Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nees1989

Feminised Zaden Zijn Ontkiemt, Wanneer Overpotten In 60 Liter Kuipen?

Recommended Posts

Hallo allemaal!!

 

Ik ga voor het eerst zelf buiten kweken en heb hulp nodig als leek!!

 

Allereerst zal ik even vertellen wat ik al heb gekocht en hoe ik het wil gaan doen:

 

 

* Ik heb 2 zaadjes ontkiemt en die zitten nu in plastic bekers.

1x Lost Coast Hashplant + 1x The Church.

De zaailingen staan nu in een warme kast met een 36 watt HI Lite t8 4000k buis/TL

 

* Ik heb 2x 60 liter speciekuip met een stuk of 10/12 gaten per kuip + 2x plantentrolley om ze binnen te rijden bij slecht weer.

* Ik heb gekozen voor een witte en een zwarte speciekuip, eigenlijk als experiment voor wat beter werkt :punk:

 

* Voor de grond en voeding wil ik alles van Plagron Terra gaan gebruiken, deze grond bevat de eerste 6 weken genoeg voeding.

 

Mijn grote vraag is:

 

'Wanneer kan ik ze in die kuipen gaan verpotten?''

 

Ik denk zelf dat ik ze eerst nog moet overpotten in een wat grotere pot omdat het verschil qua ruimte anders te groot is...

(van een plastic bekertje naar een 60 liter speciekuip is best wel groot verschil natuurlijk :P )

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

 

Groetjes Linda

 

1myzz8jpspyao.jpg

 

eq969xavy.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow en il heb nog een vraagje....

 

Is het verstandig om Hydrokorrels onderin de kuip te doen voor nog betere drainage? ^_^ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

halo

 

wit is beter want zwart word in de zon gemakkelijk veels te heet .

en ik zou ze eerst nog een keer verpotten en dan na ijsheiligen naar buiten .

je kan ze dan ook wat dieper zetten eventueel dan kanne die stokjes weg .

wel het zelfde lichtschema als moeder natuur nu al aanhouden want anders raken ze de kluts kwijt door een tijdsverschilshock .

ja hydrokorrels onderin is de bom.

ik weet niet waarom maar met korrels gaat beter dan zonder .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen bedankt voor uw bericht.

Overdag zet ik ze boven op de vensterbank aan de zuidkant.

Zodra het donker word zet ik ze in de kast met licht.

Als ik ze gewoon op de vensterbank laat staan gaan ze dan niet te veel strekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plagron terra aarde is een lightmix en volgens plagron goed voor 1 week, niet 6.

 

Op zich kan je deze best gebruiken zolang je nog niet in de grote kuipen ben overgepot maar voor de kuip zou ik toch wel gaan kijken naar een fullmix of igv iets zwaarder voorbemeste grond.

 

Hydrokorrels zijn zeker de bom, let wel op dat je de juiste haalt. Sommigen huis tuin en keuken hydro korrels bevatten stoffen die de dames niet fijn vinden. Voor een 10je haalde ik altijd 40 liter korrels van atami, top spul!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze zodra het kan direct in de speciekuipen zetten. Hoe meer ruimte de wortels hebben, hoe sneller ze groeien.

Zelf trouwens nooit verschil kunnen ontdekken tussen zwarte of witte kuipen,

denk dat je dit bij potten van een stuk kleiner fromaat eerder zal merken.

Persoonlijk zou ik buiten Bio kweken en dus de Alga lijn gebruiken van Plagron ipv de Terra lijn.

Niks geen geklooi met ph / ec meten en bijsturen e.d., enkel de blaadjes in de gaten houden.

Gebruikte voor een buitenkweek altijd normale potgrond van de tuinland (lekker cheap), hier zit voor 3 maanden "voeding" in,

eventueel tot 30% aanmengen met cocos grond voor een wat betere luchtigheid van het medium.

Na een week of 4 tot 6 bij voeden met Plagron Alga grow, in de bloeifase gevolgd door Plagron Alga Bloom.

Eventueel kan je nog Suger Royal en / of Green Sensation (week 5 t/m 7 van de bloei) toevoegen.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten kun je eigenlijk al doen zodra je 5 vingerige bladeren krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plagron terra aarde is een lightmix en volgens plagron goed voor 1 week, niet 6.

 

Op zich kan je deze best gebruiken zolang je nog niet in de grote kuipen ben overgepot maar voor de kuip zou ik toch wel gaan kijken naar een fullmix of igv iets zwaarder voorbemeste grond.

 

Hydrokorrels zijn zeker de bom, let wel op dat je de juiste haalt. Sommigen huis tuin en keuken hydro korrels bevatten stoffen die de dames niet fijn vinden. Voor een 10je haalde ik altijd 40 liter korrels van atami, top spul!

https://www.atbzaanstad.nl/a-45762119-4152775/atami-aarde/atami-hydro-rokz-8-16mm-45-liter/

 

Ik wil bovenstaande korrels gaan bestellen maar hoeveel zakken heb ik nodig voor 2 kuipen van 60 liter per kuip?

En is het beter om de korrels onderin de kuip te doen of om ze te vermengen met de grondmix?

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een laagje van 5 a 10cm op de bodem. 1 zak halen en die over de 2 kuipen verdelen is meer dan voldoende gok ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes, succes met je eerste buitenkweek!

 

Een laagje korrels onderin is voldoende idd, 5 cm ongeveer.

Die zak atami uit je link bevat wel heel veel voeding, dat is vragen om problemen volgens mij.

Een paar zakjes van dit https://www.plagron....-opbrengst.html zou mijn keuze zijn, eventueel bijvoeden met alga-bloom.

 

Ik zou ze eerst een keer overpotten in 3L potten ofzo, kunnen ze bij slecht weer ook nog onder de lamp ;)

De lamp mag er ook wel wat korter op, strekken ze minder van.

 

 

 

 

Ps, leuke tuin B)

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman;

 

Het gaat hier wel om speciekuipen van 60L, tegen de tijd dat de wortels de korrels bereiken zijn de planten al wat weken verder en moeten ze de extra voeding wel kunnen waarderen... tenminste dat was mijn beredenering, nu begin ik echter te twijfelen :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag allemaal!

Bedankt voor jullie reacties!!

 

Ik heb ze overgepot in groter formaat (zie foto's)

Ze staan op de vensterbank en krijgen ongeveer 16 uur per dag licht nu (moet voldoende zijn denk ik?)

 

Binnenkort ga ik ze in de 60 liter kuipen zetten dus ik ben benieuwd!! :dope:

 

 

Het plantje in de paarse pot groeit een stuk sneller als die andere, wel grappig om te zien dat verschillende soorten ook zoveel verschil hebben qua groei!! :jump:

 

y29h4oc70ft7.jpge78ay6wlp7i.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes, succes met je eerste buitenkweek!

 

Een laagje korrels onderin is voldoende idd, 5 cm ongeveer.

Die zak atami uit je link bevat wel heel veel voeding, dat is vragen om problemen volgens mij.

Een paar zakjes van dit https://www.plagron....-opbrengst.html zou mijn keuze zijn, eventueel bijvoeden met alga-bloom.

 

Ik zou ze eerst een keer overpotten in 3L potten ofzo, kunnen ze bij slecht weer ook nog onder de lamp ;)

De lamp mag er ook wel wat korter op, strekken ze minder van.

 

 

 

 

Ps, leuke tuin B)

Dankjewel !!!

 

Ik heb overigens al eerder planten in m'n tuin gehad alleen waren die van mijn ex vriend...ik heb toen wel een beetje opgelet hoe of wat maar helaas nooit geen eurotje van gezien :angry:

Dus ik wil nu gewoon dikke bossen kweken net zoals toen :lol: B) :punk:

 

pmczz3k.jpg0bcg1j4106.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk een dame met groene vingers!!

Succes met je boomkwekerij :P

 

 

kleine tip, niet teveel van je omgeving op de foto zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update !!! :dope:

 

Ik heb ze bijna 3 weken geleden 12/12 gezet en tot zo ver het resultaat!! 

Niet verkeerd al zeg ik het zelf :punk:

wiet 4.jpg

wiet 3.jpg

wiet 2.jpg

wiet 1.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna 3 weken geleden zegt ze :dribble: Die gaan als de brandweer, goed bezig Neesje!!
Mss dat ze wat meer te eten lusten, ze lijken een beetje aan de lichte kant.

Succes en veel plezier met het aanschouwen van je groeiende toppen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze had ik even gemist,maar mooie bossen inderdaad.
Lekkere topjes zitten er al in hoor,goed op weg naar een lekker wietje !

@vakman Yuuuuuup,ze lusten wel iets meer voeding.:tu
Ik ook trouwens,lekker kaastosti's !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!!

Hier weer wat foto's...:wub:

1 plant is altijd al zo licht van kleur geweest eerlijk gezegd...

maar ik ben 2 weken op vakantie geweest en mijn vader heeft toen alleen water gegeven, ik durfde het niet aan om hem er voeding bij te laten doen (hij ziet heel slecht :nerd)

Hij heeft ze wel elke avond binnen gezet en s morgens weer naar buiten :tu

De haartjes van de lichte plant worden al goed bruin dus ik ga volgende week spoelen denk ik en dan even kijken hoe het ervoor staat:dope:

20180827_203402.jpg

20180827_203409.jpg

20180827_203014.jpg

20180827_203139.jpg

20180827_203308.jpg

20180827_202922.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er prachtig bij, maar ik zou nog even wachten met spoelen. Ze staan toch pas 5 weken in bloei??

Lekker bestrooid ook :tu

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruim 2 weken geleden heb ik m'n plantjes geknipt en wauw wat een opbrengst en kwaliteit!! :dope:

Bijna 200 gram DROOG :punk:

Bedankt allemaal voor jullie hulp, tot volgend jaar!! 

20180917_131126.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hardstikke mooi, veel plezier met het genieten van je eigen vruchten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor!!  Geniet er van :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...