Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rabarbarbaar

Backup Wietforum

Recommended Posts

https://transferxl.com/08v18kVKBr1wTp

 

 

 

Downloaden, uitpakken en dubbelklik op index om de site offline te zien. (volgens mij is httrack niet nodig, zo wel, effe downloaden).

Zoekfunctie doet het niet (goed), niet alles staat er op (2500 errors) maar verreweg het meeste is er.

Soms kan je er via de ene weg niet komen en via de andere weg wel, zie je vanzelf.

 

Zo gaat 90% van de interessante info niet verloren mocht het forum ooit doodgaan.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig jongen!

 

dikke dank

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem, al 5 keer gedownload zie ik.

Oh, het is nog maar 5 dagen te downloaden, als je het daarna nog wil effe aangeven.

Als iets het niet doet ook effe doorgeven, kan zijn dat hij moet staan op C:\my websites om alles goed te laten werken.

Ga er nog een paar keer overheen, misschien dat meer links het dan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem binnengehaald en ook httrack gedwonload, maar ik kan de zip niet openen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel winzip of 7zip ? (beide gratis).

Zal hem zelf eens downloaden en bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb helemaal niks gedownload.

 

Heb m uitgepakt en in een map "my websites" gezet op de c schijf en het werkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel winzip of 7zip ? (beide gratis).

Zal hem zelf eens downloaden en bekijken.

 

Ik zit nog te klungelen. Kijken hoe het gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu wel een probleempje ontdekt..

 

Ik kan niet navigeren in paginas van een topic. Alleen de paginas die direct te selecteren zijn vanaf het index menu lijken te werken

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je naar "de info" gaat en daar alle sticky's probeert werken ze allemaal bij mij.

Ook bij chemie en al die andere interessante onderwerpen.

 

pagina's staan niet onderaan als 1-2-3-4 etc.

 

Maar ergens helemaal boven en helemaal daaronder onder elkaar.

De hele opmaak is een beetje verneukt, dat zal je wel hebben gezien.

 

1

2

3

4

 

Kan nu niet een screenshot laten zien want ik ben hem nog een keer over de site aan het laten gaan, een nog betere versie komt er dus aan.. misschien.

 

 

Je kan ook net zoals hier de link zelf veranderen.

Bijvoorbeeld: mapito kweken pagina 2 is dit:

http://www.wietforum.nl/topic/55365-kweken-op-mapito/page__st__20

En pagina 3 is dit:

http://www.wietforum.nl/topic/55365-kweken-op-mapito/page__st__40

 

Het enige andere is het getal op het einde, deze gaat (om een reden die ik niet snap) met 20 omhoog, pagina 4 is dus:

http://www.wietforum.nl/topic/55365-kweken-op-mapito/page__st__60

 

 

Het begin is anders, ipv "http://......." is het "C:\my websites...... " maakt voor de rest niets uit.

 

Als dat het helemaal niet doet is er iets mis ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat verticale menutje kon ik nog wel ontcijferen. Maar echt alleen de paginas die in de index direct te selecteren zijn werken. Ook vanuit dat menutje of als ik de url handmatig verander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, dan is er iets mis. Zal hem z'n ding even laten doen en daarna op meerdere computers proberen.

Komt goed iig, hopelijk leeft wf nog even haha.

9 dagen gewoon geen antwoord op OG... valt me nog mee dat jullie geen shadow-ban hebben (dan zie je niet dat je een ban hebt).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werkt het helemaal niet.

Maar kan ook aan mijn onhandigheid liggen.

Of aan mijn computer.

 

Is er geen mogelijkheid dat alles gewoon online ergens te zien blijft?

Dus dat je niet meer actief met het forum kunt bezig zijn, dus niks kunt posten.

Maar wel bekijken en eventueel met een zoekfunctie

Of zeg ik nu iets heel doms en kost dat een smak duiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er iets mis gegaan zijn bij het inpakken.

Snap ook nog een paar dingen niet.

 

t handigste is dat deze website gewoon blijft bestaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb helemaal geen c:\ op mijn Macbook :likken:

Heb je de gecachete versie van WF op je PC staan zal een heleboel niet werken :withstupid:

 

Iets met serverside gegenereerde links door de php software waar ook die 'rare' nummers vandaan komen.

Wil je dit goed doen: alles naar lokaal aanpassen.

 

Dus ook een php/mysql servertje lokaal draaien met de structuur van WF server ipv c:\my websites als root en dat dan als .exe en zichzelf installerend pakketje aanbieden heb je echt wat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, ff de databases hacken en de hand op het naar de hand gezette CMS leggen en where good to go :withstupid:

 

Lees dit eens, gaat een web wereld voor je open :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk gedeelte is onmogelijk ?

Ik merk enkel dat httrack niet om kan gaan met de 'next page'.

Als ik van elke index pagina de link in httrack zet om te scannen krijgt hij m wel.

Het is dus een tering karwei maar zeker niet onmogelijk (zeg +/- 50 links per onderwerp)

Ik vermoed zelfs dat ik simpelweg niet weet hoe ik het dusdanig moet instellen om echt elk topic te laten kopiëren zonder dat ik elke pagina uit de index er in moet zetten.

Ik heb niet alleen de index offline, alle stickies en alle topics op de eerste pagina van elk onderwerp kan ik makkelijk navigeren.

 

Als je steeds je post edit kan ik er ook niet veel mee he.

Uit de hoogte doen is makkelijk.

Blijkbaar vind je het fijner om veilig als beste stuurman aan wal te staan.

Een spinnetje laten lopen is niet hacken he.

Volgens mij lul je maar wat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O o een zip in een zip. Nou dan weten we dat het niks wordt lol, een beetje nerd doet een tar in een gz :P

 

Web tracker troep heeft helemaal niks met een backup te maken. Heb je geen reet aan. Database en plaatjes en de licensie van de CMS willen we hebben. En ik doe een wilde gok ik denk dat het een ip.board CMS is.

 

BTW die shit is nog duur ook, van die cms boys daar bij ip.board. 200 dollar en iedere 6 maanden nog 25 bijlappen. Goeie handel.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, nee er zit geen zip in de zip, tenzij de site waar ik hem upload nog eens inpakt.

Nog zo 1tje die tof komt doen zonder echt met een oplossing te komen ?

Hoe noem je een kopie van iets terwijl het origineel nog bestaat ?

Juist, een backup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie heeft mijn nieuwe bestelling in ieder geval al gemist. Daag 80 euries! Jammer Sannie! Ik ben malle Pietje nie! Ik snap de hele discussie ook niet over het backuppen of overnemen van dit forum. Alle info op dit forum is ook op andere fora te vinden. Dit is echt geen orakel. Ik kom hier omdat er veel leuke, vriendelijke mensen met verstand van zaken zitten in je moerstaal. De zin en onzin filter ik er zelf wel uit. Sannie gaat dit domain echt niet uit handen geven hoor want het behouden van een domeinnaam kost geen ruk. Het mag duidelijk zijn dat zijn prioriteiten ergens anders liggen en daar maakt ie mijn inziens een fout. Maar hij zal wel zo veel verdienen dat ie dit forum niet meer nodig vindt. In de 3 jaar dat ik hier zit heeft hij nog nooit gereageerd op enige vraag vanuit de leden. Sterker nog, ik heb hem hier nog nooit gezien! Dat zegt genoeg denk ik. Op Open Grow bedient ie de Amerikaanse markt, maar dat gaat ie uiteindelijk toch verliezen als er lokaal dezelfde diensten worden aangeboden in de daar groeiende markt. Het valt me wel op dat de kontkruipende Sannie verdedigers zich nu niet laten horen.....Ik denk dat ze zelf ook vinden dat dit niet zomaar kan.

 

Dus hier mijn laatste oproep aan Sannie!

 

REAGEER!!! WEES EEN VENT EN GEEF DUIDELIJKHEID!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de hele discussie ook niet over het backuppen of overnemen van dit forum. Alle info op dit forum is ook op andere fora te vinden.

 

Het laatste ben ik niet met je eens.

Er staat op dit forum info die je nergens anders vindt.

Of zo beperkt, dat je er niet veel aan hebt.

Natuurlijk kun je met de meeste alledaagse problemen op vele forums terecht.

Maar probeer elders maar eens uitgebreide info te vinden over OptiClimates.... die vind je gewoonweg niet op andere forums.

Dat heeft er, denk ik, mee te maken dat er hier vooral in het verleden grote kwekers actief waren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg ook niet dat de info hier waardeloos is Kees, De Led info van Wietefrats (ik weet dat ie fras heet hoor) bijvoorbeeld is heel nuttig en van hoog niveau maar google is your best friend. Dat iemand zoveel moeite doet om serieus en onderbouwd een onderwerp te behandelen kan ik alleen maar zeer waarderen. Dat is de bedoeling van een forum toch? Maar om nu te beweren dat dit de enige plek is waar je deze info kan vinden gaat wat ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras zit ook gewoon op .eu hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je steeds je post edit kan ik er ook niet veel mee he.

Uit de hoogte doen is makkelijk.

Blijkbaar vind je het fijner om veilig als beste stuurman aan wal te staan.

Een spinnetje laten lopen is niet hacken he.

Volgens mij lul je maar wat.

 

 

Hoe jij dingen op vat is me echt een raadsel.

 

2 mensen met veel meer kijk op geven aan dat je om een php based website met eraan gekoppelde databases lokaal beschikbaar te maken, je toch echt de server zelf op zal moeten voor een kopie ervan alles en dat niet een crawler dit gedaan krijgt (vooral foto's niet ivm rechten) via het volgen van een paar nivo's diep aan linkies vanaf de index.

 

Ga lekker verder met je projectje maar verwacht er niet teveel van :wave:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima ;)

Ik sta er liever positief in, jij bent liever een azijn zeikerd.

Je kan me ook helpen, maar je kiest er voor om uit de hoogte op mensen neer te pissen.

Of ik verder ga, mwah, dat weet ik nog niet, Cave Dave maakt goede punten.

Ik heb iig de meest interessante info alvast vastgelegd, foto's zijn lang niet zo interessant als de text, uit de text kan je halen wat er aan foto's gepost is, andersom niet.

Hoef niet eens te weten wat jij toevoegt, denk niet dat het veel is maar laat maar joh.

Jij doet jij, dan doe ik ik.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...