Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jantje053

Nieuwe Opstelling

Recommended Posts

Beste Leden,

 

Nu ben ik bezig met een nieuw hokje, de afmetingen zijn 80cm diep, 110cm breed en 170cm hoog.

Er komen 2x150watt T-Neons in te hangen over de breedte, dus zodat ze de 110cm breed pakken.

 

Nu wil ik hier 5 planten in zetten om te scroggen, dit omdat de T-Neon niet echt dieptestraling heeft.

 

- Gaat me dat lukken met die 2 T Neons om die volledige footprint van 80x110cm te belichten, kan nergens de footprint vinden van de T Neon.

- Wat is een goede soort om te scroggen voor in dit hok?

- En zijn 18 liters daar groot genoeg voor, ik wil ook niet al te lang voorgroeien, max een week of 3.

 

En als laatste, is er een wat betere vervanger voor de Plagron 1m2 set, waarbij ik ook geen PH en EC hoef te meten?

Bij de Plagron set is dit kant en klaar, die zuurt automatisch af.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

halo

 

tneon heb ik nooit gehad maar is eigenlijk tl .

voor deze space voetafdruk is 250 hps een beter optie .

scheelt 50 watts in je voordeel en is in aanschaf ook cheaper .

en geeft meer grammetjes de bammetjes en serieuzere compactere potentere vroegrijpere plakkerigere beuten .

5 plantjes is dan perfect 4 op de hoeken en 1 in het midden als de 5 van een dobbelsteen schematies bekeken dan he .

je trekt dan de planten op de hoekken van de korte kant omhoog desnoods op een verhoging of door croppen rimmen fimmen toppen binden buigen breken mainlinen of idd scroggen .

dat er een soort arena halve pijp vorm in je kanapei onstaat dat die bloemen allemaal op een beetje dezelfde afstand van de lamp af staan

 

en 18 liter is meer dan genoeg beste man .

 

 

en wat zeg je me daar jantje 053 ???

DE PLAGRON 1 M2 SET GEEN PH EC METEN EN ZUURT ZELF AF JAN ??

WOW IK WOU DAT MIJN BIOKORRLES DAT OOK DEDEN JAN !!!

MAAR IK MOET ALTIJD METEN EN AFZUREN JANTJE !

PLAGRON 1M2 ZEI JE JANTJE HEEEY ?

IK GA DAT CHECKEN JANTJE /.

WANT VAN DAT AFZUREN ALTIJD ALHIER KRIJG IK ZELF OOK EEN AZIJNZURE GELAATSUITDRUKKING JAN .

TEN MINSTE DAT ZEGT MN OMGEVING DAN .

DE PLAGRON 1M2 SET BESTE MENSEN jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!!!!!

 

ik ga dit volgen :specool :specool :specool

 

 

ps :""de planten op de hoeken van de korte kant staan ook op de hoeken van de lange kant want het zijn dezelfden .

ik bedoel meer dat je lamp in de breedt gaat schijnen dus met zn voor en achterkant naar de lange zijden hangt .

Edited by macerror
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in dit hok eerder een 400w hps hangen

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp dat iedereen andere lampen etc zou gebruiken, maar die kerel die het hok heeft vertrouwt dat allemaal niet.

Zou persoonlijk ook voor 400w hps gaan en aangezien ik me me maar aan te passen heb, is het niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je perse voor tneon lampen wil gaan, moet je rekening houden dat de planten er heel kort onder moeten, dus dat de footprint niet veel groter is dan de afmeting van de kap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tl gaat niet lukken, of je moet er 4 of 6 inhangen.

 

Dan kun je beter hps gebruiken. Of led, wel duurder in aanschaf.

 

Eventueel een lucht gekoelde kap, aan 1 kant filter en andere kant de afzuiger.

 

Voor Scrog zou ik Sativa dominante soorten nemen.

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...