Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Artikel Gestuurd Naar De Plaatselijke Krant

Recommended Posts

Dit artikel heb ik ook al eens in de Leeuwarder Courant gehad- https://www.voc-nederland.org/2016/07/doede-de-jong-het-recht-op-zelfmedicatie/.

Ik heb onderstaande versie naar de plaatselijke krant, de Ooststellingwerver gestuurd. Maandag heb ik over deze materie een gesprek met de burgemeester gehad. De bedoeling is dat iedere Oostellingwerver/Nederlander voor zijn welzijn hennep in zijn tuin mag verbouwen.

Er één partij in de gemeente die behoorlijk dwars ligt en dat is het O.B.L. (Ooststellingwerfs Belang, de partij van de boeren).

We gaan proberen hen op andere gedachten te brengen.

.............................................

 

Het recht op zelfmedicatie.

 

Dit artikel gaat over de hennepplant. Hoogstwaarschijnlijk het rijkste geneeskrachtige kruid op aarde. Het is met recht een goddelijk geschenk.

Tot het verbod in 1937 zat in 30 tot 40% van de medicijnen, cannabis verwerkt. Vanaf dat moment begonnen de autoriteiten systematisch cannabis, middels demonisering en criminalisering, in het diskrediet te brengen.

In Nederland werd al in 1928 op 12 mei de Opiumwet aangenomen en werden hasjiesj en wiet onder politieke en farmaceutische druk, op het laatste moment, onder deze wet geschoven.

Hennep is een grote concurrent van de farmaceuten. Opheffing van het respectloze, contraproductieve verbod zal de farmaceutische industrie veel inkomsten doen derven.

 

Anderzijds zal het veel onnodige onkosten in de zorg besparen en worden mensen niet gedwongen ongewenste medicatie tot zich te hoeven nemen. Daar komt bij dat wietolie, in tegenstelling tot veel reguliere (dure) medicijnen, geen schadelijke bijwerkingen heeft.

Als VOC (Vereniging voor Opheffing van het Cannabisverbod) medewerker heb ik geregeld contact met medicinale consumenten en vind ik het dan altijd weer verbluffend om te constateren, hoe mensen baat hebben bij deze geweldige plant.

 

Het kan helpen bij artrose, ADHD, borderline, Crohn, depressie, slapeloosheid, Parkinson, chronische pijn, glaucoom, migraine, multiple scelerose, OCPS, reuma, spastische darmen, schizofrenie, spierspasmen, trauma, misselijkheid, remmende werking bij kanker, fybromyagie, wratten en diabetes.

 

Het moet dus voor iedere Oostellingwerver/Nederlander mogelijk zijn om hennep voor zijn of haar

welzijn in zijn tuin te kweken, want het is immoreel en inhumaan dat burgers hun constitutionele recht, het recht op 'zelf' medicatie wordt ontzegd en zodoende worden gedwongen om ongewenste medicatie, met alle nadelige bijwerkingen, tot zich te nemen.

 

Doede J. de Jong.

VOC medewerker.

Appelskea.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...