Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vasee

Vragen Over Eerste Keer Buitenkweek (Niet Autoflower)

Recommended Posts

Ik heb dit jaar voor het eerst 5 wietzaden gekocht, namelijk A.M.S. (Feminised) van Greenhouse Seeds, geen autoflower. Ik heb deze zaden gekocht op aanraden van een vriend. Op 20 april waren mijn zaadjes ontkiemt en heb ik ze in een plastic bekertje met universele potgrond gezet. Ik heb in het bekertje eerst 4 gaatjes geprikt en een laagje grind gedaan. Op de foto's is te zien hoe de plant er nu uit ziet.

Ik heb nu een aantal vragen.

 

1. Zoals je ziet zijn de bladeren van een paar plantjes gekruld. Betekent dit dat ze te veel water hebben? Hoe lang moet ik ze dan geen water geven, tot de bladeren weer recht staan?

2. Ze zitten nu 6 dagen in deze bekertjes. Ik weet dat ze pas 14 mei naar buiten moeten. Ik wil ze daarom eerst nog in een iets grotere pot doen, maar wanneer/na hoeveel dagen zou ik ze verpotten? Of kunnen ze in het plastic bekertje tot die tijd?

3. De planten staan voor een raam op het zuiden. Is het het beste om het raam open te houden voor frisse lucht of juist dicht houden?

4. Hoeveel liter is uiteindelijk ideaal voor buiten? Ik moet nog grote potten inslaan, maar ben niet uit over de beste inhoud.

5. Ik heb 50 liter biobizz allmix aarde gekocht en 1 liter van groeimiddel en bloeimiddel. Ik ga er vanuit dat 50 liter niet genoeg is voor 5 planten, daarom wilde ik de biobizz aarde eerlijk verdelen en daarna mengen met universele potgrond. Kan dit?

6. Kennelijk strekken mijn plantjes nogal, is dit een probleem? Zo ja, wat kan ik hier aan doen?

 

8475157909a086384860622762dc5a65f5be9282ce9fd9a65ef1b354825ed74906e9aa8b.jpg

 

391557855cfb5e114e04b35bd755807012900470454080b03c389c97d0ee8538bb08f903.jpg

Edited by Vasee

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Kan, heb je wel gaatjes in de onderkant van de bekertjes zodat het overtollige water weg kan? Gewicht van de potjes kun je bepalen of je wel of geen water moet geven.

2. 14 mei is vooral een graadmeter, als de weersvoorspellingen goed zijn (nachts niet te koud) kun je ze wel eerder naar buiten doen. Je plantjes zijn al leuk gegroeid in 6 dagen, ik zou ze binnen paar dagen overpoten.

3. Kan beide, ligt aan het weer. Beetje wind worden ze wel sterker van.

4. Zo groot mogelijk! Zou minimaal 65ltr specie kuipen nemen of je moet de planten klein willen houden.

5. Kan, beter haal je gewoon nog paar zakjes goede grond er bij.

6. Komt te weinig licht omdat ze achter het raam staan. Als je ze overpot weer goed ingraven.

 

AMS hebben wij totaal geen goede ervaringen mee. Laat, rot snel. Buiten moet je naar specifieke buiten soorten kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Kan, heb je wel gaatjes in de onderkant van de bekertjes zodat het overtollige water weg kan? Gewicht van de potjes kun je bepalen of je wel of geen water moet geven.

2. 14 mei is vooral een graadmeter, als de weersvoorspellingen goed zijn (nachts niet te koud) kun je ze wel eerder naar buiten doen. Je plantjes zijn al leuk gegroeid in 6 dagen, ik zou ze binnen paar dagen overpoten.

3. Kan beide, ligt aan het weer. Beetje wind worden ze wel sterker van.

4. Zo groot mogelijk! Zou minimaal 65ltr specie kuipen nemen of je moet de planten klein willen houden.

5. Kan, beter haal je gewoon nog paar zakjes goede grond er bij.

6. Komt te weinig licht omdat ze achter het raam staan. Als je ze overpot weer goed ingraven.

 

AMS hebben wij totaal geen goede ervaringen mee. Laat, rot snel. Buiten moet je naar specifieke buiten soorten kijken.

 

1. Jazeker, ik heb gaatjes erin geprikt. Goede tip van het wegen, ik zal het proberen!

2. Ik ben de komende paar dagen (tot en met zondag) bij mijn vriendin, mijn broertje checkt de plantjes voor me. Zijn de plantjes safe als ik ze tot zondag hier in laat zitten?

4. 65 liter?! Per plant? Ik zelf zat meer te denken aan 15 - 25 liter per plant haha..

6. Gelukkig, ik heb aan mijn broertje gevraagd of hij de volgende paar dagen de plantjes een paar uur per dag voor mijn wijd open raam in de zon kan zetten, zodat er direct zonlicht op komt. Hopelijk gaat dit nog meer strekken tegen (en hopelijk vergeet hij dit niet te doen).

 

Oei, een vriend van mij was juist erg goed te spreken over deze A.M.S. en wat ik er van gerookt had vond ik ook wel prima, hopelijk heb ik dezelfde ervaring als dat hij had! Ik heb wel een kas van 1.60 x 1.60 en ik ga als de planten nog klein genoeg zijn ze daarin zetten buiten, hopelijk gaat dat rotten in de vroege groeistadia van de plant tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Het lijkt er op dat je het wel goed doet met het water geven. Zou gewoon op de zelfde voet verder gaan. Kromme blaadjes bedoel je de kiemblaadjes mee? De niet gekartelde blaadjes?

2. Ja hoor dat kan wel, wel zorgen dat ze niet uitdrogen. Dat gaat snel in kleine potjes.

4. Ja per plant ja. Ik weet niet wat voor grote per plant je in je hoofd hebt? Je moet als vuistregel nemen hoe groter aan de onderkant (meer wortels en ruimte voor wortels) hoe groter de bovenkant (de plant dus). Met kleine potten krijg je ook vaker last van voedingstekort omdat je maar een kleine buffer hebt.

6. Dat zal het strekken wel iets tegen gaan ja, wel oppassen dat ze niet uitdrogen. Dat gaan snel met kleine potjes en de zon er direct op.

 

Rotten in het de groei heb je geen last van, gaat om de toppen die rotten. Ook hoop voor je dat je een betere ervaring met de AMS hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...