Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dessert71

Cocos En Ph Help

Recommended Posts

Help,

 

ik kweek met een eb en vloed systeem op cocos. vers water op ph 6,0. na 1x water te hebben gekregen via het systeem dan daalt de ph drastisch. met drastisch bedoel ik na 24 uur staat de ph op 5,0. en heb diverse keren gespoeld. niks helpt. heb de cocos getest met een koffiefilter. het is de cocos wat het probleem is. maar wat is een oplossing? het is dus pure cocos uit de shop. geen toevoegingen van mest of perlit. dus wie kan me helpen om de ph stabiel te krijgen. de planten zijn nu 5 weken oud

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is ec en ph van je kraanwater?

 

Weinig tot geen buffer in de cocos aanwezig, waarschijnlijk. Zuur kan ca/mg weg eten, dan kan de ph in elkaar klappen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt belachelijk dat die troep nog steeds wordt verkocht. Bio Nova cocos bricks suck big time!

 

Ik kan je verzekeren dat je een drama run tegemoed gaat. Ph problemen, zout (EC) ophoping, geel blad, achterstand in ontwikkelig. Kweek naar de klote. Been there done that, heb een complete run, (en het was geen meter kweekje), in week 4/5 12/12 afgebroken en alles weg getieft en op nieuw begonnen. WIst niet waar het aan lag, totdat ik een poosje geleden over de problemen las met BN bricks, toen viel het kwartje.....

 

Dat nu wetende.... doe er mee wat je wil. Ik zou alles eruit trekken en opnieuw beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iemand die de producent als is om informatie heeft gevraagd. Coco Briks hebben soms iets meer aandacht nodig. Ook schrijft de producent over een advies met een Schema erbij.. https://www.bionova.nl

 

ec 0,150 ph 8,3 van het kraanwater

 

Dat is een lage start EC en veel ca/mg kan daar niet inzitten, goede voeding zou dat moeten kunnen opvangen, maar je kan altijd wat extra ca/mg toevoegen. dat helpt deels tegen de pH neergang wat jij ervaart. maar ondanks dat, hoe staan ze erbij?

 

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg dikke stam, groot in hoogte en breedte, dus op zich zie ik nog niks verkeerds aan ze. dieptepunt was: dag ervoor alles afgeregeld, ph 6.0 en ec 1,5. 24 uur erna ph 4,4 en ec 1,85. gekke is aan de bladeren zag je niks verkeerds. mooi donker groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donkergroen kan duiden op stikstof overschot

 

Geen verbrande bladpunten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je ca/mag meegeven, doe het met de laatste voedingsbeurt uit je vat. Het zet zich nogal af in je vat als aanslag na n dag of twee. En je wilt geen residu in je vat of spuitlans. Veel succes ermee!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donkergroen kan duiden op stikstof overschot

 

Geen verbrande bladpunten?

nee, zien er gezond uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die bricks weg gooien en als je klaar bent en gewoon zakken coco's halen van plagron of canna or iets soort gelijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...