Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CannaDanny

Bloei Ruimte Vragen

Recommended Posts

Beste collega's

 

Het begint weer te kriebelen dus ik ga weer wat plantjes grootbrengen. Waarschijnlijk gewoon wat stekjes, 15 liter potten. Ik heb maar een beperkte hoogte dus ik zit te denken aan luchtgekoelde kappen. De spudnik bijvoorbeeld.

 

Vraag 1: iemand ervaring met deze of soortgelijke? Er moet een 125 mm slang op kunnen.

 

Ik wil organisch gaan kweken en aarde hergebruiken. Ik wil rundermest, hoornmeel, hoornspaanders, kalk en gesteentemeel toevoegen.

Wellicht ook bacteriën, humuszuur, myccorhizae Epson zout...

 

Vraag 2: iemand meer ideeën?

 

Dan wil ik met 1 softbox warme lucht afzuiger via de lampen én via koolstoffilter. De inlaat van de softbox met een Y in 2en delen, 1 voor de lampen en 1 voor het filter.

 

Vraag 3: zou ik dit redden met een 3000m2 softbox en 2000 m3 filter. Inhoud is 6 a 7 kub, 1200 watt hps.

 

Vraag 4: een goede frequentie regelaar, zonder gebrom en niet duurder dan €200,iemand tips?

 

Meer kan ik niet bedenken, soort van bouw tekening volgt

 

Alle informatie is welkom!

 

Greetz CD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S vent Trafo Regelaar is goed. Je hebt ook nog zo’n immitatie van weet even de naam niet meer. Die is nagenoeg hetzelfde geloof ik alleen goedkoper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De climate frequentieregelaar die ik gebruik is voor 180 euro te koop bij nedfan. Bij mij is hij volledig geluids- en probleemloos. Ben er erg blij mee! Andere mensen heb ik wel over geluid gehoord, maar dat zal per zuiger dus ook verschillen. Bijkomend voordeel voor jouw situatie is dat hij 2 uitgangen heeft.

 

Heb hem zelf ook bij nedfan gekocht, maar hun service is op zijn zachts gezegt dramatisch! Het zou zomaar eens maanden en een heleboel telefoontjes kunnen kosten voor je je bestelling binnen hebt. Toen iets anders in die zelfde bestelling stuk aankwam, heb ik maar niet eens de moeite genomen om het terug te sturen. Zou de volgende keer met liefde een paar tientjes meer uitgeven ergens anders.

 

 

Wat betreft de luchtgekoelde lamp neem ik aan dat die altijd op een minimale m3/u afgezogen moet worden? Ben je dan niet bang dat je bij koudere temperaturen te hoog gaat zitten in de afzuiging van je hok? Of wil je dat kanaal kunnen gaan afknijpen oid?

 

Personlijk zou ik niet zo snel luchtgekoeld gaan. Puur om het idee dat je je licht filtert. Of je moet met co2 gaan werken maar daarvoor zal je zoals jij het van plan bent alsnog te veel afzuigen denk ik. Houd er ook rekening mee dat hoe dichter de lamp op je planten komt, hoe kleiner de footprint wordt. Hoeveel hoogte heb je?

 

Edit: tot slot lijkt me een 2000m3 filter extreem groot trouwens. Hoeveel denk je effectief af te gaan zuigen uit het hok? De meeste koeling heb je al van de afzuiging van je lamp.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verlies aan licht bij luchtgekoelde kappen wil ik compenseren met de ultimate pro vsa, icm 400 volt lamp.

 

In de toekomst ga ik met co2 kweken vandaar die luchtgekoelde kap.

 

Ik heb 120 cm ongeveer, 60 cm lampafstand dus maximaal 60 cm plant hoogte

 

Wellicht ook een klep ertussen om te kunnen knijpen

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip voor aarde: Atami bi Grow, lavameel, flinke hand Compo Bio tuinmest klik, PHC Flowersaver (schimmels) en inwateren met PHC Biopak (bacterien), vloeibaar bijvoeden vanaf week 2/3 12/12, gaat helemaal perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat atami en phc spul ken ik niet. Lavameel heb ik al gebruikt, top spul!

 

Tnx voor de info tot nu!

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip voor aarde: Atami bi Grow, lavameel, flinke hand Compo Bio tuinmest klik, PHC Flowersaver (schimmels) en inwateren met PHC Biopak (bacterien), vloeibaar bijvoeden vanaf week 2/3 12/12, gaat helemaal perfect.

 

Ik zit zelf te denken aan Gold Label special mix.

 

Naar mijn mening super goede Aarde mix...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij www.bioplantenvoeding.nl en www.biotuinder.nl kun je veel van PHC kopen, topkwaliteit bio/organische producten. ik zal vandaag eens even een update doen in mijn topic. Als je mijn planten ziet .... echt niet normaal zo groen en mooi glanzend blad. Vloeibare voeding gebruik ik PHC OPF 5-2-5 aangevuld met 1 keer per week magnesiumsulfaat (Epsomzout) en elke beurt gaat silicium mee. 1 keer per week 1 gram Biopak mee om het bodemleven in stand te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantghoogte van 60cm lijkt me zeer krap, want daar moet de pot ook nog in lijkt me.

 

Maar als je toch flink zal moeten investeren in een 400v lamp, een grote afzuiger + filter, co2 installatie etc, ben je dan niet beter af om daarvan in de plaatst te investeren in zo'n diy led geval?

 

Als je leest wat voor potentiele opbrengsten dat geeft, brengt je dat nog meer dan co2 en je hoogte probleem is opgelost. Daarnaast bespaart het je ook nog eens de hassle van het werken met co2.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wel de lightmix nemen, myccorhiza houdt niet van veel P, GL special mix is behoorlijk zwaar bemest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PLantghoogte van 60cm lijkt me zer krap, want daar moet de pot ook nog in lijkt me.

 

Maar als je toch flink zal moeten investeren in een 400v lamp, een grote afzuiger + filter, co2 installatie etc, ben je dan niet beter af om te investeren in zo'n diy led geval?

 

Als je leest wat voor potentiele opbrengsten dat geeft, brengt je dat nog meer dan co2 en je hoogte probleem is opgelost. Daarnaast bespaart het je ok nog eens de hassle van het werken met co2.

 

60 cm plant hoogte, zonder 26 cm hoogte van de pot

 

2x evsa lumatek ultimate pro, luchtgekoelde kappen en lampen ongeveer €1000. Of de gewone dimbare lumatek met dual spectrum bulb, paar euro goedkoper

 

Goed led systeem €3 per watt. Dat zou meer dan €2000 zijn. Led heb ik me door deze hoge prijzen niet in verdiept.

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voeg je dan toe in de bloeifase met de 5-2-5 verhouding?

 

Water, silicium, 1 x per week magnesiumsulfaat, 1 x per week bacterien en elke waterbeurt OPF 5-2-5, that's it. Dit alles icm Atami BI grow (medium bemest) en compo bemesting (gewoon bij de Praxis) is echt een goeie mix, mijn planten staan er perfect bij

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

En silicium, dat is voor? Lijkt me totaal niet Bio, of Organic. Ik gaf 1x per week Keltisch zeezout....

 

Dan wel de lightmix nemen, myccorhiza houdt niet van veel P, GL special mix is behoorlijk zwaar bemest.

 

Ok, dus in het algemeen een light mix zonder te veel P?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal ook een kleinere zuiger en filter nodig hebben en van wat ik begrijp gaan de kosten van het gebruik van co2 ook behoorlijk oplopen. tis maar een idee

 

*https://www.cnnbs.nl/hoe-silicium-voor-betere-wietplanten-en-meer-oogst-zorgt/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken met co2 kan ik wel vergeten. Is niet rendabel genoeg.

 

Maar welke EVSA? DE Lumatek dualWatt of de gewone?

 

En die 400 volt dual spectrum lamp? Of de gewone hps? Growlux lampen schijnen ook goed te zijn maar ik heb ze nooit gehad.

 

Ik heb eigenlijk 1 wens qua EVSA, moet dimbaar zijn het liefst 250 400 600 en superlumen.

 

Als 2e keus viel mij oog op de Adjust A Wing kap.

Lijkt me ook een prima ding toch?

 

Softbox 3000m3 omdat er 10 meter slang aan hangt met veel bochten.

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silicium: ff wat knip en plakwerk

 

Voor planten en dieren is silicium van essentieel levensbelang voor het opbouwen van celwanden.

 

Mycorrhiza schimmels zijn meesters in het omzetten van silicium naar opneembaar element voor de planten.Silicium zal in voldoende mate aanwezig zijn in aarde maar je hebt een goed functionerend bodemleven nodig om er nut van te hebben.In veel hydro-culturen zal dan ook geen of zeer beperkte opname van dit element wezen.1 van de redenen waarom de bladeren zo mooi van kleur zijn op aarde.

 

Oplosbaar silicium heeft chemisch gezien enige overeenkomsten met die van fosfaat. Wanneer fosfaatfixatie optreedt kunnen silicaten in de bodem een deel van de fixatie van het fosfaat voorkomen door een binding aan te gaan met die elementen die anders een binding (fixatie) zouden zijn aangegaan met fosfaat. In the plant kan silicium de toxiciteit van aluminium in de plant verminderen. In rijst wordt arsenicum en germanium toxiciteit opgeheven dan wel verminderd door silicium. Oplosbaar silicium stimuleert de groei van gewassen. Deze groeiverbetering wordt in verband gebracht met de verbeterde fosfaat en molybdaat opname door planten. Ook wordt in de plant het mangaan sneller door de plant verdeeld. Dit laatste verlaagt de schadedrempel door mangaanovermaat in gewassen, maar ook tekorten worden minder snel voelbaar. Ook het effect van bladbemesting wordt er door verbeterd.

 

http://aptus-holland.com/nl/aptus-plant-care-producten/aptus-regulator/

 

Qua lamp kan ik de Dimlux Xtreme 600watt EL UHF met Alpha Optics 98 reflector zeer aanbevelen, is echt een kanon

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En silicium, dat is voor? Lijkt me totaal niet Bio, of Organic. Ik gaf 1x per week Keltisch zeezout....

 

Ik zelf zou niet zo snel een zout meegeven, al snap ik het wel want in keltisch zeezout zitten veel mineralen, maar zout kan bij een overdosering al snel voor verbranding zorgen, daarom gebruik ik lavameel, dat is een echte mineralen bom, icm schimmels bacterien en silicium geeft dat erg gezonde planten

 

Dan wel de lightmix nemen, myccorhiza houdt niet van veel P, GL special mix is behoorlijk zwaar bemest.

 

Ok, dus in het algemeen een light mix zonder te veel P?

 

Ja, starten op een lightmix maar zeker niet een allmix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iedereen

 

Light mix dus....

 

Die van Plagron voldoet? Is makkelijk te krijgen hierzo....

 

En Mill's vita-brix? Enige product dat ik vinden kan.

 

@ plantformer,

 

Dimlux Xtreme is toch een EVSA?

 

 

 

https://www.thegreenvilla.nl/a-29937297/digitale-esva-s/dimlux-xtreme-series-600w-el-uhf-230-400-volt-dim-button/

 

Als je deze bedoeld,

 

Klink allemaal goed!

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron lightmix is prima.

 

Vitabrix is een granulaat, zal langer duren voordat het opneembaar is voor planten, in vloeibare vorm is het direct beschikbaar.

 

Silicium: Aptus regulator...

 

Dimlux Xtreme is idd een EVSA, ik gebruik ook geen CO2, ik gebruik m gewoon op mijn analoge schakelkastje. neusje van de zalm zeg maar

https://dimlux.nl/nl/product/dimlux-expert-series-600w-el-uhf/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 't al gelezen Aptus Regulator...

 

Tof ding zeg, die Dimlux Expert UHF

 

Ga ik zekers over nadenken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral ook met die kap, 98% lichtreflectie.

 

Regulator lijkt duur, maar in verhouding gebruik je 1 ml op 10ltr, in mijn geval zou dat 250 waterbeurten zijn uit een fles van 250ml. Zelfs te koop in flesjes van 50 ml voor een hele run.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk toch dat ik gewoon lavameel blijf gebruiken

 

Bevat CALCIUMOXIDE

MAGNESIUMOXIDE

KALIUMOXIDE

FOSFORZUURANHYDRIDE P2O5 0,5 %

SILICIUM SiO2 40 %

IJZER Fe 6 %

BOOR B

COBALT Co

KOPER Cu

ZINK

 

1 kopje lavameel op 100 liter aarde

 

En kalk afhankelijk van de Ph van de aarde

 

1x per week -tot week 6- 1 theelepel Sole per 10 liter. Sole = keltisch zoutoplossing

 

Op deze manier krijgt de plant 80+ mineralen. Kalk bevat micro organismen en stabiliseert ph.

 

Greetz All

 

https://www.google.de/search?q=lavameel+pdf&oq=la&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i60l3j0.1668j0j7&client=ms-android-google&sourceid=chrome-mobile&ie=Utf-8 lavameel

 

https://www.google.de/search?q=az+kalk&oq=az+&aqs=chrome.1.69i57j35i39j0l2.1449j0j7&client=ms-android-google&sourceid=chrome-mobile&ie=Utf-8 AZ kalk

 

https://www.google.de/search?client=ms-android-google&ei=XuDYWvvkEYGpUav-vpgJ&q=Sole&oq=Sole&gs_l=mobile-gws-serp.3..0i67j0l4.32691.33821..34821...2....173.430.3j1..........1..mobile-gws-wiz-serp.....3..35i39.o5m5KJ3Fpws%3D sole

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...