda3d549211d3b0556ce4dea55b60882.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Bloeivoeding geef je pas vanaf de zichtbare bloei, dus zodra je de bloempjes ziet ontstaan.  Ik zou ze eerst maar eens een tijdje hun gangetje laten gaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch sneller een update dan verwacht....

3 plantjes beginnen wat bruine vlekken te vertonen. Ook hangen wat blaadjes naar beneden

bijgevoegd zijn de foto's van de blaadjes.

iemand een idee wat dit kan zijn?

 

20180615_150642.thumb.jpg.5edd600eacce78acb1901d946e4c3c72.jpg

20180615_150547.jpg

20180615_150655.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Ik zie dat je plantjes in emmers staan, ik weet niet of je er ook gaten aan de onderkant in gemaakt heb. Zo niet dan zal ik dat wel doen voor de afwatering anders verzuipt de zooi en evt nog voor zuurstof. Die bruine plekken op je bladeren zal ik me nog niet teveel druk om maken want je bovenste uitlopers zijn nog mooi groen, en voorlopig niet teveel water geven omdat ze in dit stadium nog niet echt veel water nodig hebben.

En voeding voorlopig nog effe niet, evt. kan je na een paar weken nog een handje kippenmest erbij gooien als je planten te licht van kleur worden. Bloei voeding inderdaad als de eerste bloemverschijnselen beginnen.

Misschien dat dit deze info  nog nuttig voor je kan zijn.

Succes met onze hobby:spliff:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste leden,

Hier weer even een update van de White widow's.

Excuses Wsteb voor de late reactie, maar de gaten zaten er nog niet in, nu wel. 

Ze hebben de laatste dagen een enorme groeispurt gehad, en volgens mij staan ze er stuk voor stuk netjes bij

Graag hoor ik jullie mening!

Groetjes!

20180627_170724.jpg

20180627_170720.jpg

20180627_170730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor , ik sta ook op het punt om mijn planten over te potten in 30l  , en aangezien jij dat ook nog niet zo lang gelden hebt gedaan en onze planten even groot lijken dan ben ik precies nog op tijd tenzij jij ook te laat bent .. :p 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je ze overgepot hebt. Ik denk dat het nu inderdaad de periode is waarin ze erg snel groeien, en we ze ook de kans moeten geven daarvoor. Ik geef niet veel water zodat de wortels snel kunnen ontwikkelen maar zorg wel altijd voor een vochtige top op de aarde. Als je foto's hebt, plaats ze gerust, zo heb ik ook wat vergelijkingsmateriaal! :p

Groetjes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...