Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EddyWally

Haze-A-Licious - 600W

Recommended Posts

Goeiemorgend iedereen,

 

Ik start terug een kweekje op, dit keer met 4potten haze a licious van azarius seeds.Daarvan wil ik nu een kweekverslagje bijhouden.

 

Mijn setup is als volgt;

Darkroom 90x90x180

600W hps van philips

125 +T fan 400m3 /h

Koolstoffilterje van 75cm/300m3

Staat nog een verdampertje erin voor de lv

 

De zaadjes heb ik reeds ontkiemt en de plantjes staan nu te sprieten in de tent onder de hps. Lamp staat op ongeveer 80cm van de bovenkant vd plantjes af.

 

We zijn nu 3 dagen verder na inplanten zaadjes in kleine potjes en ze zijn ongeveer 3cm lang en vertonen mooi 2 blaadjes met daarin de 2 kleine typische weedblaadjes.

Lv zit rond de 50%

Temp rond de 25°, gemeten in schaduw ter hoogte vd plantjes. Ik heb de zaadjes wel gepland in aarde van plagron, de royal mix. Had hier wat schrik voor dat het wat te veel ging zijn voor de plantjes maar ze lijken het goed te verdragen. Verder plan ik de eerste 6 weken geen additieven toe te voegen, enkel wortelstimulator lijkt me handig, zal ik hiermee al beginnen ? Uiteraard ook ph min om mijn kraantjeswater naar ph6 te brengen. Aarde zit iets hoger; 6.2 - 6.4.

Werken met ec meter doe ik (nog) niet, dit heeft momenteel weinig toegevoegde waarde omdat ik zonder voeding werk.

 

Ik blaas uit naar buiten via slang 125mm met lengte van ongeveer 6m.

Dit wil ik in de toekomst verbeteren maar hiervoor moet ik eerst gaten boren id muur. Maar zo'n klokboor diameter 130mm is best prijzig. Dan zou ik met zowel aanvoer als afvoer van 1m zitten. Momenteel is de aanvoeren gewoon afkomstig uit de kamer via het kijkgat aan de zijkant. De kamer is constant donker trouwens.

 

Ik hoop via deze weg mijn kweek te verbeteren met tips van gevorderde kwekers, ikzelf ben nog maar beginend kweker, dit is mijn 2e kweek.

 

Deze avond zal ik nog fotos uploaden van setup en plantjes.

 

Groetjes

Eddy

Edited by EddyWally

Share this post


Link to post
Share on other sites

schrik voor dat het wat te veel ging zijn voor de plantjes (plagron, de royal mix) maar ze lijken het goed te verdragen.

 

Zijn ze nog te jong voor..de eerste dagen leven ze van het zaadschilletje.

Daarom ook die zaai grond.

Over een paar dagen, zal ze er wel met haar worteltjes bij zijn.

Mijn advies is ze de eerste 2 week, niet te veel water van boven te geven,

Liever meer van onderen.

 

6 weken geen additieven toe te voegen, .............. Uiteraard ook ph min

Werken met ec meter doe ik (nog) niet, dit heeft momenteel weinig toegevoegde waarde omdat ik zonder voeding werk.

 

Klopt als je stelt, dat als je geen voeding toevoegt,

je niet hoeft te meten..

Maar dan hoef je ook niet af te zuren.

 

Momenteel is de aanvoeren gewoon afkomstig uit de kamer via het kijkgat aan de zijkant.

 

Hier begrijp ik niet wat je bedoeld?

 

Ik hoop via deze weg mijn kweek te verbeteren.

 

Veel suc6.

Vergeet niet veel (stickys) te lezen voor je gaat vragen.. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met de Ph iets hoger, tussen 6.4 en 6.8.

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens,

 

Wil graag de fotos uploaden via het forum maar dat lukt niet, fout met de server.

Iemand die een goede site kan aanbevelen om de foto's op een veilige manier upteloaden ?

 

ff zo update dan: de kleintjes doen het nog steeds goed. Lv wat omhoog gehaald: 60%.

Temperatuur ook wat hoger: 27-28°, ligt aan het warme weer vandaag. Garage temp is 25° geweest heel de dag. Normaal krijg ik die temperatuur wel stabiel rond de 25. Zeker als ik dit weekend gat in de muur maak waardoor frisse buitenlucht aangezogen kan worden. Alsook lengte slang afvoer verkleinen. Naar de echte zomermaanden lijkt het met verstandig te kijken naar een zwaardere afzuiging.

 

@oude rocker: ik bedoel dat de inlaat passief is. Dit via de zijkant van de tent, via het kijkgat in de tent wordt de lucht aangezogen via de onderdruk in de tent. Al is dit slechts tijdelijk, dit weekend zal ik de aan en afvoer van de lucht compleet aanpassen.

 

 

Hout vast houden dat ze goed blijven gaan, en bedankt voor jullie reacties.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Eddy

 

Lekker temperatuurtje zo! Via dat nieuwe gat komt lekker veel co2 binnen. En beestjes waarschijnlijk ook dus span er horgaas, panty oid voor. Ik denk alleen wel dat 130 mm te klein is als passieve inlaat. Hoe ga je dat doen eigenlijk?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat Danny zegt,

Is te weinig.

Nu,,, zaailingen nog gat het wel goed,

maar straks..

Dan is ben ik bang je afzuigertje ook te klein..

 

Afhankelijk natuurlijk van je portemonnee,

Maar de goedkoopste oplossing, is dat je een softbox koop van 700/750.

Daar een filter op van 5/600.

En dan gebruik je je huidige buisfan als inblaas. :book:

 

Dan ben je klaar..

 

En die klokboor kun je toch wel ergens huren??

Of lenen??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je tekent het gat af en perforeerd op de lijn met een kleinere boor.. en dan dat stuk eruit meppen.

Iets meer werk, net zo effectief

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgend,

 

Ik was namelijk van plan mijn huidige afzuiger(300m3) te gebruiken als aanzuiger voor de verse lucht van buiten, ik denk dat dit wel genoeg verse lucht aanzuigt via de 125mm slang. Voor de afzuiging pak ik een nieuwe/betere afzuiger van 700m3/800m3. Allebei dimbaar zodat ik alles goed kan afregelen qua temp. Ook koolstoffilter zal ik dan een zwaardere voor pakken denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lWWgsc.jpg

 

Foto van de kleintjes, sorry voor de strepen ik krijg ze niet weg met een zonnebril voor de lens te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een foto van de setup.

En nog een schematische voorstellen wat het dit weekend zou moeten worden.

 

HFPNLz.jpg

 

Dzxx1P.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nog wel een passieve inlaat bij maken..

Anders ben ik bang, dat er teveel weerstand is, om ca 5/600 m3 af te zuigen

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nog wel een passieve inlaat bij maken..

Anders ben ik bang, dat er teveel weerstand is, om ca 5/600 m3 af te zuigen

 

Afgezien daarvan heb je ook nog is het profijt dat je met een extra passieve inlaat ook de lucht (en eventuele rest-geur) in je kamer afzuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan voeg ik het kijkgat in de tent toe als passieve inlaat, is ongeveer 20 cm op 30cm met al een gaasje in.

 

Bedankt voor de tip :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n opening met gaas schijnt er natuurlijk wel licht naar buiten/binnen...

 

Heb je niet nog een metertje luchtslang wat je in een u-bocht of iets dergelijks in 1 van de vrije ventilatie gaten kan hangen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n opening met gaas schijnt er natuurlijk wel licht naar buiten/binnen...

 

Heb je niet nog een metertje luchtslang wat je in een u-bocht of iets dergelijks in 1 van de vrije ventilatie gaten kan hangen?

 

Das ook N heule goeie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een slang in een gat doen. Met een panty er over heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik goed op die tekening dat je lucht direct van buiten aan gaat blazen in je tent?

 

Ga je dan wel met iets van een verdeelslang werken? Ik zou de buitenlucht van een zomernacht van ca 10C al niet direct op mijn planten willen blazen, laat staan in de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan eventueel de kamer zelf als buffer gebruiken... Dus alsnog een aanvoer gat in de buitenmuur maar dan de lucht uit je kamer trekken ipv direct van buiten (of, zoals cannarie suggereert, alsnog direct aansluiten maar met een T splitsing er tussen die de wat warmere lucht van je kamer vermengd met de koude buitenlucht)

 

Ik heb een soortgelijke setup, bij nachten van onder de 10C word het minstens 19C in de tent. En je hebt nog meer onderdruk in de kamer en daardoor nog minder kans op stankoverlast bij de buren :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht uit de kamer zuigen door het ene gat naar buiten en door het andere gat (of gewoon een raam) de lucht passief aanzuigen van buiten bedoel je? En dan de tent in de kamer laten uitblazen?

 

Dat is hoe ik het ook doe, alleen blaas ik de lucht uit de kamer mijn huis in, ipv naar buiten. Werkt perfect! Alleen wil nog een aparte regelaar voor de zuiger van de kamer, zodat ik in beide ruimtes de temperatuur precies kan bepalen.

 

En je hebt nog meer onderdruk in de kamer en daardoor nog minder kans op stankoverlast bij de buren :P

Dan zou hij die lucht natuurlijk nog wel een 2e keer moeten filteren. Dat lijkt me weer een beetje omslachtig en gaat ten koste van de efficientie van de afzuiger.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtE3it.jpg

 

Momenteel staan ze er zo bij jongens :) ik heb ze overgepot in potjes van 1l. geef ze niet al te veel water want die luchtbevochtiger houdt alles vochtig, ik geef 1x per dag klein beetje water langs de bovenkant.

Aan de inlaat heb ik nóg niet liggen prutsen, dankzij het frisse weer kan ik nog perfect met passieve inlaat werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...